دانلود تحقیق علوم اجتماعی با عنوان کاربرد فناوری در رسانه های امروز (فایل powerpoint)
عنوان فارسي
:
تحقیق علوم اجتماعی با عنوان کاربرد فناوری در رسانه های امروز (فایل powerpoint)
چکیده
رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مقایسه با سایر فناوریها از شتاب بیشتری برخوردار بوده است. سرعت این تغییرات و اثرگذاری آن بر جهان امروز تا آنجا است که از عصر امروز به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات یاد میشود. در حقیقت انسان امروز وارد عصر تازه ای از فناوری شده که زندگی اجتماعی او را به سرعت تحت تاثیر قرار داده است. می توانید این تحقیق رشته علوم اجتماعی را به صورت پاوریوینت در 25 اسلاید دانلود نمایید.
مقدمه
انسان در هیچ دوره ای از تاریخ خود تا به این حد نتوانسته به فرآیند اطلاع رسانی سرعت ببخشد و از همین رو است که مهمترین ویژگی این دوره را سرعت، گسترش و اهمیت والای اطلاعات دانسته و از آن به عنوان عصر انفجار اطلاعات یاد میکنند. سرعت انتقال اطلاعات در این عصر به اندازه ای است که هر فردی در هر مکانی می تواند با گرفتن یک شماره تلفن با فرد دیگری در هر گوشه ای از جهان ارتباط برقرار کند.
با تحولاتی که در حوزه فناوری اطلاعات رخ داده ، رسانهها دستخوش تغییرات اساسی شدند، در حقیقت رسانههای امروز با این تغییرات دامنه مخاطبین خود را به شدت گسترش داده و فرارگیری و دربرگیری بیشتری پیدا کردند. ضمن اینکه برخلاف گذشته که رسانه ها عمدتا ارتباط یک سویه ای با مخاطبان خود داشتند، امروزه این ارتباط دوسویه شده و از همین رو نزدیکی بیشتری بین رسانه و مخاطب بوجود آمده است. علاوه بر این فرآیند اطلاع رسانی رسانه ها برخلاف گذشته که محدود به یک زمان خاص و در یک بستر خاص مثل "روزنامه" یا رادیو، تلویزیون و..بود امروزه 24 ساعته شده و مخاطبان در هر ساعتی از شبانه روز می توانند از محصولات خبری و ارتباطی رسانه ها بهرهمند شوند. گذشته از این فناوری اطلاعات هزینه های رسانهها و مخاطبان آنها و همچنین نیاز به نیروی انسانی در آنها را نیز تا حد زیادی کاهش دادند. همچنین ورود و پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان های رسانه ای،تغییرات زیادی را بوجود آورده که در نتیجه آن ساختار و نحوه مدیریت رسانه ها را تحت تاثیر قرار داده است.
فهرست مطالب
تنوع محصولات و تولیدات رسانه ای به مدد فناوری
حضور رسانه ها در پیام رسانها و محیط های ارتباطی مختلف
افزایش راه های ارتباطی رسانه ها با مخاطبین با رشد فناوری
کاهش فاصله ها به مدد فناوری اطلاعات و ارتباطات
Keywords:
رسانه فناوری اطلاعات و ارتباطات
سایر منابع علوم اجتماعی در زمینه رسانه