دانلود مقاله ترجمه شده محاوره و ارتباطات گروهی در بزرگراه ها: مطالعه ای در زمینه ی پروتکل ها و برنامه های ارسال داده ها به روش Geocast


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000377 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
1,210,000 ریال
شناسه محصول :
2000377
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
2 Mb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

محاوره و ارتباطات گروهی در بزرگراه ها: مطالعه ای در زمینه ی پروتکل ها و برنامه های ارسال داده ها به روش Geocast

عنوان انگليسي

Group communication on highways: An evaluation study of geocast protocols and applications

نویسنده/ناشر/نام مجله

Ad Hoc Networks

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 15 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 52 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

چکیده

امروزه، بسیاری از اپلیکیشن هایی که برای استفاده در شبکه های بین خودرویی(VANET) عرضه شده است، بجای ارسال داده ها و اطلاعات به آدرس های شبکه گره ها، آنها را  بر اساس موقعیت جغرافیایی گره های هدف در شبکه ارسال می­کنند. در همان حال، هر برنامه ی کاربردی خودرویی، نیازمندی های کیفیت سرویس(QoS) مختص به خود را دارا بوده که باید به وسیله ی پروتکل انتشار شبکه، تضمین شود. اینکار منجر به گسترش پروتکل های Geocast (تحویل داده ها بر اساس موقعیت جغرافیایی) پیشنهاد شده در شبکه های VANET گردیده است، که معمولاٌ بر مبنای روش انفعالی و واکنشی می­باشد. اگرچه بسیاری از راه حل های ارائه شده، مختص به یک اپلیکیشن خاص بود(اپلیکیشن های ایمنی-فعال) ، و بنابراین ممکن است راه حلی جنریک(عام) در این شبکه ها نباشد. در این مقاله، یک پروتکل MAC دستیار در ستون فقرات شبکه (DBA) را ارائه می­کنیم که یک راه حل عامیانه ای را برای پشتیبانی از محاورات Geocast در سناریوهای بزرگراه و برای کلاس های مختلفی از اپلیکیشن های VANET فراهم می­سازد. DBA-MAC، از ترکیب مزایای شِماهای واکنشی و انفعالی و به وسیله ی یک معماری لایه متقاطع بهره برده که شامل :یک الگوریتم خوشه بندی جدید، یک مکانیسم  انتشار  اطلاعات به صورت سریع می­باشد.

در ابتدا، DBA-MAC یک ستون فقرات مجازی از خودروها را در داخل یک سناریوی بزرگراه ایجاد میکند. سپس، انتشار سریع پیام ها را به وسیله ی ترکیبی از مکانیسم های مستقل از محتوا و مبتنی بر محتوا در لایه ی پیوند داده ها فراهم می­سازد.. ما در این مطالعه یک ارزیابی جامع و کاملی را از شِمای DBA-MAC و تحت نیازمندی های برنامه های متعدد و شرایط بار کاری در شبکه فراهم ساخته ایم. سه متریک را برای انتخاب اعضای ستون فقرات، که مشخصه های متفاوتی را برحسب نرخ تأخیر تحویل فراهم می­کنند، ارائه می­دهیم، و کارائی آنها را هم در مدل های تحلیلی و هم مطالعات شبیه سازی تحلیل میکنیم. سپس، کارائی DBA-MAC را با شِماهای مرسوم Geocast و برای سه کلاس از اپلیکیشن های بین خودرویی مقایسه می­کنیم: اپلیکیشن های فعال-ایمنی، اپلیکیشن های اطلاعات ترافیک و اپلیکیشن های جریان های چند رسانه ای(صوت و تصویر). نتایج شبیه سازی این اطمینان را داده که DBA-MAC قادر به کاهش قابل ملاحظه ی تأخیر تحویل بسته های داده ای در اپلیکیشن های فعال-ایمنی می­باشد، و تقریباٌ نیازمندی های اپلیکیشن های چند رسانه ای را برای VANET فراهم می­سازد.

واژگان کلیدی: شبکه های بین خودرویی، محاورات مبتنی بر موقعیت جغرافیایی، شِمای خوشه بندی، پروتکل MAC، کیفیت سرویس، ارزیابی کارائی

1-مقدمه

آدرس دهی سلسله مراتبی و فعالیت های اینترنتی مبتنی بر توپولوژی، دو فاکتور کلیدی بوده که موفقیت پروتکل IP را در شبکه ی اینترنت سیمی مشخص می­کنند. سه نمودار ارتباطی اصلی در زیر ساختار IP وجود دارد:

تک پخشی ، یا همان محاورات نظیر به نظیر

همه پخشی یا محاورات یک به همه و

چند پخشی یا محاورات یک به چند.

اگرچه، رشد رو به افزایش دستگاه های سیال (موبایل) که مجهز به سیستم های موقعیت یابی(مانند GPS) هستند، در حال تغییر موضع خود به سمت پارادیگم های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی بوده که در آن، نقطه ی پایانی یا گره ی هدف در ارتباطات به وسیله ی موقعیت جغرافیایی آن مشخص می­شود و نه آدرس شبکه[10,20]. به عنوان مثال، در این روش، این احتمال برای یک گره ی منبع وجود دارد تا مقاصد را که در یک محدوده ی جغرافیایی مشخص قرار گرفته اند مشخص سازد[19]. بنابراین، یکی از مرسوم ترین حوزه ی کاربردی انتقال مبتنی بر موقعیت جغرافیایی، انتشار پیام در شبکه های بین خودرویی می­باشد[16,9,34]. در این روش، یک خودرو، پیامی را برای تمامی گره های موجود در داخل یک محدوده ی جغرافیایی مد نظر(ZoI) همه پخشی می­کند. در همان حال، منطقه ای که قرار است بسته های داده ای در آن ارسال شود(ZoF) نیز تعریف شده است و از این رو فقط خودروهای موجود در این منطقه قادر به دریافت بسته های داده ای هستند[32]. در سال های اخیر، چندین نمونه از کاربرد های بین خودرویی مبتنی بر مسیریابی جغرافیایی پیشنهاد شده است تا ایمنی در جاده ها را بهبود داده و دستیاری برای راننده و راحتی وی باشد[2-5]...

شبکه های بین خودرویی محاورات مبتنی بر موقعیت جغرافیایی شِمای خوشه بندی پروتکل MAC :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Nowadays, most of the applications proposed for Vehicular Ad Hoc Networks (VANETs) rely on geocasting, i.e. on the possibility to identify the end-points of the communication through their geographic coordinates instead of their network addresses. At the same time, each vehicular application has its own set of Quality-of-Service (QoS) requirements which must be guaranteed by the underlying dissemination protocol. This has lead to a proliferation of geocast protocols proposed in the literature of VANETs, usually based on reactive or proactive approaches. However, most of these solutions are tailored for a specific application (e.g. active-safety applications), and thus might not be suitable for generic deployments of VANETs. In this paper, we propose a Dynamic Backbone Assisted (DBA) MAC protocol as a general solution to support geocast communication on highway scenarios for different classes of vehicular applications. DBA-MAC combines the benefits of proactive and reactive schemes through a cross-layer architecture which includes: (i) a novel distributed clustering algorithm and (ii) a fast information dissemination mechanism. First, DBA-MAC creates and maintains a virtual backbone of vehicles inside the highway scenario. Then, it provides fast dissemination of geocast messages through a combination of contention-free and contention- based forwarding mechanisms at the link layer. We provide a complete and exhaustive evaluation of the DBA-MAC scheme under different application requirements and network load conditions. We propose three metrics for the selection of backbone members which provide different characteristics in terms of delivery delay and ratio, and we analyze their performance with both analytical models and simulation studies. Then, we evaluate the performance of DBA-MAC compared to traditional geocast schemes for three classes of vehicular applications: active-safety applications, traffic-information applications, multimedia streaming (audio/video) applications. The simulation results confirm that DBA-MAC is able to greatly reduce the delivery delay for active-safety applications, and to adequately meet the requirements of multimedia applications for VANETs.. At the same time,

Keywords: Vehicular Ad Hoc networks Geocast communication Clustering scheme MAC protocol
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > محاوره و ارتباطات گروهی در بزرگراه ها: مطالعه ای در زمینه ی پروتکل ها و برنامه های ارسال داده ها به روش Geocast
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید