آموزش و یادگیری دو رکن اساسی تعلیم وتربیت هستند و تمامی فعالیت های آموزشگاهی در سطوح مختلف جهت ایجاد یادگیری از طریق آموزش طرح ریزی می شود. روانشناسی تربیتی علمی است که به معلم و دانش آموز کمک می کند تا با آشنایی به نظریه ها و قوانین اصول روانشناسی یادگیری و چگونگی طراحی فعالیتهای آموزشی در نیل به هدف مطلوب که همان هدفهای آموزشی است موفق شوند و بتوانند مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان را بررسی و تحلیل نموده و از طریق کاربرد روشهای آموزشی و نیز روشهای تغییر رفتار برای آن مشکلات راه حلی ارائه نمایند. می توانید این تحقیق روانشناسی تربیتی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
فهرست مطالب
· فصل اول: مراحل فعالیت های آموزشی، معرفی الگوی عمومی آموزشی
· فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی
· فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی
· فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین
· فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری
· فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن
· فصل هفتم: یادگیری شناختی
· فصل هشتم: حافظه و فراموشی
· فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول
· فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی
· فصل یازدهم: روشهای کلی آموزش
· فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط
· فصل سیزدهم: آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار
· فصل چهاردهم: ارزشیابی و سنجش عملکرد