دانلود مقاله ترجمه شده تشخیص اضطراب کودکان از روابط وابستگی اولیه


چطور این مقاله روانشناسی را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000577 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله روانشناسی در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
880,000 ریال
شناسه محصول :
2000577
سال انتشار:
2007
حجم فایل انگلیسی :
86 Kb
حجم فایل فارسی :
122 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تشخیص اضطراب کودکان از روابط وابستگی اولیه

عنوان انگليسي

Predicting children’s anxiety from early attachment relationships

نویسنده/ناشر/نام مجله

journal of anxiety disorders

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده روانشناسی شامل 8 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 17 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

هدف از انجام این تحقیق ارزیابی این مسئله است که آیا نوزادان با وابستگی متزلزل و مشوش سطح بالاتری از اضطراب را بعداً در دوران کودکی نسبت به کودکان با وابستگی ایمن گسترش می دهند یا خیر. 136 نوزاد در فرایند موقعیت بیگانه­ی اینسوورث در سن 12 ماهگی شرکت داده شدند. غربالگری برای اختلالات عاطفی مرتبط با اضطراب کودکان (اس­سی­اِی­آرای­دی) توسط کودکان و والدینشان در 11 سالگی انجام شد. نتایج نشان داد در مقایسه با کودکانی که در دوران نوزادی دارای وابستگی ایمن هستند، کودکانی که از وابستگی متزلزل برخوردارند، سطح بالاتری از ترس از مدرسه را نشان می دهند و پسرانی که دارای وابستگی متزلزل هستند، نسبت به پسرانی که از وابستگی ایمن برخوردارند، سطح بالاتری از ترس اجتماعی را در سن 11 سالگی از خود بروز می دهند. با این حال در این مورد معمول وابستگی متزلزل و مضطرب با سطوح اضطراب که به اهمیت پاتولوژیک نزدیک است، در ارتباط نمی باشد. این یافته ها در بافت تحقیق پیشین در خصوص ارتباطات میان وابستگی و اختلالات اضطراب مورد بررسی قرار گرفت.

فهرست مطالب
 

1-مقدمه

2-روش

1-2-شرکت کنندگان

2-2-سنجش ها و روش ها

3-نتایج

4-بحث و گفتگو

5-مراجع

وابستگی اضطراب طولی موقعیت بیگانه :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct
 

This study assessed whether infants with anxious-ambivalent attachment develop higher levels of anxiety later in childhood than do infants with secure attachment. Infants (N = 136) participated in Ainsworth’s Strange Situation Procedure at 12 months of age. The Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders (SCARED) was completed by children and their mothers at 11 years of age. Results show that compared with children who were securely attached in infancy, children who were ambivalently attached had higher levels of school phobia, and, that compared with boys who were securely attached boys who were ambivalently attached had higher levels of social phobia at 11 years. However, in this normative sample, anxious-ambivalent attachment was not related to anxiety levels that approach pathological significance. These findings are discussed within the context of previous research on associations between attachment and anxiety disorders


Contents

1. Introduction

2. Method

2.1. Participants

2.2. Measures and procedures

3. Results

4. Discussion

5. References

 

Keywords: Attachment; Anxiety Longitudinal Strange situation
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید