دانلود مقاله ترجمه شده برنامه مداخله ای (اقدامي) مهارت های اجتماعی (SCIP) : مطالعه آزمایشی برنامه نمایش خلاق برای جوانانی با مشکلات اجتماعی


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000586 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,160,000 ریال
شناسه محصول :
2000586
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
310 Kb
حجم فایل فارسی :
59 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

برنامه مداخله ای (اقدامي) مهارت های اجتماعی (SCIP) : مطالعه آزمایشی برنامه نمایش خلاق برای جوانانی با مشکلات اجتماعی

عنوان انگليسي

Social Competence Intervention Program (SCIP): A pilot study of a creative drama program for youth with social difficulties

نویسنده/ناشر/نام مجله

The Arts in Psychotherapy

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 26 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


 
  چکیده

در اين مطالعه اثرات مشاركت در "برنامه مداخله اي (اقدام) مهارت هاي اجتماعي (SCIP)" مورد تحقيق قرار گرفته است. يك مداخله (اقدام) گروهي مبتني بر نمايش(درام) خلاق بديع از كودكان با تشخيص ناهنجاري هاي طيف اوتيسم (ASD)، ناتواني يادگيري كلامي (NLD) وناهنجاري هاي عدم تمركز ناشي از بيش فعالي (ADHD)، انجام گرفت. 18 شركت كننده در SCIP با يك گروه كنترلي باليني 16 تايي در رابطه با تغييرات سنجش هاي مشاركت اجتماعي، مهارت اجتماعي و رفتار اجتماعي مشاهده شده طبيعي، مورد مقايسه قرار گرفت. مدل رگرسيون چندگانه سلسله مراتبي براي همه آناليزهاي كمي اوليه مورد استفاده قرار گرفت. مصاحبه هاي پس از درمان، جهت فراهم سازي داده هاي كمي انجام گرفت. گروه درماني در مقايسه با گروه كنترلي باليني بهبود قابل توجه اي در حوزه هاي كليدي رفتار اجتماعي مشاهده شده در يك محيط طبيعي، نشان داد. والدين و كودكان در شرايط SCIP تغييرات مثبت چندگانه اي را گزارش كردند. اين يافته ها اثبات اوليه براي استفاده از يك برنامه درام (نمايش) خلاق براي كودكان با نواقص مهارت هاي اجتماعي مرتبط با مسائل مشاركت اجتماعي، فراهم مي كند.

فهرست مطالب
 

1-مقدمه

1-1-مداخلات مهارت های اجتماعی

2-1-نمایش (درام) به عنوان یک برنامه تداخلی موثر

3-1-مطالعه حاضر

2-روش ها  

1-2-شركت كننده ها

2-2-سنجش ها (اندازه گيري ها

3-2-تعاملات اجتماعي مشاهده شده

4-2-مصاحبه كودكان و والدين

3-روش

1-3- جمع آوري داده

2-3-محتواي مداخله (اقدام)

3-3-ساختار جلسه

4-3-مديريت رفتار

5-3-صحت درمان

6-3-شرايط درمان

7-3-برنامه تحليلي داده

4-نتايج

1-4-آناليزهاي توصيفي

2-4-آناليز نتيجه (خروجي) اوليه

3-4-يافته هاي كيفي

5-بحث

6-محدوديت ها

7-نتيجه گيري

برنامه مداخله ای مهارت های اجتماعی (SCIP) :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract
 

This study explored the effects of participation in the Social Competence Intervention Program (SCIP), an innovative creative drama-based group intervention, of children diagnosed with autism spectrum disorder (ASD), nonverbal learning disability (NLD) and/or attention deficit hyperactivity disorder (ADHD). Eighteen participants in SCIP were compared to a clinical control group of 16 on changes in measures of social perception, social competence, and naturalistic observed social behavior. Hierarchical multiple regression model was used for all primary quantitative analyses. Interviews were conducted post-treatment to provide qualitative data. The treatment group showed significant improvement in key domains of observed social behavior in a natural setting compared to the clinical control group. Parents and children in the SCIP condition reported multiple positive changes in social functioning. These findings provide preliminary support for the use of a creative drama program for children with social competence deficits related to social perception problems

Contents
 

1. Introduction

1.1. Social skills interventions

1.2. Drama as effective intervention

1.3. Current study

2. Methods 

2.1. Participants

2.2. Measures

2.3. Observed social interaction

3. Procedure 

3.1. Data collection

3.2. Intervention content

3.3. Session structure

3.4. Behavior management

3.5. Treatment fidelity

3.6. Treatment conditions

3.7. Data analytic plan

4. Results

4.1. Descriptive analyses

4.2. Analysis of attrition data

4.3. Primary outcome analyses

4.4. Qualitative findings

5. Discussion

6. Limitations

7. Conclusion
 

 
Keywords: Social skills Autism Asperger’s Group Treatment Drama
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > روانشناسی > مقاله های روانشناسی و ترجمه فارسی آنها > برنامه مداخله ای (اقدامي) مهارت های اجتماعی (SCIP) : مطالعه آزمایشی برنامه نمایش خلاق برای جوانانی با مشکلات اجتماعی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید