دانلود مقاله ترجمه شده استراتژی بازاریابی بین المللی: استانداردسازي در مقابل انطباق


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000546 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
985,000 ریال
شناسه محصول :
2000546
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
166 Kb
حجم فایل فارسی :
49 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

استراتژی بازاریابی بین المللی: استانداردسازي در مقابل انطباق

عنوان انگليسي

International Marketing Strategy: Standardization versus Adaptation

نویسنده/ناشر/نام مجله

Management and Administrative Sciences Review

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

بحث در مورد استراتژی استانداردسازي و انطباق بازاریابی، يك بحث جدید نیست، اما محققان هنوز به یک توافق نرسيده­اند که كدام استراتژی برای خدمت به بازار بین­المللی، استراتژي بهتري است. هدف از این مقاله پژوهشی، بررسی مطالعات قبلی و ارزیابی اين موضوع است که كدام استراتژی بازاریابی بین­المللی بهتر است. پس از تحقیقات گسترده بر روی اين موضوع، نويسندگان يافتند که استراتژی استانداردسازي برای دستیابی به صرفه­جويي در مقیاس مورد استفاده قرار گرفته است و زمانيكه بازار هدف دارای نیازها و خواسته­هاي مشابه ميباشد، مورد استفاده قرار مي­گيرد.

در حالیکه از سوي دیگر، استراتژی انطباق زماني مناسب است که مصرف­کنندگان داراي نیازها، خواسته­ ها و ترجیحات مختلفي هستند، زمانیکه تفاوت قابل توجهی در شرایط اقتصادی- اجتماعی بازار هدف وجود دارد، اين مورد نيز مطرح ميشود. نكته کلیدي برای موفقیت در بازار بین­المللی، استفاده ترکیبی از استراتژی استانداردسازی و انطباق و تلاش جهت ایجاد تعادل بین این دو است.

1-مقدمه

در چند دهه اخير، رقابت در سطح بین­المللی با توجه به آزادسازی سیاست تجاری، سهولت در فرآيند مبادلات پولی و افزایش همکاریهای اقتصادی منطقه­ای و پیشرفت در استفاده از حمل و نقل و ارتباطات (CZINKOTA  و2001 RONKAINEN Keegan، 1999 ) افزایش یافته است. در چنین محیط تجاري بسیار پویا و پر جنب و جوشي، فعاليت در سطح بین­المللی بسیار دشوار است. با توجه به ديدگاه کوتلر (2009)، در حال حاضر، شرکتهای جهانی با تصمیم­گیریهای دشواري در مورد آنكه چه استراتژی بازاریابی را اتخاذ نمايند، مواجه هستند. یک سوال اساسی مطرح میشود، استراتژی بازاریابی شرکت زمانی که آنها در حال جهانی­شدن هستند، چه استراتژي بايد باشد، و اينكه آیا آنها فرآیندهای خود را استاندارد نموده­اند و یا انطباق استراتژیهای بازاریابی آنها با توجه به محیط صورت پذيرفته است يا خير. استانداردسازي در مقابل اقتباس استراتژی بازاریابی در سطح بین المللی، يك حوزه حیاتی از تحقیق و پژوهش برای دانشگاهیان و دست­اندرکاران است. با توجه به ديدگاه WIERENGA ، PRUYN  و WAARTS ،1996) در زمینه بازاریابی، مفهوم استانداردسازي و انطباق و یا سفارشی نمودن، بشدت در چارچوب آمریکايي مورد بحث قرار گرفته است. در مطالعات گذشته در زمینه بازاریابی بین­المللی، تحقیق در مورد استانداردسازي و انطباق بطور گسترده­اي صورت پذيرفته است. با توجه به ديدگاه VIGNALI و VRONTIS، بحث در مورد این موضوع در اوایل دهه 1960، آغاز ميشود، زمانیکه ELINDER  به تحرير مقاله­اي در رابطه با تبلیغات جهانی پرداخت. در اوایل، تبلیغات استانداردسازي قلب این مسئله بود ( كانسو و كيچن،2004). از نظر محققان پيشين، باید یک کمپین تبلیغاتی واحد یا استانداردي برای سرتاسر جهان وجود داشته باشد. سپس این بحث از یک کمپین تبلیغاتی استاندارد شده به تركيب استاندارد تبلیغاتی تغيير يافت و در حال حاضر بحث شامل تركيب بازاریابی كل ميباشد (شولتز، 2000، و كانسو و كيچن،2004؛ PELSMACKER،2004).

در میان محققان بر استفاده از استراتژی استانداردسازي یا انطباق در سطح بین­ المللی، اختلاف­نظر وجود دارد.....

بازاریابی بین المللی جهانی شدن استانداردسازي انطباق استراتژی بازاریابی تركيب بازاریابی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

The debate on the standardization and adaptation of marketing strategy is not new, but the researchers not yet came to an agreement that which strategy is better to serve the international market. The aim of this research paper is to evaluate the previous researches and evaluate that which international marketing strategy is better. After the extensive research on the topic authors find out that standardization strategy is used to achieve the economies of scale and it is used when the target market has the similar needs and wants. While on the other hand adaptation strategy is appropriate when the consumers have a different needs, wants and preferences and when there is a significant difference in the socio economic conditions of the target market. The key to succeed in the international market is to use the mix of standardization and adaptation strategy and try to create the balance between the two

Keywords: International marketing Standardization Marketing Strategy Marketing mix
این برای گرایش های: مدیریت بازرگانی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > استراتژی بازاریابی بین المللی: استانداردسازي در مقابل انطباق
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید