دانلود مقاله ترجمه شده مواد واسطه حرارتی برای برنامه های کاربردی الکترونیک قدرت


چطور این مقاله مهندسی برق را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2001205 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی برق در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2001205
سال انتشار:
2008
حجم فایل انگلیسی :
771 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

مواد واسطه حرارتی برای برنامه های کاربردی الکترونیک قدرت

عنوان انگليسي

Thermal interface materials for power electronics applications

نویسنده/ناشر/نام مجله

Thermal and Thermomechanical Phenomena in Electronic Systems

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق شامل 13 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

در یک پکیج معمولی الکترونیک قدرت، یک لایه گریس، واسطه بین لایه باند مستقیم مس (DBC) یا یک صفحه پایه و سینک حرارتی را تشکیل می دهد. این لایه گریس دارای بالاترین مقاومت حرارتی می باشد. کاهش مقاومت حرارتی این ماده واسط حرارتی (TIM) می تواند به رسیدن به اهداف مشارکتی Freedom CAR یعنی استفاده از مخلوط آب گلیکول در دمای 105 درجه یا حتی خنک شدن با هوا کمک کند. حفظ حداکثر دمای سیلیکون معمولی در زیر 125 درجه سانتی گراد مطلوب است، ترانزیستورهای دو قطبی با درگاه عایق‌شده (IGBT) را زیر 150 درجه سانتی گراد، و دستگاه های مبتنی بر سیلیکون کاربید را زیر 200 درجه سانتی گراد باید نگه داشت. با استفاده از بهبود حرارتی مواد رابط، تحقق این اهداف و اتلاف شار حرارتی بالا میسر می شود. توانایی اتلاف شار حرارتی بالا به نوبه خود امکان کاهش اندازه قالب، هزینه، وزن، و حجم می گردد. این مقاله، پیشرفت ما در عملکرد حرارتی برخی از مواد واسط حرارتی معمولی و جدید توصیف می کند. ما یک دستگاه را بر اساس روش آزمون ASTM D5470 اصلاح و بهبود کردیم و مقاومت حرارتی گریس های مختلف معمولی را اندازه گیری نمودیم. ما همچنین عملکرد انتخاب مواد تغییر فاز دهنده و گرمانرم ها را از طریق ASTM  حالت پایدار و رویکردهای فلش لیزر گذرا  اندازه گیری کردیم و دو روش را باهم مقایسه نمودیم. این نتایج تجربی برای مقاومت حرارتی در زمینه خنک کننده الکترونیکی خودرو استفاده می شود. نتایج حاصل از مدلسازی عددی اجزاء محدود نشان می دهد که مقاومت حرارتی لایه TIM  دارای تاثیر بسیار زیادی در حداکثر دما در پکیج IGBT می باشد.

1-مقدمه

این مطالعه تحت وزارت پیشرفته برق –انرژی آمریکا (DOE)  و ماشین های الکتریکی  (APEEM) انجام شده است که بخشی از برنامه فناوری های خودرو  DOE محسوب می شود. آزمایشگاه ملی انرژی های تجدید شونده (NREL) فعالیت های تحقیقی و توسعه ای را در کنترل حرارتی مربوط به فعالیت های  APEEMانجام داده است. هدف کلی از فعالیت های کنترل حرارتی، توسعه فن آوری های پیشرفته و سیستم های کنترل حرارتی یکپارچه موثر با هدف برآوردن اهداف CAR Freedom می باشد. این اهداف به الزامات کلیدی برای الکترونیک، مانند مقادیر هدف برای حجم، هزینه، و وزن مولفه های مختلف می پردازد...

مقاومت حرارتی حالت پایدار گذرا مدل سازی گریس :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

In a typical power electronics package, a grease layer forms the interface between the direct bond copper (DBC) layer or a baseplate and the heat sink. This grease layer has the highest thermal resistance of any layer in the package. Reducing the thermal resistance of this thermal interface material (TIM) can help achieve the FreedomCAR program goals of using a glycol water mixture at 105degC or even air cooling. It is desirable to keep the maximum temperature of the conventional silicon die below 125degC, trench insulated gate bipolar transistors (IGBTs) below 150degC, and silicon carbide-based devices below 200degC. Using improved thermal interface materials enables the realization of these goals and the dissipation of high heat fluxes. The ability to dissipate high heat fluxes in turn enables a reduction in die size, cost, weight, and volume. This paper describes our progress in characterizing the thermal performance of some conventional and novel thermal interface materials. We acquired, modified, and improved an apparatus based on the ASTM D5470 test method and measured the thermal resistance of various conventional greases. We also measured the performance of select phase-change materials and thermoplastics through the ASTM steady-state and the transient laser flash approaches, and compared the two methodologies. These experimental results for thermal resistance are cast in the context of automotive power electronics cooling. Results from numerical finite element modeling indicate that the thermal resistance of the TIM layer has a dramatic effect on the maximum temperature in the IGBT package

Keywords: Thermal resistance steady state transient modeling greases
این برای گرایش های: مهندسی برق قدرت،مهندسی برق الکترونیک، کاربرد دارد. سایر ،سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی برق با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی برق > مقاله های مهندسی برق و ترجمه فارسی آنها > مواد واسطه حرارتی برای برنامه های کاربردی الکترونیک قدرت
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید