مقدمه
امروزه اکثریت قریب به اتفاق متخصصان، خبرگان و کارشناسان امر بازاریابی و فروش، بر این اعتقادند که تا به حال، هیچگاه شغل صنعت، چنین دشوار و زمان بر نبوده است، زیرا به شکل قابل توجهی، سلائق مشتریان، پیچیده و توقعات آنها بسیار زیاد شده است. اما مهمتر از همه این عوامل، می توان به رشد دانش و آگاهی مشتری نسبت به چگونگی، کیفیت و تشریفات، همچنین افزایش انتظارات وی از منبع فروش و نیز برنامه ریزیهای دقیق ایشان در مورد خرید و سفارش اشاره نمود. مشتری دیگر حاضر نیست که تحت هر شرایطی و از هر کارگاهی، اقلام مورد نیاز خود را تهیه نماید. با این شرایط، کارگاه¬ها چگونه می¬توانند مشتریان خود را به دست آورند و آنها را برای مدت زیادی به وفادار و پایبند نمایند؟
مسلماً پاسخ مناسب و به موقع به این سؤالات، می تواند مزیت رقابتی قابل توجهی را برای صاحبان کسب و کارهای مختلف ایجاد نماید. البته به عوامل زیادی می توان اشاره نمود که مدیران کار با پرداختن به هر یک از آنها ممکن است بتوانند تا حدی به خواسته های خود جامه عمل بپوشانند و سهم خود از بازار و مشتری را تا مدتی حفظ کنند.
نمی توان همواره به استراتژی کاهش قیمت و یا تمرکز بر قسمتی از بازار امید بست، چون مشتری دائماً در حال تغییر رفتار و اولویتها و معیارهای خرید خود است تا جائیکه حاضر است برای تهیه کالاهای مورد نیاز خویش، مسافت طولانیتری را طی کند، اما از فروشگاه ایده آل خود، خریدش را انجام دهد. آیا این فروشگاه ایده آل، کالایی با قیمت پایینتر را به او عرضه میکند و یا زمان از دسترفته وی را به او باز می گرداند. احتمالاً هیچ یک از اینها نمی توانند پاسخ صحیح باشند. پس پاسخ چیست؟ کدامین عامل مهم می تواند تا به این حد، بر رفتار خرید مشتری و ترجیحات وی تأثیر بگذارد. ما نیز در این عصر پس از گذراندن دوره های تخصصی و حرفه ای طراحی، ساخت و اجرای کابینت امید به آن داریم که مقبول طبع صاحب نظران در این صنعت قرار گیریم تا حسن نیت خود را جهت بهبود و پیشرفت این صنعت به مشتریان گرامی نشان دهیم...
کابینت به شکل امروزی، در اوایل قرن بیستم میلادی و ابتدا به صورت کمدهای تکی در آشپزخانهها به کار گرفته شد. تا پیش از آن آشپزخانهها دارای کابینتهای ثابت و جاسازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل آشپزخانه نبودند و اغلب فعالیتهای صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده سازی مواد غذایی) بر روی میز وسط آشپزخانه انجام میشد.
فهرست مطالب
فصل اول معرفی و تاریخچه
مقدمه 2
تاریخچه 3
1-1 بخش معرفي 5
1-2ویژگیهای کابینت سازی 6
1-3 مسائل و نیازهای خاص صنعت کابینت سازی 7
1-3-1 نیاز تامین به موقع موجودی کالا 7
1-3-2 مدیریت کالاها 8
1-3-3رضایتمندی و وفاداری مشتریان 8
1-3-4جمعآوری و پردازش حجم بالای اطلاعات 8
1-3-6 سرعت در عملیات 8
1-4راهکارا برای گرفتن سفارشات بیشتر کابینت سازی 9
1-5 مسائل مشتری مداری کابینت سازی 10
1-5-1 اهمیت مشتری 11
1-5-2 برنامه کاربردی مشتری مداری 13
فصل دوم استاندارد
2-1استاندارد 15
2-2 مديريت استاندارد 19
فصل سوم بازاریابی
3-1 نوع بازار كار 22
3-1-1 بازاریابی 22
3-2 راهکارهای موفقیت در صنعت کابینت سازی 23
3-2-1 ایجاد فرهنگ مشتری مداری 24
3-3بررسي رقبا 26
3-2 اهداف کارگاه: 27
3-1 نوع بازار كار 28
3-1-1 از لحاظ اقتصادي 28
3-1-2 تغييرات جمعيتي 28
فصل چهارم چیدمان کابینت سازی رامشک
-1 اصول طراحی و چیدمان مناسب 30
4-2 چيدمان کارگاه 34
4-3 مديريت کارگاه 35
4-4 راستای اهداف کارگاه 39
4-5 محرک های فروش: 40
4-5-1ارتباطات انسانی با هزینه : 40
4-5-2ارتباطات غیر شخصی کم هزینه : 41
4-5-3 ارتباطات انسانی بی هزینه : 41
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 نتیجه گیری: 44
5-2 پيشنهاد: 47
منابع: 48