دانلود تحقیق مدیریت با عنوان نیازسنجی و تعیین دورههای آموزشی کارکنان واحدهای آموزش (فایل powerpoint)
عنوان فارسي
:
تحقیق مدیریت با عنوان نیازسنجی و تعیین دورههای آموزشی کارکنان واحدهای آموزش (فایل powerpoint)
چکیده
امروزه مسئله ارزیابی و سنجش نیازهای آموزشی کارکنان در نظامهای علمی و کاربردی و آموزش آنان که قشر عظیمی از نیروی کار شاغل در سازمانها هستند، جزء مسائل ضروری تشخیص دادهشده است که باید برای رفع آن اقدام شود. هدف اصلی این پژوهش نیازسنجی آموزشی کارکنان دانشگاه بر اساس شایستگیهای محوری میباشد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش در گروه تحقیقات توصیفی_ پیمایشی قرار دارد. جامعه آماری این پژوهش شامل خبرگان و کارشناسان (حوزه آموزش و پژوهش) دانشگاه هاست. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه دلفی فازی است . ابتدا عوامل از پیشینه استخراج و این عوامل توسط اساتید بررسی و بومی سازی شد ،10 عامل اصلی و 52 شاخص شناسایی گردید و سپس پرسشنامه دلفی فازی طراحی شد تا نیازهای آموزشی کارشناسان حوزه های آموزش و پژوهش (تعیین سطح مطلوب) مشخص شود، در این پژوهش که نیازسنجی آموزشی بر اساس رویکرد شایستگی محوری انجام شد، مؤلفه های اصلی خروجی دلفی فازی عبارت بود از: مهارت های ارتباطی،مهارت های اطلاعاتی، مهارت حل مسئله، مهارت فنی،مهارت استدلال، مهارت رهبری،مهارت هیجانی و تعاملات اجتماعی،شخصیتی و ارزشی، شایستگی فردی. در نهایت ، 15دوره آموزشی متناسب با نیازهای تعیینشده (خروجی دلفی فازی) تعیین گردیده است. می توانید این تحقیق رشته مدیریت را به صورت پاورپوینت در 15 اسلاید دانلود نمایید.
مقدمه
امروزه شرایطی ایجاد شده است که برداشتها و انتظارات از نیروی انسانی سازمان ها را تحت تاثیر قرار داده است. سازمان ها در فضایی از تغییر و دگرگونی مداوم محصور شدهاند. این فضای متحول منجر به آن شده است که سازمان ها به طور دائم درصدد تحول و تغییر روندهای خود باشند و از همه مهمتر انتظارهای تازه ای برای کارکنان خود تعریف کنند. امروزه اگر کارکنان صرفا در چارچوب الزامات رسمی و تعیین شده شغل خود (یعنی عملکرد شغلی) عمل نمایند و به بیان دیگر فقط تا آن حدی که در شرح وظایف سازمانی آنها نگاشته شده است، اقدام نمایند، آنگاه سازمان ها به کندی می توانند در جهت تحقق اهداف و اثربخشی بهینه حرکت نمایند. آموزش و بهسازی نیروی انسانی، بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و توانایی و مهارت بیشتر کارکنان را در سازمان موجب می شود. به اذعان بسیاری از صاحبنظران، یادگیری کارکنان، کارآموزی و ابتکارات بهبود عملکرد، باید با نیازسنجی آغاز شود. از طرفی، نیازهای آموزشی کارکنان نیز باید متناسب با مختصات و الزامات ساختاری و وظیفهای هر شغل و در ارتباط با کل سازمان شناسایی و تعیین شوند. این مهم مستلزم ارتباط و اتصال فرآیندهای آموزش به نیازهای راهبردی سازمان و اهداف استراتژیک آن است و لذا جهت گیری های کلی و راهبردی سازمان، متغیرهایی تعیین کننده در تشخیص نوع و تعیین میزان آموزش هایی که باید ارائه شوند و نیز سطح مهارت و شایستگی هایی که باید کسب شوند، تلقی می شوند.
Keywords:
دورههای آموزشی کارکنان پژوهش نیازسنجی
سایر منابع مديريت در زمینه توانمندسازی کارکنان