دانلود مقاله ترجمه شده کارایی خدمات بانکداری الکترونیک و ارزیابی عوامل موثر در افزایش استفاده مشتریان از این خدمات (مطالعه موردی: استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در استان گیلان)


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000375 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2000375
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
60 Kb
حجم فایل فارسی :
54 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

کارایی خدمات بانکداری الکترونیک و ارزیابی عوامل موثر در افزایش استفاده مشتریان از این خدمات (مطالعه موردی: استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در استان گیلان)

عنوان انگليسي

Efficiency of Electronic Banking Services and Evaluation of Effective Factors in Increasing Use of Customers of Them - Case Study: Use of ATM systems in Guilan Province

نویسنده/ناشر/نام مجله

Journal of Basic and Applied Scientific Research

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 5 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چکیده

این مطالعه با هدف شناخت عوامل تاثیرگذار بر رضایت مشتریان نسبت به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک انجام شده است و از مدل پذیرش فناوری دیویس استفاده می‌نماید. بر اساس این مدل، استفاده رفتاری از فناوری اطلاعات که به معنای رضایت از کاربرد یک سیستم خاص و گرایش به آن می‌باشد، توسط درک افراد از سهولت استفاده و کارایی آن تعریف می‌شود. در این مطالعه، تاثیر متغیرهای خارجی که خوداثربخشی افراد نامیده می‌شود در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بر ادراک شخصی آنان از سهولت استفاده و کارایی این خدمات مورد مطالعه قرار می‌گیرد. با استفاده از روش توصیفی تحلیلی نوع مطالعه نمونه‌ای شامل 384 کاربر دستگاه‌های خودپرداز بررسی شد. فرضیه اول و دوم به ترتیب نمایانگر رابطه بین خوداثربخشی افراد در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز با ادراک شخصی از سهولت استفاده و ادراک شخصی از سودمندی استفاده بودند. این امر از طریق آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن انجام شد. فرضیه‌های سوم و چهارم که نشانگر رابطه بین ادراک شخصی از سهولت استفاده با رضایت از استفاده از خدمات دستگاه‌های خودپرداز، نیز ادراک شخصی از سودمندی استفاده با رضایت از خدمات دستگاه‌های خودپرداز بودند، از طریق آزمون مربع کای و v کرامر بررسی شدند. یافته‌های این مطالعه نشان داد که مدل پذیرش فناوری، مدل مناسبی برای توصیف رفتار استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک می‌باشد و در واقع ادراک شخصی درباره سهولت استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و خوداثربخشی افراد در استفاده از آن‌ها ارتباط مستقیمی با رضایت استفاده از این خدمات دارد.

واژه‌های کلیدی: مدل پذیرش فناوری، ادراک شخصی از سهولت استفاده، ادراک شخصی از سودمندی استفاده، خوداثربخشی فردی در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز

1-مقدمه

امروزه صنعت خدمات در دنیا در حال تغییر می‌باشد. فناوری‌های جدید راه‌های ارائه خدمات به مشتریان را در بسیاری سازمان‌ها تغییر داده‌اند. قدرتمندترین نیرو برای ایجاد تغییر در محیط رقابتی فناوری اطلاعات و مخابرات می‌باشد. فناوری پایه‌ای در این دوران، فناوری اطلاعات نامیده می‌شود و آخرین تفسیر از آن فناوری اطلاعات و ارتباطات (طاهری و همکاران، 2012) می‌باشد. توسعه ICT در پرتو تکامل علوم کامپیوتر در دنیای کسب و کار تغییرات شگرفی ایجاد می‌نماید(گیلانی نیا و همکاران، 2011). ضمنا با توسعه سیستم‌های الکترونیکی مانند اینترنت شرایط مالی و بانک‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. اساسا شبکه گسترده جهانی انتظارات مشتریان از سرعت، صحت، قیمت و خدمات را تغییر داده است. فاصله جغرافیایی معنای خود را از دست داده و در دسترس بودن خدمات یعنی سهولت و سرعت ارائه خدمات برای سازمان‌هایی مانند بانک‌ها مزیت رقابتی ایجاد می‌نماید. برای رقابت در این محیط پیچیده، کسب و کارها می‌بایست جدیدترین و جالب‌ترین خدمات را ارائه دهند تا مشتریان به آن‌‌ها مراجعه کنند. به همین سبب بسیاری از بانک‌ها ارائه خدمات الکترونیکی در سطح جهانی را جزء کارهای خود قرار داده‌اند. زیرا می‌دانند رمز بقا و ماندگاری آنان فراهم آوردن سرعت و برآوردن تقاضای مشتری می‌باشد.

مدل پذیرش فناوری مدل پذیرش تکنولوژی مدل پذیرش فناوری دیویس :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstarct

This study has been done with aim of to identify factors affecting the willingness of customers to use electronic banking services and using the technology acceptance model of Davis. According to this model, the behavior use of information technology has been willingness to using of a specific system and also tend to use is determined by perceptions of Individuals from ease of use and usefulness use of its system. In this study was studied the influence of external variables entitled self-effectiveness of individuals in use of automatic teller machine (ATM) on individual perceptions about ease of use and usefulness of these services. By using of method of descriptive - analytical of type of the survey were studied sample consisted of 384 customers of ATMs. First and second hypothesis that were expressed respectively relationship between individual selfeffectiveness in use of ATM machines with individual perceptions about ease of use and individual perceptions about the usefulness of use, was examined and confirmed through Spearman correlation coefficient test. Third and fourth hypothesis that were expressed the relationship between individual perceptions about ease of use with a willingness to use ATM machines services and also individual perceptions about the usefulness of use with willingness to use ATM machines services, was examined and confirmed through Chi-square test and Cramer's v. The findings of this study showed that technology acceptance model is an appropriate model for describing the behavior of use from electronic banking services and in fact individual perception about the ease of use of ATM machines and Self-Effectiveness of the individual in use of ATM machines has the direct relationship with willingness to use this service

 
Keywords: Technology Acceptance Model the Individual Self-Effectiveness in Use of ATM Machines
این برای گرایش های: فناوری اطلاعات، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: مدیریت بازرگانی، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. همچنین این در گرایش های: حسابداری، می تواند کاربرد داشته باشد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]
 مقاله مهندسی کامپیوتر و IT با ترجمه
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > مقاله های مهندسی کامپیوتر و IT و ترجمه فارسی آنها > کارایی خدمات بانکداری الکترونیک و ارزیابی عوامل موثر در افزایش استفاده مشتریان از این خدمات (مطالعه موردی: استفاده از دستگاه‌های خودپرداز در استان گیلان)
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید