چکیده
در مقاله ی حاضر داده های پژوهشی اخیر را جهت تست 3 نوع استدلال فرهنگی بکار می گیریم. این استدلال ها درباره ی رابطه ی بین قشربندی اجتماعی و مصرف فرهنگی می باشد و آن ها را استدلال هم ساخت شناسی, استدلال منفرد سازی و استدلالی که مربوط به افراد خواهان یک نوع فرهنگ _ و یا انواع فرهنگ ها است می نامیم.درنحوه ی ارائه ی استدلال ها مسائل مفهمو می و اسلوب شناسی وهمچنین حفظ تمایز وبرین بین طبقه و پایگاه اجتماعی ازاهمیت خاصی برخوردار است.در این مقاله بیشتر تمرکز ما معطوف به مصرف موسیقی است بطوری که درراستای شناسایی انواع مصرف کنندگان موسیقی از مدل های کلاس پنهان استفاده می کنیم.سپس از طریق آنالیز رگرسیون که شامل دامنه ی وسیعی از متغیر های جمعیت شناسی و قشربندی اجتماعی است به بررسی آنها می پردازیم.همانطور که دیدگاه وبرین پیش بینی کرده است نوع مصرف موسیقی در مقایسه با طبقه ی اجتماعی, رابطه نزدیک تری با پایگاه اجتماعی و تحصیلات دارد.بطور کلی نتایج مطالعات ما حمایت کمتری نسبت به استدلال های هم ساخت شناسی و منفرد سازی نشان می دهد و با استدلال مربوط به چند فرهنگی و تک فرهنگی هم خوانی بیشتری دارد.
مقدمه
در نوشته های مربوط به مسائل اجتماعی که به رابطه ی بین قشربندی اجتماعی و مصرف و ذائقه ی فرهنگی می پردازند, شناسایی و تشخیص این 3 استدلال اصلی و رقیب ,گرچه با روش های مختلف, امکان پذیر است.برای سهولت بیشتر ابتدا به استدلال هم ساخت شناسی , سپس به استدلال منفرد سازی و نهایتا به استدلال مربوط به چند فرهنگی و تک فرهنگی خواهیم پرداخت و با ارائه ی خلاصه ای از این 3 موضع وارد بحث اصلی خواهیم شد.و همچنین به مشکلات و مسائل اسلوب شناسی و مفهومی مبنی بر این که چگونه با این مشکلات روبرو شویم توجه خواهیم کرد. سپس نگاهی به گزارش نتایج حاصل از پروژه ی پژوهشی درگیر به مصرف فرهنگی در جامعه ی معاصر انگلستان خواهیم انداخت.اگرچه این نتایج تنها محدود به حوزه ی خاصی از مصرف فرهنگی , حوزه ی موسیقی , است اما ما معتقد هستیم که دارای مزایای استراژیکی برای ارزیابی مباحث کنونی است….