دانلود مقاله ترجمه شده رویکرد جدید شیرین سازی عمیق بنزین، سوخت دیزل و جت با استفاده از جذب انتخابی جهت کاربرد در سوخت های فوق العاده تمیز و پیل سوخت سلولی
چطور این مقاله مهندسی شیمی را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000969 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی شیمی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
233 Kb
حجم فایل فارسی :
506 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
رویکرد جدید شیرین سازی عمیق بنزین، سوخت دیزل و جت با استفاده از جذب انتخابی جهت کاربرد در سوخت های فوق العاده تمیز و پیل سوخت سلولی
عنوان انگليسي
A new approach to deep desulfurization of gasoline, diesel fuel and jet fuel by selective adsorption for ultra-clean fuels and for fuel cell applications
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی شیمی شامل 10 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 25 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
به منظور کاهش گوگرد در سوخت های هیدروکربنی مایع )بنزین، سوخت دیزل و سوخت جت ( برای تولید سوخت های حمل و نقل فوق العاده تمیز و برای کاربردهای سلول سوختی، ما فرآیند سولفور زدایی جدیدی را با جذب انتخابی برای حذف سولفور بنام (SARS) مورد بررسی قرار دادیم. برای جذب گوگرد از سوخت دیزل، بنزین و سوخت جت یک جاذب در دمای اتاق استفاده شد. نتایج نشان می دهد که انتقال جاذب های پایه فلزی در این کار برای جذب انتخابی ترکیبات گوگردی توسعه یافته اند و حتی برای حذف ترکیبات گوگردی نسوز یا مقاوم به حرارت در سوخت موتورهای دیزلی نیز مؤثر هستند. فرآیند جذب انتخابی حذف گوگرد می تواند در حذف این ترکیبات از سوخت های هیدروکربنی مایع، در دمای محیط و فشار اتمسفر، با کمترین سرمایه گذاری و هزینه عملیاتی صورت پذیرد. بر اساس مطالعه حاضر، یک فرآیند یکپارچه جدید بعنوان هدف نهایی، جهت سولفور زدایی از سوخت های فسیلی مایع در پالایشگاهی درآینده است؛ که ترکیبی از دو فرآیند جذب انتخابی ترکیبات گوگردی (SARS) و سولفور زدایی هیدروژنی از برش های گوگرد متمرکز (HDSCS) است. از (SARS) ممکن است در محل ها یا صفحات حذف گوگرد از سوخت و در سیستم های سلول سوختی نیز استفاده شود.
1- مقدمه
سولفورزدایی عمیق سوخت های حمل و نقل مورد توجه جامعه تحقیقاتی در سراسر جهان قرار گرفته و با توجه به مقررات فزاینده و دقیق وضع شده در ویژگی و ترکیبات سوخت و همچنین با هدف حفاظت از محیط زیست در بسیاری از کشور ها این توجه رو به افزایش است. به تازگی با توجه به قوانین صادره از سوی آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا در سال 2006، کاهش گوگرد از میانگین کنونی آن در بنزین از ppm))300 w/ v: 1/1.000.000)) به (ppm) 30 الزامی می باشد. همچنین محتوی گوگرد سوخت های موتور های سنگین از حد فعلی 500 باید به ppmw 15 (یک قسمت در میلیون وزنی) کاهش یابد [1].
با توجه به فناوری موجود امکان سولفور زدایی از بنزین تا حد کمتر از ppmw30 بوسیله فرآیندهای تصفیه هیدروژنی رایج وجود دارد. مشکل عمده در سولفورزدایی عمیق بنزین در فناوری های متداول تصفیه هیدروژنی، کاهش عدد اکتان با توجه به اشباع شدن آلکان های بنزین سنگین در فرآیند کراکینگ کاتالیزوری سیال می باشد که سبب مصرف بیشتر هیدروژن نیز خواهد شد [2].
فناوری تصفیه هیدروژنی به سختی مقدار گوگرد را برای سوخت های دیزلی به کمتر از ppmw 15 کاهش می دهد. زیرا ترکیبات باقیمانده گوگرد در سوخت دیزل با مقدار ppmw500 درسطح S ترکیبات گوگردی مقاوم و نسوز هستند….
شیرین سازی عمیق بنزین پیل سوخت سلولی سولفور زدایی SARS
:کلمات کلیدی
چکیده انگلیسی
Abstract
In order to further reduce the sulfur content in liquid hydrocarbon fuels (gasoline, diesel fuel and jet fuel) for producing ultra-clean transportation fuels and for fuel cell applications, we explored a new desulfurization process by selective adsorption for removing sulfur (SARS). An adsorbent was developed and used for adsorption desulfurization of diesel fuel, gasoline and jet fuel at room temperature. The results indicate that the transition metal-based adsorbent developed in this work is effective for selectively adsorbing the sulfur compounds, even the refractory sulfur compounds in diesel fuels. The SARS process can effectively remove sulfur compounds in the liquid hydrocarbon fuels at ambient temperature under atmospheric pressure with low investment and operating cost. On the basis of the present study, a novel integrated process is proposed for deep desulfurization of the liquid hydrocarbon fuels in a future refinery, which combines a selective adsorption (SARS) of the sulfur compounds and a hydrodesulfurization process of the concentrated sulfur fraction (HDSCS). The SARS concept may be used for on-site or on-board removal of sulfur from fuels for fuel cell systems
Keywords:
Adsorption Desulfurization Fuel cell Gasoline Diesel fuel Jet fuel