دانلود مقاله ترجمه شده تخمین بلادرنگ خطای کانتورینگ برای سیستم های حرکتی چند محوری با استفاده از تخمین مرتبه ی دوم


چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟

فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000305 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید

قیمت :
765,000 ریال
شناسه محصول :
2000305
سال انتشار:
2013
حجم فایل انگلیسی :
532 Kb
حجم فایل فارسی :
479 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com

عنوان فارسي

تخمین بلادرنگ خطای کانتورینگ برای سیستم های حرکتی چند محوری با استفاده از تخمین مرتبه ی دوم

عنوان انگليسي

Real-time contouring error estimation for multi-axismotion systems using thesecond-order approximation

نویسنده/ناشر/نام مجله

International Journal of Machine Tools & Manufacture

این مقاله چند صفحه است؟

این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 16 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است

چکیده فارسی

 

چکیده

برای کاهش خطا در کارهای بر اساس کانتور، یک راه معمول، طراحی کنترلی بر مبنای اطلاعات خطای کانتور می باشد. از این رو، تخمین بلادرنگ خطای کانتور، نقشی اساسی در کنترل بر مبنای کانتور دارد. با این حال، فرمول های مرتبه ی دوم در دسترس، تنها برای سیستم های حرکتی دو محوری کاربرد داشته و برای کانتورهای دلخواه که توسط سیستم های حرکتی چند محوری دنبال می شوند، استفاده نمی شوند. در این پژوهش، تابع فاصله ی نقطه از منحنی تعریف می شود و خواص آن مورد بررسی قرار می گیرند و بالاخص تخمین تیلور مرتبه ی دوم استخراج می شود. بر این مبنا، روش جدید بلادرنگ مرتبه ی دوم برای محاسبه ی خطاهای کانتور برای کانتورهای دلخواه، پیشنهاد شده است. هم بستگی متقابل بین روش حاضر و چهار روش معمول مورد استفاده، طبقه بندی شده است. شبیه سازی های و نتایج تجربی، کارایی و موثر بودن روش پیشنهادی را نشان می دهند.

1-مقدمه

تعقیب کانتور یکی از بحرانی ترین و اساسی ترین مباحث در کاربرد های ماشین کاری می باشد. در سیستم های CNC چند محوره ی متداول، هر یک از محورهای آنها به صورت جداگانه کنترل شده  و هیچ اطلاعات فیدبکی از دیگر محور ها مورد نیاز نمی باشد. ناسازگاری دینامیکی بین محور های مختلف، اغلب منجر به خطاهای کانتورینگ قابل توجهی می شود که دقت ماشین کاری را پایین می آورد. برای کنار آمدن با این مشکل، استراتژی های مختلفی برای کنترل ماشین های چند محوره پیشنهاد شده است...

خطای کانتورینگ سیستم حرکتی چند محوره کنترل بر مبنای کانتور فاصله ی عمودی :کلمات کلیدی

چکیده انگلیسی

 Abstract
 

To reduce contour error in contour-following tasks, a common approach is to design a controller based on the contour error information. Hence, real-time contouring error estimation plays an important role in contour-following control. However, the available second-order estimation formulas only apply to biaxial motion systems, and cannot be generalized to handle arbitrary contours tracked by multi-axis motion systems. In this paper, a point-to-curve distance function is defined, and its properties are investigated, especially, its second-order Taylor approximant is derived. On this basis, a novel second- order approach for calculating contour errors of arbitrary contours in real time is proposed. The inter- correlations between the present approach and four commonly used ones are classified. Simulation and experimental results demonstrate the effectiveness of the proposed contour error estimation algorithm

Keywords: Multi-axis motion system Contour-following control Contouring error Orthogonal distance
Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی مکانیک > مقاله های مهندسی مکانیک و ترجمه فارسی آنها > تخمین بلادرنگ خطای کانتورینگ برای سیستم های حرکتی چند محوری با استفاده از تخمین مرتبه ی دوم
کتابخانه الکترونیک
دانلود مقالات ترجمه شده
جستجوی مقالات
با انتخاب رشته مورد نظر خود می توانید مقالات ترجمه شده آن رو به صورت موضوع بندی شده مشاهده نمایید