این مقاله روشی را برای فهم بار ترافیک شبکه بی سیم شبکه در شیوه مکان-خاص، مبتنی بر کاربران، نشان می دهد. سیستم شمارش ترافیک، توانایی دارد که بار ترافیک را (هم تلفن همراه و هم Wi-Fi ) به یک زیرساخت و بلوتوث نصب شده در مکان های تست مرتبط سازد. سیستم موقعیت یابی قادر به ردیابی حرکت از طریق فضا تا یک سطح رضایت بخش است. این سیستم در زمینه تاسیسات تعاملی interactive installationsو نیز مشاهدات بلند مدت رفتار کاربر در فضا مورد آزمایش قرار گرفت. این آزمایش ها مفهوم سازی یک چشم انداز ارتباطی را تسهیل می کند و فعالیت افراد و دستگاه ها را در لایه شبکه برجسته می کند. بنابراین سیستم می تواند برای ارزیابی پس از اشغال مفید باشد. علاوه بر این، درک عمیقی از انتشار سیگنال و استفاده از الگوها در فضا را ممکن می سازد. ما استدلال می کنیم که اندازه گیری ترکیب این دو پدیده که به ندرت مرتبط هستند، پایه تولیدی را برای درک ارتباط معماری ساخته شده برای طراحی زیرساخت های بی سیم ایجاد می کند و بالعکس. می توانید این پروژه مهندسی کامپیوتر را به صورت فایل word دانلود نمایید.
مقدمه
ارتباطات بی سیم رابطه ای مبهم با طراحی معماری دارد. از یک طرف، معماران فضای مخصوص اتصالات بیسیم را طراحی نمی کنند: طراحی و نصب شبکه توسط مهندسین شبکه بعد از تکمیل ساختمان انجام می شود. از سوی دیگر، ما به طور فزاینده ای از وابستگی تأثیر (یا قطع ارتباط) در استفاده و کارکرد فضاها آگاهیم. Kitchin و Dodge تشخیص دادند که درفصای منطقه پذیرش (check-in) فرودگاه استفاده از فضا به عنوان فضایی برای طراحی اتصالات ارتباطی مهم تر از طراحی فیزیکی آن است [15]. فن آوری های ارتباطات بی سیم مسئله اتصال به سطح محیطی را مطرح می کند، که در آن طیف وسیعی از دستگاه ها روی یک زیرساخت شبکه ثابت تکیه می کنند. خدمات شبکه مانند شبکه های حسگر بی سیم و فناوری های مختلف اینترنت از جمله لوازم هوشمند، دستیاران ربات، ماشین های خود-غواصی ، امکان اتصال یکپارچه را در فضا فراهم می کنند.
با استفاده گسترده از تکنولوژی های ارتباطی بی سیم محققان تعامل انسان - کامپیوتر پیشنهاد کرده اند که حضور شبکه های بیسیم را مؤثرتر در نظر بگیرند. Chalmers این تلاش ها را به عنوان رویکرد طراحی seamfulو چندین پروژه برجسته مانند بازی Seamful از این تحقیق بیان کرد [ ۷]. روش مشابهی توسط همکاران سوئدی او اتخاذ شد [26] انها طراحی هوشمندانه ای را در برهمکنش با "درز" دربرقراری ارتباط بررسی کردند، و این نشان داد که در دسترس بودن شبکه ها در فضا به طور مستقیم قابل درک و معنی دار است. کار ما با تجربه قابل ملاحظه ای از نوسانات شبکه های بی سیم،از تلاشهای انجام شده برای برقراری طراحی درزگیر با فن آوری شبکه، تاثیر گرفته است.
این تلاش ها بر روی این تکنولوژی عمدتا به دلیل عدم وجود این بحث در مباحث مهندسی طراحی شده است. در ضمن، ما متوجه مشکل در ادغام برنامه ریزی شبکه های بی سیم با برنامه ریزی ساختمان ها و شهرها هستیم. این مشکل به تحقیقات مهندسی ارتباطات به آرامی نزدیک می شود. یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه شفیلد و دانشگاه فنی چک ، درصد انتشار سیگنالها در مواد مورد استفاده در ساختمانها را مورد بررسی قرار داده اند [35] و فرنکانس مواد انتخابی و زیرساخت های مشترک مستقل بی سیم برای مدیریت تقاضاهای اتصال در قسمت های مختلف ساختمان را نیز بررسی کردند [33،34]. صنعت ارتباط نیز بر اهمیت طراحی زیرساخت های شبکه همزمان با طراحی ساختمان اشاره می کند [25]. تحقیقات ما تلاشی برای درک یک سیستم عمومی است که بتواند تحلیل و معماری مناسبی از شبکه ارائه دهد استفاده از شبکه در فضا را میسر سازد.
زیرساخت ارتباطات و اتصالات بی سیم از نظر فضای اشغال شده و تجربه هایی که تا حالا داشته اند، به ندرت مورد بحث است . در این مقاله، ما راه را برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل توزیع اتصال بی سیم و نحوه استفاده از آن توسط افراد و ماشین ها را پیشنهاد می کنیم. تعریف و تعیین ها توسط یک سیستم اندازه گیری خاص - یک اپلیکیشن گوشی هوشمند و یا یک سرور از راه دور اجرا می شود. این سیستم اطلاعاتی را در مورد استفاده ترافیک از وسایل فردی جمع آوری می کند که همراه با موقعیت آن ها است. که این در یک سرور از راه دور جهت تجزیه و تحلیل داده ها و همچنین تاسیسات تعاملی تمرکز می کند. طراحی سیستم بر این فرض استوار است که در حضور مردم، اغلب ترافیک شبکه بر روی دستگاه هایی با قابلیت بی سیم تولید می شود. ما یک app گوشی هوشمند را برای دسترسی به این داده ها در دستگاه ها ایجاد کردیم. که آن موقعیت داخلی را همچنین از طریق ترکیبی از چراغ های بلوتوث و اثر Wi - Fi در نظر می گیرد. ما این سیستم را در انواع مختلفی از تنظیمات آزمایش کردیم و از طریق این فرآیند پیشرفت حاصل کرده ایم.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول مقدمه 2
1.مقدمه 3
.2مواد و روشها 5
2.1 جمع آوری داده ها ی بار ترافیکی 7
2.1.1سهولت استفاده از پیشرفت ها در رابط برنامه 9
2.2 ردیابی موقعیت 10
2.2.1 حسگرهای بلوتوث 11
1.2.2.موقعیت یابی داخلی با استفاده از اثر Wi – Fi 12
۲.۳. ردیابی موقعیت آزمایش در سناریوهای زندگی واقعی و سناریوهای آزمایشگاهی 19
۲.۳.۱. آزمایش مکان یابی و ردیابی مکان در یک محیط عمومی 21
2.3.2 تست در آزمایشگاه و بهبود آموزش (فعال و غیر فعال) 23
2.3.3 تست در یک محیط مسکونی 26
3. نتایج 27
3.1 یادگیری از آزمون 28
4. بحث 34
4.1 محدودیت ها 38
5. نتیجه گیری 40
پیوست A : تصاویر IST Lisbon 43
فهرست تصاویر
(تصویر ۱). 8
(تصویر ۲). 10
(تصویر 3). 12
(تصویر 4): 14
(تصویر 5). 15
تصویر 6 18
تصویر 7. 22
تصویر 8. 24
تصویر 9. 25
تصویر 10. 26
تصویر 11. 29
تصویر 12. 31
تصویر 13. 32