چطور این مقاله مديريت را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000534 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مديريت در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
322 Kb
حجم فایل فارسی :
235 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
PDF+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
بررسی رابطه بین اخلاق، تولید دانش و عملکرد سازمانی
عنوان انگليسي
Exploring the relationship between ethics, knowledge creation and organizational performance
نویسنده/ناشر/نام مجله
The journal of information and knowledge management systems
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مديريت شامل 17 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 22 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
هدف: این پژوهش به بررسی رابطه بین اخلاق، تولید دانش و عملکرد سازمانی میپردازد.
طراحی/روششناسی/رویکرد: آنطور که توسط متخصصان گفته شده، به منظور اجرای این مطالعه، مدل نوناکا و تاکوچی برای تولید دانش و مدل یوکل برای عملکرد سازمانی انتخاب شد. ضمنا، پژوهش اخوان و همکاران برای ابعاد اخلاق سازمانی به کار گرفته شده است. مدلی مفهومی بر مبنای ادبیات تحقیق طراحی گردید و به منظور تحلیل آن از کارمدان یک سازمان دانش محور خواسته شد که به پرسشنامهای معتبر پاسخ دهند. برای مطالعه رابطه بین متغیرهای تحقیق از مدل معادلات ساختاری استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحقیق دلالت بر این دارند که همبستگی قوی و مثبتی بین اخلاق و عملکرد سازمانی وجود دارد. ضمنا رابطه بین اخلاق و فرآیندهای تولید دانش نیز مثبت و قابل توجه میباشد، ولی رابطه چندانی بین فرآیندهای تولید دانش و عملکرد سازمانی وجود ندارد.
محدودیتها/پیشنهادات تحقیق: محدودیت عمده در زمینه این تحقیق، وجود مقدار اندک ادبیات تحقیق درباره مسائل اخلاق در حوزه مدیریت دانش میباشد.
اصالت/ارزش: هرچند مطالعات بسیاری در زمینه عملکرد سازمانی و تولید دانش انجام شده است، ادبیات تحقیق در زمینه بررسی اخلاق در ابعاد عملکرد سازمانی و فرآیندهای تولید دانش و تحلیل روابط و تبادلات متقابل آنها بسیار ناقص میباشد.
مقدمه
امروزه با نوع خاصی از اقتصاد که اقتصاد دانشمحور نامیده میشود، روبرو شدهایم (جعفری و اخوان، 2007). در این نوع از اقتصاد، دانش سازمانی و سرمایه فکری به عنوان منابع اصلی دستیابی به مزیت رقابتی در نظر گرفته شدهاند (فین و تورگیر، 2008؛ جعفری و همکاران، 2009). از اینها گذشته، دانش که به عنوان بهترین شکل اطلاعات شناخته شده است، میبایست به گونهای شایسته مدیریت گردد (جعفری و اخوان، 2007)، به طوری که سازمان بتواند به مزیت رقابتی دست یابد (لاکشمن، 2009؛ اخوان و حیدری، 2008). به علاوه، پیادهسازی استراتژی مدیریت دانش کارآمد در محیط دانش محور، پیششرطی مهم در موفقیت سازمان محسوب میشود. بر این اساس میتوان ادعا کرد که هدف مدیریت دانش، بالا بردن بازده سازمان در نرخ سرمایه گذاری میباشد. در حوزه مدیریت دانش کاربرد اقدامات مناسب برای متقاعد نمودن مدیران و سهامداران در زمینه مزایا و منافع دستیابی به سازمان دانش محور ضروری میباشد (اخوان و همکاران، 2009)...
تولید دانش حوزه مدیریت دانش
:کلمات کلیدی
Abstract
Purpose – This research proposes to investigate the relationship between ethics, knowledge creation and organizational performance
Design/methodology/approach – In order to run this study, as suggested by the experts, Nonaka and Takeuchi model was selected for knowledge creation process and Yokel model was used for organizational performance. In addition, Akhavan et al.’s research was applied for organizational ethics dimensions. A conceptual model was designed based on literature review, and in order to analyze it, employees of a knowledge-based organization were asked to answer the questions of a valid questionnaire. Structural equation modeling was used for studying the relationships between research variables
Findings – Research results imply that there is a positive and strong correlation between ethics and organizational performance. The relationship between ethics and knowledge creation processes is also positive and significant but no significant relationship is observed between knowledge creation processes and organizational performance
Research limitations/implications – The main limitation of this research is little research and literature about ethical issues in the knowledge management area
Originality/value – Although numerous studies have been conducted with regard to organizational performance and knowledge creation, the literature is severely deficient considering observance of ethics in all dimensions of organizational performance and knowledge creation process, and in terms of analysis of their mutual interactions and relationships
Keywords:
knowledge creation knowledge management area
سایر منابع مديريت-مدیریت دولتی در زمینه مدیریت دانش