دانلود مقاله ترجمه شده يك پارامتر جمعي براي كشف تراكم در VANETها


چطور این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000374 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی کامپیوتر و IT در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
695,000 ریال
شناسه محصول :
2000374
سال انتشار:
2012
حجم فایل انگلیسی :
363 Kb
حجم فایل فارسی :
168 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

يك پارامتر جمعي براي كشف تراكم در VANETها

عنوان انگليسي

An Aggregate Parameter for Congestion Detection in VANETs

نویسنده/ناشر/نام مجله

Fifth International Conference on Information and Computing Science

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی کامپیوتر و IT شامل 4 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 14 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی


چكيده

شبكه‌هاي ويژه مربوط به وسايل نقليه (VANETها)، كه دسته‌اي از شبكه‌هاي ويژه متحرك (سيار) هستند، اخيراً به عنوان وسايل استاندارد ارتباطي در ميان حركت وسايل نقليه، ارائه شده‌اند. تراكم يكي از موضوعات كليدي است كه مي‌تواند عملكرد اين شبكه را محدود كند، و هيچ استثنائي براي VANETها وجود ندارد. مكانيزم‌هاي كنترل تراكم شامل سه مرحله است: كشف تراكم، اعلام تراكم و تنظيم سرعت. كشف تراكم اولين مرحله از مكانيزم‌هاي كنترل تراكم مي‌باشد، و همچنين مفهومي است كه اين مقاله بر آن تمركز دارد. چون منابع در دسترس محدود هستند، و وضعيت جغرافيايي و تراكم (چگالي) گره در طول زمان تغيير مي‌كند، اعمال پروتكل‌هاي كشف تراكم قراردادي براي VANETها مي‌تواند مسئله‌ساز باشد. براي نشان دادن اين چالش‌ها، اين مقاله يك پارامتر جمعي مبني بر وزن‌‌ها براي كشف تراكم پيشنهاد مي‌كند، كه مي‌تواند عملكرد شبكه را از چهار جنبه نشان دهد: سرعت انتقال پيام‌ها (MDR)، متوسط تأخير (AD)، نسبت بازده و پردازش كلي (OR)، براي اينكه به هدف كشف تراكم دست يافت. به علاوه، ما روشي براي نرمال‌سازي اين چهار پارامتر ذكر شده معرفي مي‌كنيم كه پارامتر جمعي را خيلي دقيق‌تر مي‌سازد. سرانجام، نتايج شبيه‌سازي نشان مي‌دهند كه اين پارامتر جمعي صحيح و مؤثر است.

واژگان كليدي:  VANETها؛ كشف تراكم؛ پارامتر جمعي.

1. مقدمه

تراكم يكي از موضوعات كليدي است كه مي‌تواند عملكرد اين شبكه را محدود كند. مفهوم تراكم براي محققان مختلف، معاني متفاوتي دارد. در منبع [1]، نويسنده تراكم را به عنوان حالت‌هايي درنظر مي‌گيرد كه در آن تقاضاي منابع شبكه نزديك به يا بيش از منابعي هستند كه شبكه مي‌تواند ارائه كند، و در اين حالت شرايط بار اضافي شبكه بوجود مي‌آيد. در [2]، نويسنده تراكم را به عنوان وضعيتي معرفي مي‌كند كه ارتباط تقريباً يا تنها براي انتقال داده بكار مي‌رود. به طور كلي، بازده هر گره يا ارتباط در شبكه كه كاهش يافته يا شرايطي كه شبكه كاملاً مسدود شده است را مي‌توان، تراكم ناميد. فلويد اين موقعيت‌هايي را كه ممكن است موجب تراكم در شبكه شوند را در [3] به صورت زير جمع‌بندي مي‌كند: 1) ارسال مجدد بسته‌هاي غيرضروري؛ 2) دور انداختن بسته‌هاي انتقال نيافته؛ 3) گره مقصد نمي‌تواند بسته‌هاي بخش‌بخش شده را دوباره تركيب كند؛ 4) مقدار پردازش كنترل پيام براي كنترل تراكم به تراكم شبكه اضافه مي‌شود. هنگامي كه اينترنت قديمي متراكم شده است، نسبت از دست دادن بسته افزايش مي‌يابد، بازده به طور مداوم كاهش مي‌يابد و تأخير پيوسته بسته‌ها افزايش مي‌يابد...

VANETها كشف تراكم پارامتر جمعي :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی


Abstract

Vehicular ad hoc networks (VANETs), which are a class of Mobile ad hoc networks, have recently been developed as a standard means of communication among moving vehicles. Congestion is one of the key issues which can restrict the Network performance, and it is no exception for VANETs. Congestion control mechanisms include three phases: congestion detection, congestion notification and rate adjustment. Congestion detection is the first stage of congestion control mechanisms, and it is also the content what this paper focuses on. Because the available resources are limited, and the network topology and node density change over time, applying conventional congestion detection protocols to VANETs can be problematic. To address this challenge, this paper proposes an aggregate parameter based on weights for congestion detection, which can monitor the network performance from the four aspects: Messages Delivered Ratio (MDR), Average Delay (AD), Throughput and Overhead Ratio (OR), so as to achieve the purpose of the congestion detection. In addition, we introduce the method of normalizing the above four parameters, which make the aggregate parameter more accurate. Finally, simulation results show that the aggregate parameter is correct and effective

Keywords: VANETs congestion detection aggregate parameter
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید