مطمئناً صفهای طولانی بانک برای پرداخت قبوض آب ، برق و گاز را به خاطر دارید. اطراف عوارضیها در جادهها که از کاغذ سفید پوشیده شده بود. دفترچههای کنکور که با تیراژهای بالا هرساله چاپ میگردید و تنها برای همان سال کاربرد داشت. بلیتهای اتوبوس که در کسری از ثانیه به زباله تبدیل میشد و بسیاری از موارد مشابه. امروزه به دلیل استفاده از فناوری اطلاعات و دیجیتالی شدن دنیای پیرامونمان دیگر کمتر شاهد مواردی از این قبیل میباشیم. سازمانهای دولتی با پیادهسازی روشهای دیجیتالی به میزان بسیاری در مصرف کاغذ صرفهجویی کردهاند. از این میان میتوان به تأسیس و راهاندازی دفاتر پیشخوان دولت ، دفاتر پلیس 10+، تشکیل بانک ملی اطلاعات، توسعه بانکداری الکترونیک ، پرداخت الکترونیکی عوارض و کرایه اتوبوس، ارائه اظهارنامه الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری بانکها به مشتریان اشاره کرد. اما هنوز از مجموع ۰۰۴۱ خدمت شناساییشده دولت، تنها ۰۵۳ تا ۰۵۵ خدمت بهصورت الکترونیکی درآمده است.
فهرست مطالب
مقدمه
از هر درخت چند برگه کاغذ تولید میشود؟
طرح دولت الکترونیک جهت صرفهجویی در کاغذ
موانع اجرای طرح دولت الکترونیک در 10 سال اخیر چه بوده است؟
خودکارسازی اداری روغن چرخدندههای امور اداری
افزایش رضایت مشتریان و تکریم اربابرجوع
صرفهجویی در کاغذ
بهبود ارتباطات درون و برونسازمانی
چرا از اتوماسیون اداری در امور اداری شرکتها کمتر استفاده میشود؟
امکانات کم نرمافزار اتوماسیون اداری