دانلود مقاله ترجمه شده پژوهشی آموزشی بر شبکه های خودرویی (Vanet)


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001520 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
830,000 ریال
شناسه محصول :
2001520
سال انتشار:
2008
حجم فایل انگلیسی :
261 Kb
حجم فایل فارسی :
476 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Word+Pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

پژوهشی آموزشی بر شبکه های خودرویی (Vanet)

عنوان انگليسي

A Tutorial Survey on Vehicular Ad Hoc Networks

نویسنده/ناشر/نام مجله

IEEE Communications Magazine

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

در طی چند سال اخیر، اهمیت و پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه ی شبکه های خودرویی صورت گرفته است. شبکه های Vanet، شامل محاورات و ارتباطات خودرو به خودرو، و خودرو به زیر ساختار  بوده که مبتنی بر تکنولوژی های شبکه های محلی میباشد. مجموعه ی مجزایی از اپلیکیشن های کاندید( مانند سیستم هشدار برخورد و اطلاعات ترافیک محلی برای رانندگان)، منابع( طیف مجاز، منبع انرژی قابل شارژ)، و محیط( الگوهای جریان ترافیک خودرویی، نگرانی های حفظ حریم) باعث شده تا این شبکه ها، حوزه ای منفرد و مجزا در ارتباطات بی سیم باشند. در این مقاله، یک بازبینی در این زمینه فراهم شده و گرایشات، چالش ها و تصویری لحظه ای از راه حل های پیشنهادی مطرح خواهد شد.

مقدمه

از سال 1980 میلادی، مفهوم استفاده از ارتباطات بی سیم در خودروها، پژوهشگران را به خود جلب کرده است[1]. در چند سال اخیر، شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در پژوهش و توسعه در این زمینه بوده ایم. چندین فاکتور، اعم از اتخاذ گسترده( و به دنبال آن کاهش هزینه) تکنولوژی های IEEE 802.11 منجر به گرایش به سمت توسعه ی این حوزه شده است؛ ادغام سازندگان خودرو با تکنولوژی اطلاعات به منظور بررسی مباحث ایمنی، محیطی و مباحث آسودگی در استفاده از خودرو و همچنین تعهد دولت های ملی و منطقه ای به تخصیص یک طیف بی سیم برای محاورات خودرویی بی سیم، نمونه ای از این گرایشات میباشد. اگرچه شبکه های سلولار ، به ما اجازه ی محاوره ی آسان ارتباطات صوتی و سرویس های سرگرمی برای راننده و سرنشینان را میدهد، این شبکه ها را نمیتوان گزینه ی مناسبی برای ارتباطات خودرو به خودرو یا خودرو به زیر ساختار دانست. این در حالی است که ، شبکه های خودرویی، محاوره ی مستقیم بین خودروها  و بین واحد های کنار جاده(RSU) را عملی ساخته اند، و میتوانند هزاران پیام یا اطلاعات را در مورد وضعیت فعلی ترافیک و با کمترین تأخیر به سایر خودرو ها ارسال کنند.

با توجه به اینکه گیرنده های  سیستم موقعیت یابی جهانی(GPS)  و فرستنده/گیرنده های شبکه های محلی از سال 1990 میلادی با هزینه ای کم بکار گرفته شده است، پژوهش در حوزه ی ارتباطات بین خودرویی، با شتاب قابل ملاحظه ای روبرو بوده است(مانند [2]). هدف اصلی چنین فعالیت هایی، افزایش ایمنی جاده و بهره وری حمل و نقل ، و همچنین کاهش تأثیر حمل و نقل بر روی محیط می­باشد. این سه کلاس کاربرد از تکنولوژی VANET، به طور کام متعامد نمیباشد؛ به عنوان مثال، کاهش تعداد تصادفات میتواند به نوبه ی خود منجر به کاهش ترافیک شده که این میتواند سطح تأثیر محیطی را نیز کاهش دهد(شکل 1). به دلیل اهمیت این اهداف برای خود فرد و کشور، پروژه های مختلفی در این زمینه در حال اجرا بوده و یا اخیراٌ تکمیل شده است، و چندین نوع همکاری نیز به منظور کشف قابلیت های این شبکه ها صورت گرفته است(شکل 2). این پروژه ها، شامل چندین صنعت، اعم از صنعت خودرو، اپراتور های جاده ای، آژانس های دریافت عوارض و سایر سرویس دهندگان میباشد. این پروژه ها به میزان قابل ملاحظه ای از سوی دولت مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

عبارت VANET در اصل از ماهیت موردی این شبکه های پویا نشأت گرفته است. اگرچه به دلیل اینکه عبارت شبکه های موردی، مرتبط با پژوهش های مسیریابی تک پخشی میباشد، مباحثی در بین افراد مطرح در این مینه وجود دارد، مبنی بر اینکه سرواژه ی vanet مجدد تعریف شده تا اهمیت شبکه های موردی از بین نرود. از آنجایی که چنین مبحثی هنوز مورد توافق قرار نگرفته است، ما به شبکه های Vanet، همان شبکه های ارتباطی خودرو به خودرو و خودرو به زیرساختار استناد میکنیم....

شبکه های خودرویی شبکه های خودرویی Vanet :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct

There has been significant interest and progress in the field of vehicular ad hoc networks over the last several years. VANETs comprise vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communications based on wireless local area network technologies. The dinstinctive set of candidate applications (e.g., collision warning and local traffic information for drivers), resources (licensed spectrum, rechargeable power source), and the environment (e.g., vehicular traffic flow patterns, privacy concerns) make the VANET a unique area of wireless communication. This article gives an overview of the field, providing motivations, challenges, and a snapshot of proposed solutions

Keywords: Vehicular Ad Hoc Networks
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید