دانلود مقاله ترجمه شده برآورد ریسک اسکلت بدنه کشتی تحت اثر خوردگی وخستگی


چطور این مقاله مهندسی مواد را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001867 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مواد در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2001867
سال انتشار:
2002
حجم فایل انگلیسی :
264 Kb
حجم فایل فارسی :
5 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

برآورد ریسک اسکلت بدنه کشتی تحت اثر خوردگی وخستگی

عنوان انگليسي

Risk assessment of aging ship hull structures in the presence of corrosion and fatigue

نویسنده/ناشر/نام مجله

Marine Structures

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مواد شامل 21 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

یک روش و برآورد ریسک تنش وتنش نهایی بدنه کشتی قدیمی افت ناشی از توسعه خوردگی وخستگی می باشد. دراین مقاله مدل تابع احتمالی وابسته به زمان برای رشد خوردگی،ترکهای خستگی و ترک های خستگی ناشی از رشد خوردگی که منجر به ضعف بدنه کشتی می شود بررسی شده است.دومین مورد محاسبه قابلیت اطمینان لحظه ای برای بدنه داخلی اسکلت کشتی است. روش مطالعه برای محاسبه قابلیت اطمینان لحظه ای ساختار داخلی کشتی ضعیف شده فرسوده است. حساسیت قابلیت اطمینان بدنه کشتی با توصیف آماری احتمالی ازپارامترهای ترک خستگی وخوردگی بررسی شده است. به عنوان نمونه از تحقیق روی بدنه فرسوده یک تانکر برای صحه گذاری استفاده شده است.

1-مقدمه

خوردگی و ترکهای خستگی از فراگیرترین نوع عیوب تجربه شده در بدنه کشتی است. هر مد شکست (خرابی) اگر کاملا" پایش نشود می تواند منجر به شکست فاجعه باریا زمان غیرقابل پیشبینی ازکار افتادن((Shutdown شود. اینگونه مسایل تهدید اصلی برای کل سازه کشتی قدیمی به ویژه ساختار تانکرها و کشتی های باربری می باشد. بسیاری ازکشتی ها بیش ار زمان (دوره) تعمیرات طراحی شده شان به کار کردن ادامه می دهند. اهمیت پایش وکاهش خوردگی و خستگی بوسیله انجمن های رده بندی کارفرمایان کشتی سازی وسازمان های بین المللی دریایی تشخیص داده شده است...

خوردگی ترکهای خستگی بدنه داخلی اسکلت کشتی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

An approach for risk assessment of the ultimate strength of an aging ship hull structure that is being degraded by corrosion and fatigue is developed. Time-dependent random function models for corrosion growth, fatigue cracks and corrosion-enhanced fatigue cracks that weaken the capacity of a ship hull are presented. The second-order reliability method is used to calculate instantaneous reliability of the primary hull structure. Methodology for computing the time-dependent reliability of a degrading aging ship structure is developed. Sensitivity of aging structure reliability to statistical and probabilistic description of corrosion and fatigue crack parameters is investigated. An example of a problem involving an aging tanker structure is used for demonstration

Keywords: Time-dependent reliability Fatigue Corrosion Aging Hull-structure Degradation
این برای گرایش های: متالورژی صنعتی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: ساخت‌ و تولید، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی مواد با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید