دانلود مقاله ترجمه شده درک رابطه بین فناوری اطلاعات و خلاقیت در سازمان‌ها


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000558 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,210,000 ریال
شناسه محصول :
2000558
سال انتشار:
2003
حجم فایل انگلیسی :
143 Kb
حجم فایل فارسی :
93 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

درک رابطه بین فناوری اطلاعات و خلاقیت در سازمان‌ها

عنوان انگليسي

Understanding the Relationship Between Information Technology and Creativity in Organizations

نویسنده/ناشر/نام مجله

Creativity Research Journal

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 34 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

 خلاقیت برای موفقیت سازمانی حیاتی می‌باشد. ضمنا فناوری اطلاعات تاثیر چشمگیری بر بهره‌وری و اثربخشی سازمانی داشته است. با این وجود تحقیقات اندکی در زمینه بررسی رابطه بین این دو بخش از دانش صورت گرفته است. این مقاله تلاش دارد با مطالعه تاثیراتی که فناوری اطلاعات بر خلاقیت در سازمان‌ها گذاشته است، این شکاف را پر نماید. می‌دانیم این برای مطالعات سازمانی بسیار مهم است و دانش و اطلاعات داده شده مهم‌ترین اقلام لازم برای خلاقیت هستند و دقیقا همان‌هایی هستند که فناوری اطلاعات به مدیریت آنان می‌پردازد. در این مقاله، ادبیات خلاقیت و بخش کثیری از ادبیات فناوری اطلاعات مدیریت محور مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اثبات کنند فناوری اطلاعات نقش مهمی در فرآیند خلاقیت سازمانی ایفا می‌کند. به طور ویژه، مزایای مهمی که فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها فراهم می‌کند، مورد ملاحظه قرار می‌گیرند و به نیازمندی‌های لازم برای محصول خلاقانه، مراحل فرآیند خلاقیت فردی، فرآیند یادگیری سازمانی در بخش‌های مربوط به خلاقیت و فرآیند خلاقانه در حیطه کار پروژه‌محور در مقیاس بزرگ مرتبط می‌شوند. علاوه بر این، در پایان به محدودیت‌های بالقوه فناوری اطلاعات در ارتباط با خلاقیت پرداخته می‌شود و مسائلی مطرح می‌گردند که می‌‌توانند موضوع تحقیقات آتی باشند.

1-مقدمه

خلاقیت از دیرباز به عنوان عامل مهمی در موفقیت سازمانی به شمار می‌رفته است(امابیل، 1983؛ کتز، 1964؛ اسکت و بروس،1994). به عنوان مثال، کتز(1964) سه نوع از رفتار کارمندان را که برای اثربخشی سازمانی ضروری هستند، به این صورت برشمرد: کارمندان باید وارد سازمان شوند و در آن باقی بمانند، آن‌ها باید در نقش‌های مناسبی قرار بگیرند که به آن‌ها اعتماد شود، علاوه بر این‌ها می‌بایست به جز نقش‌هایی که به آن‌ها توصیه شده، در فعالیت‌های مستقل و خلاقانه دخیل شوند. بر مبنای تحقیقات اخیر، در اینجا خلاقیت را به عنوان خلق ایده‌ها و محصولات جدید و سودمند تعریف می‌کنیم(امابیل،1983، 1996؛ الدهام و کامینگز، 1996؛ وودمن، سایر و گریفین، 1993؛ ژو، 1998) و آن را نقطه شروع نوآوری سازمانی می‌دانیم(امابیل، 1983). به علاوه فناوری‌های اطلاعات برای موفقیت سازمانی حیاتی هستند(گرینسپن، 2000) و در تحقیقات سازمانی اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند(ادمونسون و موینگین، 1998؛ هابر، 1990؛ کورلند و اگان، 1999؛ مونگ و فالک، 1995؛ یان و لوییس، 1999). با وجود همه این‌ها تا به امروز تحقیقات بسیار اندکی درباره رابطه بین این دو شاخه از دانش انجام گرفته است. این‌ها زمینه‌سازی می‌کنند تا بگویند دانش و اطلاعات داده شده مهم‌ترین اقلام لازم برای خلاقیت هستند و دقیقا همان‌هایی هستند که فناوری اطلاعات به مدیریت آنان می‌پردازد. 

ادبیات خلاقیت و بخش کثیری از ادبیات فناوری اطلاعات مدیریت محور مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اثبات کنند فناوری اطلاعات نقش مهمی در فرآیند خلاقیت سازمانی ایفا می‌کند. به طور ویژه، مزایای مهمی که فناوری اطلاعات برای سازمان‌ها فراهم می‌کند، مورد ملاحظه قرار می‌گیرند و به نیازمندی‌های لازم برای محصول خلاقانه، مراحل فرآیند خلاقیت فردی، فرآیند یادگیری سازمانی در بخش‌های مربوط به خلاقیت و فرآیند خلاقانه در حیطه کار پروژه‌محور در مقیاس بزرگ مرتبط می‌شوند. علاوه بر این، در پایان به محدودیت‌های بالقوه فناوری اطلاعات در ارتباط با خلاقیت پرداخته می‌شود و مسائلی مطرح می‌گردند که می‌‌توانند موضوع تحقیقات آتی باشند…

رابطه بین فناوری اطلاعات و خلاقیت در سازمان‌ها :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Creativity is vital to organizational success. Information technologies (IT) have increasingly become a major influence on organizational efficiency and effectiveness. However, there has been a paucity of research aimed at specifying the relationship between these two areas of scholarship. This article will begin to fill this gap by exploring the ways that IT might influence creativity in organizations. This is important for organizational studies, given that knowledge and information are among the most important ingredients for creativity and are the very things that IT exist to manage. In this article, the creativity literature and much of the management oriented IT literature will be explored to suggest that IT plays an integral role in the creative process within organizations. Specifically, the main benefits that IT affords organizations will be considered and then applied to the requirements for creative production, the stages of the individual creative process, the processof organizational learning as related to creativity, and the creative process within large-scale projectbased work. In addition, the conclusion will address the potential limitations of IT in relation to creativity as well as several thoughts concerning future research

Keywords: Relationship Between Information Technology and Creativity
این برای گرایش های: فناوری اطلاعات، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: مدیریت دولتی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی کامپیوتر و IT با ترجمه
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید