دانلود مقاله ترجمه شده ارزیابی تأثیرات درهم تنیده، در برنامه های آموزش الکترونیکی: یک مدل MCDM ترکیبی جدید بر مبنای آنالیز عاملی و DEMATEL


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001565 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2001565
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
716 Kb
حجم فایل فارسی :
666 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

ارزیابی تأثیرات درهم تنیده، در برنامه های آموزش الکترونیکی: یک مدل MCDM ترکیبی جدید بر مبنای آنالیز عاملی و DEMATEL

عنوان انگليسي

Evaluating intertwined effects in e-learning programs: A novel hybrid MCDM model based on factor analysis and DEMATEL

نویسنده/ناشر/نام مجله

Expert Systems with Applications

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 39 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

امروزه سیرتکاملی اینترنت، تمامی فعالیت های صنعتی و تجاری را متأثر ساخته، و سرعت رشد آموزش های الکترونیکی را نیز افزایش داده است. به دلیل عامل های هزینه، زمان و  قابلیت انعطاف برای طراح درس ها و یادگیرندگان، بسیاری از شرکت ها آموزش الکترونیکی را به عنوان یک متد آموزشی جایگزین اتخاذ کرده اند. ارزیابیِ بازدهیِ آموزش الکترونیکی بسیار حیاتی بوده و معیارهای ارزیابی نیز متعدد می­باشند. فعالیت های زیادی در مورد ارزیابیِ کارائی آموزش الکترونیکی صورت گرفته است؛ اگرچه هنوز یک مدل ارزیابی کمیتی، که رابطه ی بین معیار و ابهام در دیدگاه های ذاتی را در نظر بگیرد، در اختیار نیست. در این مقاله، مدل ترکیبی MCDM پیشنهادی، به کمک آنالیز عاملی و روابط مستقل از معیار ارزیابی توسط DEMATEL ، روابطِ مستقل معیار ارزیابی را بررسی می­کند. متدهای AHP و فازی، به صورت ترکیبی و مطابق با محیط ادراکِ ذهنی، مورد استفاده قرار می­گیرد.نتایج آزمایشات تجربی نشان داده است که این مدل پیشنهادی به وسیله ی معیارهای کافیِ منطبق با الگوهای ادراکی،مخصوصاً زمانی که معیارهای ارزیابی متعدد و درهم تنیده هستند، ، قادر به ایجاد ارزیابی های موثری از برنامه های آموزش الکترونیکی ، می­باشد.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-محیط و مدل های ارزیابی کارائیِ آموزش الکترونیکی

3-مدل ساختار ارزیابی ترکیبی با آنالیز عاملی و متد DEMATEL، برای تعیین وزن معیارها

1-3-یافتن عامل های مستقل برای ساختیک سیستم سلسله مراتبی

2-3- واضح سازی روابط متقابل بین معیارهای یک عامل

3-3-تعیین وزن های معیارها و مقادیر کاربردپذیری از عامل ها

4-3- تعیین وزن عامل ها و مقدار کاربردپذیری

4-آزمایشات تجربی: مواردی از ارزیابی تأثیرات در هم تنیده در آموزش الکترونیکی

1-4-عناصر            

2-4- نتایج

5-مباحث

1-5- المان های کلیدی پیدا شده

2-5-فازی بودن در دیگاه کارائی

3-5-نتیجه ی مدل ترکیبیMCDM با مدل های مرسوم سازگار می­باشد

6-نتیجه گیری و دیدگاه های آینده

انتگرال فازی آموزش الکترونیکی Dematel تصمیم گیری چند معیاره :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Internet evolution has affected all industrial and commercial activity and accelerated e-learning growth. Due to cost, time, or flexibility for designer courses and learners, e-learning has been adopted by corporations as an alternative training method. E-learning effectiveness evaluation is vital, and evaluation criteria are diverse. A large effort has been made regarding e-learning effectiveness evaluation; however, a generalized quantitative evaluation model, which considers both the interaffected relation between criteria and the fuzziness of subjective perception concurrently, is lacking. In this paper, the proposed new novel hybrid MCDM model addresses the independent relations of evaluation criteria with the aid of factor analysis and the dependent relations of evaluation criteria with the aid of DEMATEL. The AHP and the fuzzy integral methods are used for synthetic utility in accordance with subjective perception environment. Empirical experimental results show the proposed model is capable of producing effective evaluation of e-learning programs with adequate criteria that fit with respondent’s perception patterns, especially when the evaluation criteria are numerous and intertwined

Contents

1. Introduction

2. Environments and the effectiveness evaluation models of e-learning

3. Evaluation structure model combined factor analysis and the DEMATEL method for determining the criteria weights

3.1. Finding independent factors for building a hierarchical system

3.2. Clarifying the interrelation between criteria of a factor

3.3. Determining the criteria weights and utility value of factors

3.4. Determining factors weights and overall utility value

4. Empirical experiment: cases of evaluating intertwined effects in e-learning

4.1. Materials

4.2. Results

5. Discussions

5.1. The key elements found and improvement alternatives Illustrated

5.2. The fuzziness in effectiveness perception considered 

5.3. The result of hybrid MCDM model is consistent with the traditional additive model

6. Concluding remarks and future perspectives

 
Keywords: E-learning; Factor analysis; Fuzzy integral; DEMATEL; Multiple criteria decision making (MCDM)
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > ارزیابی تأثیرات درهم تنیده، در برنامه های آموزش الکترونیکی: یک مدل MCDM ترکیبی جدید بر مبنای آنالیز عاملی و DEMATEL
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید