دانلود پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و ساخت انیمیشن سه بعدی تری دی مکس (فایل word)

در این پروژه قصد داریم در مورد نرم افزار تری دی مکس و امکانات و مدلهای سه بعدی، متحرک سازی و Render صحنه ها مطالبی را ارایه بدهیم. می توانید این پروژه فن آوری اطلاعات را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 2,225,000 ریال
شناسه محصول : 2010553
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1398
تعداد صفحات فارسي : 75
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 15 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و ساخت انیمیشن سه بعدی تری دی مکس (فایل word)

چکیده

در این پروژه قصد داریم در مورد نرم افزار تری دی مکس و امکانات و مدلهای سه بعدی، متحرک سازی و Render صحنه ها مطالبی را ارایه بدهیم . این نرم‌افزار یکی از قدرتمندترین برنامه های طراحی مدلهای سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری است. امکانات بسیار گسترده و کارایی نسبتاً آسانی دارد و به طور گسترده در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه و... استفاده میشود و بزرگترین قابلیت آن امکانات خوب مدل سازی است. این نرم افزار همچنین دارای سیستم آنالیز نور بسیار قدرتمندی است که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی برای کاربر ایجاد میکند. می توانید این پروژه فن آوری اطلاعات را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

تری دی مکس در ابتدا با نام تجاری 3D Studio برای محیط داس توسط گروه Yost با مدیریت خود او در سال ۱۹۹۰ پا به عرصه بازار گرافیک کامپیوتری گذاشت. او بیش از ۱۰ سال  مدیریت گروهی از مهندسین نرم افزار را که در طراحی و ساخت تری دی مکس و آموزش تری دی مکس مشارکت داشتند عهده دار بود.

در سال 1990 تری دی مکس که اولین سیستم 3D Modeling Animation Rendering برای Pc بود وارد بازار شد و توانست قابلیت های Spline Shapes, Lofted Surfaces, Geometric Primitives, And Basic Mesh Editing را به نرم افزار اضافه کند .

سال ۱۹۹۶ Mnemonic یکی از اولین فیلم هایی رو که داخل آن از 3D Studio 4 استفاده شده بود را به نمایش گذاشت.

سال Autodesk 2000 از نسخه 3Ds Max r4   رونمایی  کرد.

سال 2005 ،  3Ds Max 8 ، را که خیلی از قابلیت های تری دی مکس ، که سابق بر این در قالب   Plugin  بودند رو در خود جای داد و تاریخچه تری دی مکس را متحول کرد.

در سال 2010 Autodesk در مرکز جایزه اسکار قرار داشت ،همچنین 3Ds Max 2011 را به بازار ارائه داد.

در سال۲۰۱2  Autodesk با معرفی نرم افزار  3Ds Max این مسیر پر فراز و نشیب پیشرفت در حوزه گرافیک کامپیوتری را گذراند و به یکی از قطب های نرم افزاری دنیا تبدیل شد و تاریخچه تری دی مکس از این سال به بعد دارای تحول بسیاری شد. بنابراین تری دی مکس را می‌توان یک نرم افزار Media & Entertainment دانست و از آن برای زمینه ها و حوزه های مختلف می توان استفاده کرد.

انیمیشن چیست؟

انیمیشن نام تکنیکی است که در آن هر فریم فیلم به صورت انفرادی چه به صورت یک گرافیک کامپیوتری یا عکاسی از یک تصویر و یا ایجاد تغییرات مکرر کوچک در یک واحد مدل (قسمت کلای میشن و استاپ موشن) تولید و سپس فیلم ‌برداری نتیجه توسط یک دوربین مخصوص انجام می‌پذیرد. هنگامی ‌که فریم‌ها به صورت سلسله ‌وار به هم متصل شدند، فیلم حاصله را با سرعت ۱۶ فریم در ثانیه یا بیشتر ملاحظه می‌نمایند. نتیجه آن خواهد بود که این تصاویر (بر اثر قانون ماندگاری تصویر) به صورت متحرک به نظر می ‌رسند. اگرچه توسعه انیمیشن کامپیوتری باعث سرعت بخشیدن به این مراحل گردیده ولی باز هم تولید چنین فیلمی مستلزم کار زیاد و خسته ‌کننده‌ است.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه

-1-1 انیمیشن چیست؟         2

-2-1 مقدمه ای بر انیمیشن جهان         2

-3-1 سید ناصر موسوی تعاریف متعددی برای هنر و صنعت انیمیشن گفته        3

-4-1 قالب های مختلف انیمیشن           6

فصل دوم: انیمیشن و انواع آن

-1-2 پویانمایی و انیمیشن ( Animation )            8

-2-2 انواع انیمیشن 8

-1-2-2 انیمیشن سنتی، دست ساز، سل انیمیشن، دو بعدی (Traditional Animation)      8

-2-2-2 انیمیشن استاپ موشن (Stop Motion)   9

-2-23- انیمیشن گرافیکی  (Graphic Animation)            11

-2-24- انیمیشن دو بعدی (مبتنی بر وکتور)        11

-2-25 - انیمیشن سه بعدی  (CGI)        11

-3-2 اصطلاحات سه بعدی    12

-1-3-2 انیمیشن سایه زنی طلقی  (Cel-Shaded Animation)          12

-2-3-2 موشن کپچر (Motion Capture)           12

-3-3-2 انیمیشن واقع گرایانه (Photo-Realistic Animation)          12

-4-3-2 موشن گرافیک        13

-5-3-2 استاپ موشن           13

-4-2 دیگر سبک ها، تکنیک ها و روش های انیمیشن سازی و پویانمایی           14

-1-4-2 هیدروتکنیک (Hydrotechnics)            14

-2-4-2 انیمیشن نقاشی روی فیلم (Drawn On Film Animation)    14

 -3-4-2 انیمیشن نقاشی روی شیشه (Paint-On-Glass Animation) 14

 -4-4-2 انیمیشن با پاک کردن (Erasure Animation)      14

-5-4-2 انیمیشن صفحه پینی (Pin screen Animation)    15

 -6-4-2 انیمیشن شنی  (Sand Animation)       15

 -7-4-2 کتاب پویانما (Flip Book)       15

فصل سوم: انواع نرم افزارهای سه بعدی

-1-3 مدل های مختلف نرم افزارهای سه بعدی     17

-2-3 معرفی نرم افزارهای  سه بعدی   17

-1-2-3 لومیون (Lumion)   17

-2-2-3 تری دی مکس (AutoDesk 3Ds MAX) 18

-3-2-3 مایا (AutoDesk Maya)        19

-4-2-3 بلندر (Blender)      20

-5-2-3 راینو(Rhino)           21

-6-2-3 سینما فوردی           22

-7-2-3 ادوبی افترافکتس      22

-8-2-3 انیمه استودیو(موهو) 23

-9-2-3 اسکچاپ   24

-3-3 سایت هایی که در زمینه ابزارهای آنلاین ساخت انیمیشن استفاده می شوند   24

-1-3-3 سایت Devolver      24

-2-3-3 سایت Voki               25

3-3-3 - سایت Animaker   25

-4-3-3 سایت Explee           25

-5-3-3 سایت Biteable        25

-6-3-3 سایت ویدیوت         26

3-4- شماتیک کلی نرم افزار  3D-Max               26

3-5-  Viewport  34

3-6- کشیدنObject  های اولیه (منوی Create) 35

3-7- کشیدن اشکال دوبعدی (Spline)   36

3-8- تغییرات و اصلاحات اشکال (منوی Modifier)           37

3-9- آشنایی با چندین اصلاح گر سه بعدی (3D)   38

3-9-1- اصلاح گر Edit poly               39

3-10- آشنایی با چندین اصلاح گر دو بعدی (2D) 41

3-11- Pivot         42

3-12- آشنایی با پنجره Material Editor            43

3-12-1- معرفی برخی از انواع Material ها    44

3-12-2-  Shaded Basic Parameters           44

3-12-3-  Blinn Basic Parameters 45

3-12-4-  Map     45

3-13- Unwrap   46

3-14- Camera    47

3-14-1- Modifier Camera             48

3-15- Lights (نور ها)       49

3-15-1- تنظیمات Lights (نور ها)     50

3-16- Render     51

3-17- Animate  53

3-18- ویرایش کلید ها(Key) 55

3-19-Fan  های حرکتی      55

فصل چهارم: توضیح کاراکتر و برخی از object ها

4-4-توضیح کاراکتر و Rigging            57

4-2-Modeling car             59

4-3-قدم آخر         64

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1- Modeling Objects   ( مدل سازی در تری دی مکس )         66

5-2- Material Design  طراحی جنس و بافت و ساخت متریال در D Max۳   67

5-3-Lights and Cameras  نور و دوربین      67

5-4-  Animationانیمیشن یا پویانمایی 68

5-5-Rendering رندر یا خروجی گرفتن از کار  69

منابع:     70

فهرست اشکال

شکل 3-1-نرم افزارهای سه بعدی        17

شکل 3-2- لومیون  17

شکل 3-3- تری دی مکس     18

شکل 3-4- مایا      19

شکل 3-5- بلندر    20

شکل 3-6-راینو     21

شکل 3-7- سینما فوردی       22

شکل 3-8- افترافکت           22

شکل 3-9- موهو    23

شکل 3-10- اسکچاپ          24

شکل3-11- نماها   27

شکل3-12- منو Edit              28

شکل3-13- منوTools            28

شکل3-14- منو Group        29

شکل3-15- منوView            30

شکل3-16- منو Create        30

شکل3-17- منو Modifier    31

شکل3-18- منو Graph Editor            32

شکل3-19- منو Customize 32

شکل3-20- فعال سازی منو Main Toolbars      33

شکل3-21- کشیدن Object  های اولیه 35

شکل3-22- کشیدن اشکال دو بعدی      37

شکل3-23- Pivot 42

شکل3-24-پنجره Material Editor     43

شکل3-25- Camera            48

شکل3-26- Lights 50

شکل3-27- Render             53

شکل4-1-کارکتر و Biped     58

شکل 2-4- مثالی از تعیین محدوه         59

شکل 3-4- طراحی بدنه        60

شکل 4-4- طراحی پنجره      61

شکل -5-4 طراحی فضای خالی چرخ    62

شکل6-4- طراحی چرخ       63

شکل7-4- طراحی چراغ       64

شکل8-4-Modeling Car     64

شکل5-1-  Modeling Objects         66

شکل5-2- Material Design               67

شکل5-3- Lights and Cameras        67

شکل5-4- Animation         68

شکل5-5-  Rendering        69

 


Keywords: انیمیشن- انیمیت- تری دی مکس- Render
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان فنی و مهندسی > مهندسی کامپیوتر و IT > گرایش ها > کلیه گرایش ها > محصولات قابل دانلود کلیه گرایش ها > پروژه های آماده کلیه گرایش ها > پایان نامه کارشناسی مهندسی کامپیوتر با عنوان طراحی و ساخت انیمیشن سه بعدی تری دی مکس (فایل word)