اولویت بندی عوامل اثر گذار بر پایداری زنجیره تامین خدمات الکترونیک بانکی به چه صورت است؟ عوامل اثر گذار بر پایداری زنجیره تامین خدمات الکترونیک بانکی کدامند؟ در این تحقیق با استفاده از روش تکنیک تصمیم گیری های چندشاخصه به شناسایی عوامل اثرگذار بر پایداری زنجیره تامین خدمات الکترونیک بانکی در میان بانکهای خصوصی کشور پرداخته خواهد شد. می توانید این تحقیق رشته مدیریت را به صورت فایل word دانلود نمایید.
مقدمه
امروزه یکی از شیوه های بانکداری که به شدت مورد توجه بانک ها قرار گرفته و بانک های پیشرو به سرعت در حال آماده سازی و تجهیز خود برای بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های آن هستند، بانکداری شرکتی است . بانکداری شرکتی یکی از ارکان اصلی استراتژی کلان بانکداری جامع است که با تمرکز بر خلق راه حل های بانکی و مالی و در قالب خدمات و محصولات متمایز، خاص و سفارشی شده، به نیازهای مشتریان شرکتی پاسخ می دهد.در این شیوه از بانکداری کلیه خدمات مورد نیاز مشتریان شرکتی ( شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ و کلان ) با تکیه بر تمایزهای حاصل از استراتژی های مشتری مدارانه و فرآیندها و سیستم های منحصر به فرد ، به بهترین ، سریعترین و دقیق ترین شکل ممکن پاسخ داده شده و راه حل های متنوع و اثر بخشی برای کمک به رشد و شکوفایی کسب و کار مشتریان در اختیار آنها قرار می دهد تا از این طریق بانک بتواند در جایگاه یک شریک تجاری معتمد و کار آمد نقش آفرینی کند.
دهه هاي اخير، كسب وكارهاي خدماتي نسبت به گذشته نقش بسيار بااهميتي را در اقتصاددرجهاني ايفا كرده اند. صرفة اقتصادي اين بخش ها، يكي از عوامل محرك رشد اقتصادي دركشورهاي توسعه يافته شناخته شده است. رشد و گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است. این فناوری روشهای کارکرد و نگرش افراد، سازمانها و دولت ها را دگرگون ساخته و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. ظهور پدیده هایی چون آموزش الکترونیکی، کسب و کار الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف است .
اهمیت و ضرورت پژوهش
امروزه با کمرنگ شدن مرزهای اقتصادی،رقابت در صحنه جهانی ابعاد دیگری یافته و تلاش برای بهبود کارایی و بهره¬وری پایه اصلی این رقابت را تشکیل داده است.با توجه به آنکه بهبود بهره وری به بالفعل درآوردن توان بالقوه است، از اینرو به یک محرك نیاز می باشد که مناسبترین محرك،رقابت در صحنه داخلی وبازارهای بین المللی است.بسیاری از سازمان¬ها، بنگاه ها و شرکت های دولتی وخصوصی که درصدد دستیابی به عملکرد مطلوب و کارایی بیشتر در حوزه رقابتی بازار هستند، پتانسیل عملکرد زنجیره¬های تامین را دریافته¬اند.
ارائه ی خدمات الکترونیکی باعث میشود که بانكها از قید زمان و مکان آزاد شوند و خدمات خود را شبانه روزی در اختیار مشتریان قرار دهند. به عبارتی، مشتریان دیگر مجبور نیستند تا در یكزمان محدودی از روز و در محلی خاصبه نام شعبه جهت انجام عملیات بانکی حاضرشوند. به این ترتیب مشتری می تواند با مراجعه به سیستم خودپرداز یا دستگاه کارت خوان و یا دیگر درگاههای الکترونیکی به حساب خود دسترسی داشته باشد و به صورت راحت اقدام به برداشت یا دریافت وجه از حساب خود، خرید از فروشگاههای مختلف و پرداخت وجه خرید از طریق کارت و یا دستور انتقال پول از حساب خود به حساب دیگران بدهد. از این رو خدمات بانکداری الکترونیكباعث میشوند مشتریان و بانكها رابطه نزدیكتری با هم داشته باشند.
بایک نگاه دقیق¬تر به موضوع زنجیره تامین و مدیریت عملیات درمی¬یابیم که آن¬ها به واسطه تاکید صرف بر مسایل اقتصادی و عملیاتی، به جای در نظر گرفتن یک دیدگاه جامع و همه جانبه به موضوعات اجتماعی و محیطی که سازمان¬های امروزی با آن مواجه هستند،ایجاد گردیده¬اند.اما دیدگاه جدیدتری که در دو دهه اخیر بر این حوزه تاثیر گذار بود و حاصل تجمیع موفق جنبه¬های اقتصادی، محیطی و اجتماعی است،مفهوم مدیریت زنجیره تامین است.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات تحقیق 1
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مسئله پژوهش 2
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش 5
1-4- اهداف پژوهش 7
1-5- سوالات پژوهش 7
1-6- فرضیه های پژوهش 8
1-7- قلمرو پژوهش 8
1-8- جمع بندی فصل اول 8
فصل دوم مبانی نظری وپیشینه تحقیق 9
2-1- مقدمه 1
2-1-1- تاریخچه بانکداری الکترونیکی در دنیا 1
2-1-2- تاریخچه بانکداری الکترونیکی در ایران : 1
2-1-3- راه کارها و زیر ساخت های حرکت از نظام بانکداری سنتی به سوی بانکداری الکترونیکی 2
2-1-4- هدف های توسعه بانکداری الکترونیکی 2
2-1-5- موانع استفاده از بانکداری الکترونیک 4
2-1-6- مفهوم خدمات 5
2-1-7- مفهوم خدمات الکترونیک 5
2-1-8- مفهوم کیفیت خدمات 5
2-1-9- مفهوم کیفیت خدمات الکترونیک 5
2-1-10- مفهوم کیفیت خدمات بانکی 6
2-1-11- خدمات بانکداری الکترونیک (بانکداری اینترنتی) 6
2-1-12- شاخه های بانکداری الکترونیک 6
2-1-13-کانالهای بانکداری الکترونیک 7
2-1-14- مزایای بانکداری الکترونیک 7
2-1-15 مدیریت زنجیره تامین 8
2-1-15-1- ارکان مدیریت زنجیره تامین 9
2-1-15-2- مراحل مدیریت زنجیره تامین 11
2-1-15-3- اجزاي مدیریت زنجیره تامین 12
2-1-15-3- پایداری زنجیره تامین 15
2-1-16- مراحل زنجیره تامین پایدار 16
2-1-16-1- زنجيرة تأمين در خدمات مالي و صنعت بانكداري 16
2-1-17- تجزيه و تحليل مقايسهاي ساختار زنجيرة تأمين خدمت و زنجيرة تأمين توليد 17
2-1-18- تحقيقات داخلی 22
2-1-19- تحقيقات خارجی 24
فصل سوم روش اجرای تحقیق 27
3-1- مقدمه 28
3-2- روش تحقیق 28
3-3- روش جمعآوری دادهها 29
3-4- پرسشنامه پژوهش 30
3-5- پایایی پرسشنامه پژوهش 30
3-6- جامعه آماری 31
3-7- نرم افزارهای مورد استفاده در این پژوهش 32
3-8- روش تحلیل عاملی اکتشافی 32
3-9- تعیین مناسب و کفایت تحلیل عاملی 35
3-10روش فرآیند تحلیل شبکه ای و تفاوت آن با روش سلسله مراتبی 40
3-12- مدل اجرایی تحقیق 51
3-20- جمعبندی 53
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها 54
مقدمه 55
1-4تحلیل عاملی اکتشافی 55
1-1-4توصیف روابط بین متغیرها 55
2-1-4توصیف گویه ها در آزمودنیهای پژوهش 57
4-1-3یافته های مربوط به پایایی 59
4-1-4یافته های مربوط به روایی 61
5-1-4استخراج مجموعه عوامل اولیه 63
2-2-4تکنیک دیماتل زیرشاخص ها 79
3-4محاسبه اوزان شاخص ها با استفاده از روش فرآیند تحلیل شبکه ای ANP 104
1-3-4محاسبه اوزان شاخص های اصلی پژوهش 104
1-3-4-1محاسبه اوزان شاخص های اصلی با محوریت روابط آنها در سطح شاخص های اصلی با یکدیگر 105
2-1-3-4محاسبه ضریب اوزان شاخص های اصلی بر اساس مقایسات زوجی شاخص های اصلی باتوجه به روابط بین آنها 111
4-3-2محاسبه اوزان زیر شاخص های شاخص فنی و عملکردی 112
3-3-4محاسبه اوزان زیر شاخص های شاخص رضایت مشتریان 114
5-3-4محاسبه اوزان زیر شاخص های شاخص آگاهی 115
6-3-4محاسبه اوزان زیر شاخص های شاخص شایستگی 117
7-3-4محاسبه اوزان زیر شاخص های شاخص هزینه ای 118
8-3-4محاسبه اوزان زیر شاخص های شاخص کارایی و اثربخشی 119
4-4جمع بندی فصل چهارم 12
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات 13
5.مقدمه 14
1- 5نتایج پژوهش 15
2-5پیشنهادات پژوهشگر 18
3-5پیشنهاد برای پژوهشگران آتی 21
4-5محدودیت های پژوهش 21
1-4-5محدودیتهای در دست محقق 21
2-4-5محدودیت های خارج از دست محقق 21
منابع پژوهش 22