چکیده
این مقاله، نتایج تجربی رفتار مکانیکی نمونه های ساخته شده از سیمان را که با بخش های حجمی کوچک از فیبرهای کوتاه پلی پروپیلن و لاستیک چرخ خرد شده پر شده اند، تحت بارهای استاتیکی و دینامیکی به مدت 7 و 28 روز، جمع بندی می کند. نتایج تجربی با نتایج نمونه های بتنی با شکل های مشابه بدون فیبر و تایر مقایسه می شوند. نتایج مطالعه میکروسکوپی (SEM) فصل مشترک فیبر لاستیک–سیمان، به منظور تحلیل سازگاری آن، ارائه می شود. آزمون های استاتیکی تراکم، تنش غیر مستقیم و خمش و آزمون دینامیکی تراکم انجام شده است. نتایج آزمون های دینامیکی برای محاسبه مدول مختلط و ظرفیت این ماده برای اتلاف انرژی کشسانی به سبب رفتار دینامیکی فرکانس پایین، مورد استفاده قرار گرفته است.
1-مقدمه
جاده های بتنی ، به طور کلی در اسپانیا و اروپا کمیاب هستند. با این حال، علاقه فزاینده ای به استفاده از آن در جاده های پر رفت و آمد وجود دارد، بویژه آنهایی که توسط صنایع سیمانی ارتقا داده شده اند. مهم ترین مشکلات این کاربرد، رفتار انعطاف ناپذیر قالب های بتنی و ویژگی ترک خوردگی آسان در اوایل استفاده به سبب انقباض پلاستیکی اش است. جاده های بتنی، اساساً به دلیل مدول یانگ بالا و میرایی ویسکوزپایین، در جاده های اصلی پر دردسر هستند. ترک خوردگی پلاستیکی می تواند با افزودن یک بخش حجمی بسیار کوچک از فیبرهای کوتاه پلی پیرولن (% (PP) (0.1 برطرف شود، اما رفتار انعطاف ناپذیر بتن نورد شده فشرده ، به عنوان یک مشکل مهم، باقی می ماند...