دانلود مقاله ترجمه شده رویکرد جدیدي براي مناقصه استراتژیهاي شرکتهای تولیدي در روز های آتي بازار انرژی


چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000543 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,235,000 ریال
شناسه محصول :
2000543
سال انتشار:
2008
حجم فایل انگلیسی :
0 Kb
حجم فایل فارسی :
نوع فایل های ضمیمه :
word+pdf
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

رویکرد جدیدي براي مناقصه استراتژیهاي شرکتهای تولیدي در روز های آتي بازار انرژی

عنوان انگليسي

New approach to bidding strategies of generating companies in day ahead energy market

نویسنده/ناشر/نام مجله

Energy Conversion and Management

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 7 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 20 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

در سیستم های قدرت تجدید ساختار شده، شرکتهای تولیدي (GENCO) مسئول فروش محصولات خود در بازار انرژی مي­باشند. در این وضعیت، سوال این است که چه قیمتي باید براي هر GENCO جهت به حداکثر رساندن سود، بايد در نظر گرفته شود. بنابراین، این مقاله در نظر دارد تا به پیشنهاد یک روش منطقی برای پاسخ به این سوال بپردازد. در روش پیشنهادی،FMCP به عنوان یک مرجع براي مدلسازي استراتژیهاي ممکن و محتمل در رابطه با GENCOS استفاده می­شود. قیمت پیش بینی شده، اساس استراتژیهای مناقصه براي هر GENCO مي­باشد، که می تواند با حل مشکل بهینه­سازی دو سطح با استفاده از GAMS (سیستم مدلسازی جبری عمومی) به دست آيد. سطح اول، تحت عنوان upper sub-problem برای به حداکثر رساندن بازده GENCOS برای به دست آوردن بهینه مقدار ارائه شده از GENCOS مورد استفاده قرار مي­گيرد. مورد دوم، تحت عنوان lower sub-problem از نتایج upper sub-problem استفاده مي­كند و پرداخت مصرف­کننده را با توجه به محدودیتهای فنی و شبکه، که منجر به ايجاد GENCOS ميگردد، به حداقل می­رساند. مشابه با ساير مشکلات بازی، استراتژیهاي تعادلي نش، استراتژیهای بهینه پيشنهادي GENCOS ميباشند. یک سیستم شش باس برای نشان دادن استفاده از روش ارائه شده و برای نشان دادن دقت و قابلیتهای بالای آن به کار گرفته شده است.

1-مقدمه

تغییرات اخیر در صنعت برق در چندين کشور منجر به ايجاد یک بازار انرژی با نظم كمتر و رقابتی­تر گشته است. در این وضعیت، هزینه با قیمت جایگزین شده، و هر GENCO سعی خواهد کرد که سود خود را به حداكثر برساند.

GENCOS  بسیار علاقه­مند به فروش خروجیهاي خود به قیمتهای بالاتر است، اما با توجه به رقابت، ممکن است كه آنها به دلیل قيمت پیشنهاد خود [1] حذف شوند. استراتژیهاي مربوط به تعيين قيمت GENCOS، به عوامل بسیاری از جمله رفتار مخالفان ، تقاضاي پیش­بینی شده، قيمت ساعتي بازار و شرایط عملیاتی سیستم قدرت بستگي دارد.

به طور کلی، دو روش برای توسعه استراتژیهای مناقصه در بازارهای برق وجود دارد: روش مبتنی بر بازی و روش مبتنی بر غیر بازی [1]. روشهای مبتنی بر بازی، که در این مقاله استفاده میشود، بیشتر در حل این مشکلات مفید ميباشند. روشهای مبتنی بر بازی را می توان به مقوله­های زیر [1] طبقه بندی نمود:

(الف) اطلاعات کامل و ناقص.

(ب) بازیهای تعاونی و غیر تعاونی.

(ج) اطلاعات عالي و ناقص.

بازی ناقص و غیر تعاونی در رفرنسهاي [2،3] برای انتخاب استراتژی بهینه مناقصه GENCO در منابع قدرت مقررات زدایی شده مورد استفاده قرار گرفته است. هر شرکت­ کننده از هزینه­ های عملیاتی خود آگاه است، اما از هزینه­ های رقيب خود بي­ اطلاع است. بازی با اطلاعات ناقص به یک بازی با اطلاعات کامل اما ناقص تبدیل شد و با استفاده از ایده تعادلي نش حل شد. در رفرنس [4]، مناقصه رقبا شناخته شده بوده و مشکل بهینه ­سازی برای پیدا کردن تعادل نش بر اساس حساسیت مناقصه این رقبا حل شده است...

بازار آتي انرژی مقررات زدایی نظریه بازی نقطه تعادل نش :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

In the restructured power systems, generating companies (Genco) are responsible for selling their product in the energy market. In this condition, the question is how much and for what price must each Genco generate to maximize its profit. Therefore, this paper intends to propose a rational method to answer this question. In the proposed methodology, the hourly forecasted market clearing price (FMCP) is used as a reference to model the possible and probable price strategies of Gencos. The forecasted price is the basis of the bidding strategies of each Genco, which can be achieved by solving a bi-level optimization problem using GAMS (general algebraic modeling system) language. The first level, called upper sub-problem is used to maximize the individual Genco’s payoffs for obtaining the optimal offered quantity of Gencos. The second one, hereafter called the lower sub-problem uses the results of the upper sub-problem and minimizes the consumer’s payment with regard to the technical and network constraints, which leads to the awarded generation of the Gencos. Similar to the other game problems, the Nash equilibrium strategies are the optimum bidding strategies of Gencos. A six bus system is employed to illustrate the application of the proposed method and to show its high precision and capabilities

Keywords: Day ahead energy market Deregulation Game theory Nash equilibrium point
این برای گرایش های: مدیریت بازرگانی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مديريت با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > مقاله های مديريت و ترجمه فارسی آنها > رویکرد جدیدي براي مناقصه استراتژیهاي شرکتهای تولیدي در روز های آتي بازار انرژی
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید