دانلود تحقیق مدیریت با عنوان مدل کسب و کار و ایجاد تغییر و نوآوری در آن (فایل word)
عنوان فارسي
:
تحقیق مدیریت با عنوان مدل کسب و کار و ایجاد تغییر و نوآوری در آن (فایل word)
چکیده
آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد ابتدا تعریفی اجمالی بر مفهوم مدل کسب و کار، تعیین زمان مناسب برای ایجاد نوآوری و سپس تغییر در آن و چگونگی انجام این کار است. می توانید این تحقیق رشته کارآفرینی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
مقدمه
از ابزارهای کارآمد در دنیای رقابت و تجارت، مدل کسب و کار است. طراحی مدل کسب و کار این امکان را فراهم میکند تا صاحبان کسب و کار آنچه به عنوان ایده تجاری در ذهن دارند در قالب پاسخ به یک سری سؤالهای اساسی که با استفاده از ادبیات مدیریت کسبوکار طراحی شدهاند، پیاده کرده و تصویری عینی از کسبوکار مورد نظر ترسیم کنند. سپس با استفاده از خلاقیتها و توانمندیهای داخلی و گروه مشاور، مدل بهینه میشود. گرچه به طور معمول ابعاد مدل کسب و کار در قالب حدود ۱۲ سؤال اساسی طرحریزی میشود اما بنا به شرایط این سؤالات میتواند کاهش یا افزایش یافته تا درک روشنی از مدل کسب و کار ایجاد شود. در حقیقت مدل کسب و کار یک «بومفکر» است برای اندیشیدن اصولی و سیستماتیک درباره کسبوکار. در دنیای پیچیده امروز همهچیز بهسرعت در حال تغییر بوده و متناسب با تغییراتی که رخ میدهد، نوآوری در مدل کسبوکار یکی از ضروریات است.
رقبای جهانی جدیدی در حال شکلگیریاند؛ داراییها و فعالیتهای تولیدی کمپانیها، در حال مهاجرت به کشورهای کم هزینه است؛ همزمان با روابط تنگاتنگ و فزاینده کسبوکارهای بینالمللی، ریسک نظاممند کسبوکار نیز در حال افزایش است؛ محدودیتهای اجتماعی و بومشناسی بر سازوکارهای شرکتها بیشتر میشوند. همه این عوامل در نهایت کسبوکارها را مجبور به تقویت و تسریع نوآوری میکند. نوآوری مدل کسب و کار، روشی نو برای فکرکردن به تجدید مزیت رقابتی در محیطهای چالشی و متغیر است. نوآوری مدل کسب و کار چیزی بیش از یک بینش زیرکانه در زمان و مکان مناسب است. نوآوری مدل کسب و کار، برای ارائه مزیت رقابتی قابل اتکا، باید بهطور نظاممند ترویج، به قدر کافی حمایت و به صراحت و روشنی مدیریت شود. اما برای دستیابی به موفقیت بعد از تغییر در مدل کسب و کار باید بهاندازه کافی قدرت تجزیهوتحلیل مدلهای کسب و کار موفق و تحلیل چگونگی نوآوری در مدل کسب و کار و قدرت تعیین بهترین زمان برای انجام این کار با توجه به محیط و شرایط اقتصادی را داشت.
Keywords:
کسب و کار نوآوری کارآفرینی
سایر منابع مديريت در زمینه کسب و کار