دانلود مقاله ترجمه شده ارزیابی چند بعدی عملکرد سازمانی: یکپارچه سازی BSC و AHP


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2002151 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2002151
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
470 Kb
حجم فایل فارسی :
360 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ارزیابی چند بعدی عملکرد سازمانی: یکپارچه سازی BSC و AHP

عنوان انگليسي

Multidimensional assessment of organizational performance: Integrating BSC and AHP

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Business Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

اندازه گیری عملکرد سازمانی یک فرایند پیچیده ای است با توجه به اینکه عملکرد بخودی خود یک پدیده چند وجهی است که عناصر اجزای آن ممکن است متمایز از اولویت های مدیریتی و یا حتی متقابلاً متناقض باشند. این مقاله یک شرکت مخابراتی برزیلی را برای بررسی و بیان ادغام دو روش کارت ارزیابی متوازن (BSC) (که یک چارچوب چشم انداز متعدد برای ارزیابی عملکرد است) و فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) (که ابزاری برای تصمیم گیری در جهت اولویت بندی دیدگاه های عملکرد چندگانه و شاخص ها و برای ایجاد یک استاندارد واحد برای رتبه بندی گزینه ها می باشد)، ارائه می کند.(در این مورد، عملکرد واحدهای عملیاتی). روش تعامل و تکرار به همراه یک رویکرد برای توافق ساخت در میان مدیرانی است که به ایجاد مقادیر اولویتی برای ابعاد عملکرد و شاخص های مربوطه میپردازد. این مقاله مزایا و معایب طراحی این روش را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-چارچوب نظری

3-روش ها و داده ها

4-کاربرد فرایند سلسله مراتب تحلیلی

5-نتیجه گیری

1-مقدمه

سازمان ها برای منابع و مشتریان به رقابت می پردازند و باید به نحوی نتایج حاصل از تصمیمات و اقدامات خود را ارزیابی کنند. عملکرد سازمانی به هیچ وجه یک پدیده ساده نیست، بلکه یک مفهوم پیچیده و چند بعدی است. کامرون اظهار میدارد که عملکرد سازمانی ذاتاً متناقض است، زیرا زمانی که یک چشم انداز عملکرد خوبی را نشان دهد، چشم انداز دیگر ممکن است نتیجه عکس را نشان دهد. اغلب اوقات شاخص عملکرد تنها می تواند در هزینه های دیگری بهبود یابد . علاوه بر این، افراد ممکن است سلایق متفاوتی در مورد جنبه های مربوط ای داشته باشند که با تعریف و ارزیابی عملکرد رابطه زیادی دارند و به عنوان یک نتیجه، ممکن است که نسبت به مقیاس هایی که مورد استفاده قرار میدهند، سطح اهمیت تعیین شاخص ها، و چگونگی تفسیر نتایج با هم به توافق نرسند. با توجه به پیچیدگی این پدیده، محققان متعددی کاربرد دیدگاه های مختلف و مقیاس های متعدد در عملکرد سازمانی را مورد حمایت قرار میدهند. کاپلان و نورتون یک چارچوب مفهوم و اندازه گیری عملکرد، کارت ارزیابی متوازن (BSC) را گسترش دادند که به صراحت شامل ابعاد مختلفی از عملکرد است. اگر چه دیدگاه ها و مقیاس های چندگانه ممکن است ارائه بهتری از ماهیت چند وجهی این پدیده داشته باشند، ولی با برخی مشکلات مواجه خواهند شد : (1) نیازممکن به اختصاص نا برابر اولویت ها به چشم اندازها و شاخص های عملکرد در هر چشم انداز، (2) نیاز به حساب کاربری برای نتایج متقابلا ناسازگار (3) نیاز به طراحی یک متریک جامع که به نحوی کل داستان موفقیت را خلاصه میکند (یا شکست آن). یکی از روش هایی که می تواند مسائل پیچیده یک سیستم متعادل ارزیابی عملکرد را در دست گیرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) است که، توسط Saaty توسعه یافته است. AHP متکی بر دانش تصمیم گیرندگان و نظرات ابراز شده به منظور ایجاد یک ساختار از اهداف سازمان یافته بطور سلسله مراتب، معیارها و گزینه های تصمیم گیری است. بر اساس اینکه تصمیم گیرندگان به صراحت اولویت را در سراسر معیار ها بیان میکنند، AHP یک رتبه بندی از گزینه ها را با توجه به اهداف ایجاد کرده و نشان می دهند که تا چه حد هر یک جایگزین بهتر (یا بدتر) از دیگری است. هدف اصلی از مطالعه حاضر، نشان دادن برنامه در یک محیط کسب و کار در زندگی واقعی از یک رویکرد یکپارچه است که دو چارچوب نظری : دیدگاه چند بعدی بر سنجش عملکرد (در این مورد، BSC) و رتبه بندی چند بعدی گزینه های تصمیم گیری را به منظور ارزیابی مقایسه ای عملکرد زیرواحدهای اجرایی در داخل سازمان ادغام میکند ....

BSC AHP کارت امتیازی متوازن فرایند تحلیل سلسله مراتبی تصمیم گیری چند معیاره BSC AHP :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Measurement of organizational performance is a complex issue given that performance is a multifaceted phenomenon whose component elements may have distinct managerial priorities and may even be mutually inconsistent. This paper presents the case of a Brazilian telecom company to illustrate and critically analyze the integration of two methodologies, Balanced Scorecard (BSC) – a multiple perspective framework for performance assessment – and Analytic Hierarchy Process (AHP) – a decision-making tool to prioritize multiple performance perspectives and indicators and to generate a unified metric for the ranking of alternatives (in this case, performance of functional units). An iterative and interactive procedure coupled with an agreement-building approach among managers generates priority values for performance dimensions and respective indicators. The paper discusses the advantages and disadvantages of the design

Contents

1. Introduction

2. Theoretical framework

3. Methods and data

4. Application of the analytic hierarchy process

5. Conclusions

Keywords: Performance measurement BSC Balanced scorecard AHP
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید