چطور این مقاله مهندسی مکانیک را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000291 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی مکانیک در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل انگلیسی :
804 Kb
حجم فایل فارسی :
1 مگا بایت
نوع فایل های ضمیمه :
PDF+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
مطالعه ای بر اصطکاک سطحی بحرانی فرایند CWR دو غلتکی
عنوان انگليسي
On the critical interfacial friction of a two-roll CWR process
نویسنده/ناشر/نام مجله
Journal of Materials Processing Technology
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک شامل 12 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 31 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
روش های تحلیلی و عددی برای توصیف ماهیت لغزش سطحی در عملیات نورد مقاطع قوه ای دو رولی معرفی شده اند. روش تحلیلی، به تعیین ضریب اصطکاک بحرانی در عملیات فوق الذکر درمقاطع عرضی ابزار می پردازد. پس از اعتبار بخشی به نتایج توسط مقایسه با آزمایش های انجام شده با دستگاه نمونه ی CWR، یک مدل المان محدود سه بعدی برای مطالعه ی تاثیر پارامترهای پروسه ی CWR بر لغزش کلی در بیش از 30 شرایط عملکردی مختلف طراحی و پارامتربندی شده است. بر اساس نتایج تحلیلی و عددی، تاثیر پارامتر های پروسه در نورد مقاطع قوه ای تعیین گشته و مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.
1-مقدمه
تعریف ناحیه ی سطحی در فرایند شکل دهی، فراتر از تعبیر ساده ی سطح هندسی جداکننده سطوح ابزار و قطعه کار ، می باشد. سطوح خارجی ابزار و قطعه کار، بایستی به عنوان مجموعه ای از لایه ها از ماده ی اولیه به طرف بیرون رشد می کنند، شناسایی و در نظر گرفته شوند[1]. همان طور که در شکل 1 نشان داده شده است، سطح یک فلز در حالت معمول، شامل لایه های تغییر شکل یافته، اکسید شده و بیبلی می باشد. با توجه به پیچیده بودن شکل لایه ها، ویژگی های توپولوژیک ابزار و قطعه کار نقش بسیار مهمی را در اصطکاک سطحی در فرایندهای شکل دهی، به عنوان مثال نورد مقاطع قوه ای دارد. مثلا، زبری سطح می تواند بستگی به میزان کریستالی شدن سطح خارجی داشته باشد...
ضریب اصطکاک نورد مقاطع قوه ای
:کلمات کلیدی
Abstract
Analytical and numerical methods are introduced for characterizing the nature of interfacial slip in a two-roll CWR operation. The analytical method determines the critical friction coefficient in a two-roll CWR operation based on a transverse section of the tool. After being validated by comparison to experiments performed with a CWR prototype machine, a three-dimensional finite element model (FEM) was parameterized to study the influence of CWR process parameters on the global slip at more than 30 different operating conditions. Based on the analytical and numerical results, the influences of process parameters in the cross wedge rolling are ascertained and discussed
Keywords:
friction coefficient cross wedge rolling
سایر منابع مهندسی مکانیک-ساخت و تولید در زمینه نورد