دانلود تحقیق علوم تربیتی با عنوان چگونه می توانیم میزان علاقه مندی شاگردانمان به درس ریاضی را افزایش دهیم؟ (فایل word)

چگونه مي توانیم میزان علاقه مندی شاگردانمان به درس ریاضي را افزایش دهیم؟ با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های كلاس، در راستای هدف چه راهکارهای عملي را مي توان ارائه نمود تا میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضي و فعالیت های مربوط به آن بیشتر شود؟ به عبارت روشن تر، با استفاده از چه روش هایي مي توان، زمینه ی مناسبي برای شركت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضي فراهم نمود. می توانید این تحقیق علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 725,000 ریال
شناسه محصول : 2010075
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 10
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 54 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تحقیق علوم تربیتی با عنوان چگونه می توانیم میزان علاقه مندی شاگردانمان به درس ریاضی را افزایش دهیم؟ (فایل word)

چکیده

از اوایل سال تحصیلي ، همواره رفتار دانش آموزان در زنگ ریاضي، توجه من را به موضوعي از این قرار به خود جلب مي كرد. بدان معنا كه در این زنگ، شاهد چهره های درهم رفته و بي حوصله ی آنان بودم. بعضي از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت مي كردند، برخي از آن ها بي مورد اجازه ی بیرون رفتن از كلاس را میگرفتند، چند تا ازدانش آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت مي زدند. در واقع آن چه بیش از هر چیز من را متعجب میکند، كم تحركي و بي توجهي آنان نسبت به درس ریاضي بود .اما در پایان این گزارش : دانش آموزان در انجام تکالیف ریاضي دقت لازم را دارند، به درس ریاضي و فعالیتهای آن علاقه ی وافری نشان مي دهند، از نتایج آزمون مداد ـ كاغذی كه حاكي از پیشرفت آنهاست، راضي هستند،فعالیتهای عملکردی را به دقت انجام میدهند، بیشتر دانش آموزان،تکالیف ریاضي را بدون كمك گرفتن از اولیا انجام مي دهند،دفتر ریاضي خود را، تمیز و مرتب نگه داشته اند، به ساخت وسایل كمك آموزشي مربوط به درس ریاضي علاقه زیادی نشان میدهند، با روحیه ی شاد، فعالیتهای كلاسي حاضر را انجام مي دادند،اولیای دانش آموزان از پیشرفت درس ریاضي آنان ابراز خرسندی مي كنند، با كاربرد ریاضي در زندگي تا حدودی زیادی آشنا هستند،هنگام انجام فعالیتهای ریاضي به یکدیگركمك مي كنند. می توانید این پژوهش علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

بيان مساله و توصيف وضع موجود

مساله ای كه ذهن من را به خود مشغول كرده ، به شرح زیر است :از اوایل سال تحصیلي ، همواره رفتار دانش آموزان در زنگ ریاضي، توجه ما را به موضوعي از این قرار به خود جلب میکرد. بدان معنا كه در این زنگ، شاهد چهره های درهم رفته و بي حوصله ی آنان بودم. بعضي از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخي از آن ها بي مورد اجازه ی بیرون رفتن از كلاس را مي گرفتند، چند تا ازدانش آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت مي زدند.گاهي اوقات كتاب ریاضیشان را نمي آوردند و هنگام انجام تمرینها و دائم در كلاس راه ميرفتند . از نتایج آزمون های مداد-كاغذی نیز رضایت چنداني نداریم، به جز تعداد اندكي، بقیه دانش آموزان، پاسخ سؤالات آزمون را ناقص یا نادرست مي نویسند، با این كه بیشتر سؤالات در كلاس، تمرین مي شود، ولي باز هم بي دقتي یا عدم یادگیری مفاهیم ریاضي كاملا مشهود است. زماني كه فعالیتهای عملکردی ارائه میشود تا انجام دهند، مشاهده مي كنیم كه بي حوصله، بي دقت و نامرتب انجام مي دهند. از این كه آنها از اول سال این قدر نسبت به درس ریاضي بي توجه هستند، متأثر شدم. احساس مي كنیم كه حتماً مشکلي هست كه به درس مورد نظر بي اعتنا هستند، به همین دلیل توجه ما به این مسأله بیشتر جلب شد.بنابراین پس از تبیین وضع موجود به تعیین مساله خود مي پردازیم. عنوان گزارش خود را اینگونه بیان مي داریم" :چگونه مي توانیم میزان علاقه مندی شاگردانمان به درس ریاضي پایه چهارم دبستان را افزایش دهیم؟ "با توجه به اهمیت این درس عدم علاقه به آن از سوی دانش آموزان كه منجر به ناتواني یادگیری شده،وهمچنین باعث افت تحصیلي و اتلاف بودجه شده و به سرزنش و تحقیر دانش آموزان، تشکیل خودپنداره ی ضعیف و كاهش عزت نفس آنان انجامیده و سلامت روانشان را نیز به مخاطره مي اندازد ،از این رو، و بر اساس وظیفه ی خطیر الهي و تعهد شغلي خود و احساس مسئولیتي كه در برابر دانش آموزانمان داریم، سعي مي كنیم در صدد رفع این مشکل براآییم. تصمیم گرفتم ابتدا علل بي علاقگي آنان را نسبت به درس ریاضي ریشه یابي نموده و سپس به حل آن مبادرت ورزیم. انگیزه ی ما به عنوان آموزگار پایه چهارم ابتدایي این بود كه با استعانت از خداوند متعال و استفاده از نقطه نظرات همکاران، به بررسي موانع ایجاد شده پرداخته و همچنین با بهره مندی از روشهای گوناگون، تجربیات و راهکارهای ابتکاری، علاوه بر ایجاد و افزایش علاقه مندی آنان به درس ریاضي، مهارتهایي را در رابطه با این درس مهم ایجاد كنیم و همچنین روشها و طرحهای مناسبي را جهت علاقه مندی آنان در به كار گیری مفاهیم ریاضي در زندگي روزمره فراهم نماییم.مسأله هایي كه برایم مطرح مي شد این بود؛ با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های كلاس، در راستای هدف چه راهکارهای عملي را مي توان ارائه نمود تا میزان علاقه مندی دانش آموزان به درس ریاضي و فعالیت های مربوط به آن بیشتر شود؟ به عبارت روشن تر، با استفاده از چه روش هایي مي توان، زمینه ی مناسبي برای شركت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضي فراهم نمود .

فهرست مطالب

بيان مساله و توصيف وضع موجود:    4

گردآوري اطلاعات شواهد 1: 6

تجزيه وتحليل وتفسير داده هاي اوليه :  7

انتخاب واجراي راه حل :      8

توصيف وضع مطلوب شواهد 2  :      12

نتيجه گيري :        13

پيشنهادات :          14

منابع و مآخذ:        14

 

Keywords: درس ریاضی دانش آموزان علاقه مندی
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links