چطور این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری را دانلود کنم؟
فایل انگلیسی این مقاله با شناسه 2000238 رایگان است. ترجمه چکیده این مقاله مهندسی عمران و نقشه برداری در همین صفحه قابل مشاهده است. شما می توانید پس از بررسی این دو مورد نسبت به خرید و دانلود مقاله ترجمه شده اقدام نمایید
حجم فایل فارسی :
117 کیلو بایت
نوع فایل های ضمیمه :
Pdf+Word
کلمه عبور همه فایلها :
www.daneshgahi.com
عنوان فارسي
تخمین احتمالی دریفت پسماند مطلوب برای ارزیابی لرزه ای ساختمان های چندطبقه با سیستم قاب
عنوان انگليسي
Probabilistic estimation of residual drift demands for seismic assessment of multi-story framed buildings
این مقاله چند صفحه است؟
این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران و نقشه برداری شامل 6 صفحه انگلیسی به صورت پی دی اف و 18 صفحه متن فارسی به صورت ورد تایپ شده است
چکیده
این مقاله پیاده سازی یک روش احتمالی برای تخمین دریفت پسماند مطلوب (مثلا پسماند سقف، دریفت پسماند در طبقات خاص و دریفت پسماند ماکزیمم در همه ی طبقات ) در طول ارزیابی لرزه ای عملکردی ساختمان های چند طبقه موجود را ارائه می کند. این روش منحنی های تردشکنی دریفت پسماند مطلوب به دست آمده از یک سنجش شدّت غیر الاستیک، که به طور واضح شامل عدم قطعیت تصادفی (مثلا تغییرات از رکودی به رکود دیگر ) ذاتی در تخمین دریفت پسماند مطلوب در پایان تهییج لرزه ای است را با ماکسیمم منحنی های جابه جایی غیر الاستیک خطر لرزه ای ترکیب می کند تا منحنی های خطر دریفت پسماند مطلوب مشخصه محل – ساختمان که بیانگر متوسط فرکانس تصادفی تجاوزاز دریفت مطلوب است، به دست آید. برای تشخیص تغییر تمایل به مرکز و پراکندگی دریفت پسماند مطلوببا تغییر در شدّت حرکت زمین، این روش از مدل های تابعی که این تغییرات را ثبت کند، استفاده می کند. ثابت شده است که رابطه ی بین دریفت انتقالی مطلوب (ماکسیمم) و پسماند (دائمی) برای سیستم های باربر جانبی مشابه به متوسط سالانه فرکانس تجاوز و تعداد طبقات ساختمان بستگی دارد.
1-مقدمه
در روش های نوین ارزیابی لرزه ای عملکردی، ضرورت دارد تا الزامات لرزه ای مربوطه به کارایی ساختمان تحت سطوح خطر لرزه ای مختلف به اندازه ی کافی تخمین زده شود. برای مثال پذیرفته شده است زمانی که دامنه ی ماکسیمم نسبت دریفت بین طبقات (انتقالی) با حالات مختلف خسارات متحمل شده المان های سازه ای و عناصر سازه ای غیر حساس به دریف مرتبط شود، شتاب پیک طبقات (PFA) با شکست دسته هایی ازعناصر غیر سازه ای ارتباط دارد. علاوه بر این برای روش های ارزیابی عملکردی – لرزه ای پیشرفته به طور ویژه ای تخمین احتمال این که آیا الزامات لرزه ای مربوط به یک سازه ی ساخت انسانی از محدوده ی عملکردی از پیش تعریف شده تحت سطوح مختلف شدّت حرکت زمین تجاوز می کند، اهمیت دارد...
دریفت پسماند مطلوب ارزیابی لرزه ای عملکردی ساختمان منحنی های تردشکنی دریفت انتقالی
:کلمات کلیدی
Abstract
This paper presents the implementation of a probabilistic approach to estimate residual drift demands (e.g. residual roof, residual drift at specific stories, and maximum residual drift over all stories) during the seismic performance-based assessment of existing multi-story buildings. The approach combines residual drift demand fragility curves obtained from an inelastic intensity measure, incorporates explicitly the aleatory uncertainty (i.e. record-to-record variability) inherent in the estimation of residual drift demands at the end of the seismic excitation, with maximum inelastic displacement seismic hazard curves to obtain site-building-specific residual drift demand hazard curves which express the mean annual frequency of exceeding residual drift demands. Recognizing the evolution of central tendency and dispersion of residual drift demands with changes in the ground motion intensity, this procedure makes use of functional models that capture that variation. It is shown that the relationship between transient (maximum) and residual (permanent) drift demands depends on the mean annual frequency of exceedance and the building’s number of stories for a similar lateral load resisting system
Keywords:
Residual drift demands Seismic assessment Inelastic intensity measure Residual drift hazard curv
سایر منابع مهندسی عمران و نقشه برداری-مهندسی عمران ـ عمران در زمینه ارزیابی لرزه ای