چكيده
حرفه حسابداري،با حركت كسب وكارها به سمت حل چالشهاي محيطي و نيازهاي اجتماعي بيشتر مورد تقاضا قرار گرفته است. متخصصان جديد حسابداري نياز به مهارتهاي سخت افزاري و نرم افزاري دارند و حسابداران آتي نياز به آموختن هنجارها و عينيت گرايي دارند. با اين وجود سيستم هاي آموزشي بايد به صورت مستمر به روز شوند تا با اين تقاضاها انطباق داشته باشند. پرسشنامه ها به كارفرمايان بالقوه بخشهاي خصوصي و دولتي ارسال شد تا ارزيابي خود را از عوامل كليدي موفقيت در به كارگيري فارغ التحصيلان حسابداري انجام دهند. پاسخ شواهدي را براي ارتقا تحصيلات و ارائه آموزشهاي لازم براي حسابداران آتي ارائه ميكند كه با عدم اطمينان هايي در نقش خود به عنوان نگهبانان صداقت و رعايت اصول محسوب مي شوند.
مقدمه
چشم انداز اقتصاد جهاني با افزايش عدم اطمينان اقتصادي و فشار براي تفكر مجدد در كل اقتصاد جهاني و ساختارهاي مالي تغييرات قابل توجهي دارد. پيچيدگي در كسب وكارها و قوانين رقابت جهاني را بيشتر كرده و چرخه كسب وكارها را كوتاهتر كرده است. علاوه براين، پيشرفت در فناوري موجب نوآوري، تغيير ساختار صنعت، به چالش كشيدن و ايجاد نوآوري درمدلهاي كسب وكار و توسعه بخشهاي جديد مي شود. اين عوامل موجب مي شود ارزشهاي اجتماعي و نگرشها مطابق با اين چالشها شوند و موجب همگرايي بين نيروي كار چندمليتي ، چندفرهنگي و چندنسلي مي شود. پويايي هاي اين عوامل يادگيري و آموزش را از دوره هاي كلاسي به دوره هاي آنلاين تغيير داده و موجب تسريع يادگيري شده است. بنابراين حسابداران بايد با فشار صنعت روبرو شوند. حرفه حسابداري براي بهبود تصور كلي خود با فشار روبرو است و وراتر از رويه هاي گزارشگري مالي كنوني حركت مي كند تا تصويري كلي اما ساده و واضح از سلامت و چشم انداز كسب وكار ارائه كند. همراه با اين تغييرات،نياز به جهاني سازي استانداردها و رويه هاي حسابداري نيز وجود دارد كه موجب ازادسازي انطباق مي شود اما هزينه ها را افزايش مي دهد.
فرصت انتقال اجزا استنباطي و عملياتي حسابداري با استفاده از سيستم هاي خبره،داده كاوي و تحليل هاي پيش بيني كننده براي بهره برداري از ذخاير داده ها ايجاد مي شود. با اين وجود عملكردهاي حسابداران ازتصميم گيري استراتژيك تا طراحي مدلهاي جديد درآمدي افزايش مي يابد.
اين تغييرات چالش برانگيز و جالب است اما هشدار دهنده نيز مي باشد. براي كمك و حفاظت از حرفه، بايد حسابداران از برنامه هاي آموزشي و يادگيري مرتبط بهره مند شوند. اين مقاله به دنبال تحليل عوامل كليدي موفقيت (CSF) و شاخص هاي كليدي عملكرد (KPI) فارغ التحصيلان حسابداري است. پرسشنامه اي بين كارفرمايان بالقوه توزيع شد تا اين معيارها را ارزيابي كنند. يافته ها به ارتقا سيستم آموزشي حسابداري،برنامه ها و دوره هاي درسي در تضمين مشخصات حرفه اي حسابدارها كمك مي كند كه همواره در بيشترين سقف ممكن باشد...