دانلود تحقیق حسابداری با عنوان هزينه يابی بر مبنای هدف در مدیریت حسابداری (فایل word)

هزينه يابی هدف را مي توان به عنوان فرآيند سيستماتيک مديريت هزينه و برنامه ريزی سود توصيف کرد. که کاهش هزينه ها را با متمرکز کردن تلاش تمامی دواير مربوط به يک شرکت مانند بازاريابی، مهندسی، توليد و حسابداری انجام مي دهد. که فرآيند کاهش هزينه در مراحل قبل از توليد انجام می شود. می توانید این تحقیق حسابداری را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 555,000 ریال
شناسه محصول : 2010024
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 14
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 61 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تحقیق حسابداری با عنوان هزينه يابی بر مبنای هدف در مدیریت حسابداری (فایل word)

چکیده

محیط تجاری رقابتی موسسات را ملزم کرده است که محصولاتی را با کیفیت و مطابق خواست مشتریان، در حالی که قیمت های فروش کاملاً توسط بازار تعیین می شود را تولید نمایند. عرضه کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما قیمت های پایین¬تر به بازار ارائه کنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. یکی از مهمترین تکنیک¬هایی که می تواند موسسات را در این راه کمک کند سیستم هزینه یابی هدف می باشد. هزینه یابی هدف یک مقوله استراتژیک در مدیریت هزینه است که به طور عمده تمرکز خود را بر مدیریت هزینه محصولات آتی واحد تولیدی معطوف می کند. تا کنون دو مدل از اين سيستم توسط جان دو تون با عنوان مدل كلان و جزيي ارائه شده است که  در این مقاله به آنها پرداخته می شود.  همچنين فرآيند هزينه يابي بر مبناي هدف، نقش مشاركت خريد و عرضه مديريت در فرآيند و عوامل مؤثر بر فرآيند همراه با نمودار به طور كامل تشريح می شود.  اگر چه هزینه‌یابی هدف در ایران با مشکلات عدیده ای مواجه است ولی مزایا و آینده دنیای تجارت، ما را مجبور به استفاده از این روش بسیار سودمند خواهدکرد. می توانید این تحقیق حسابداری را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

در شرایط رقابتی حاکم بر بازار، بنگاه های اقتصادی ملزم به مدیریت اجزاء بقاء محصول (قیمت/ بهای تمام شده، کیفیت و کارکرد) هستند، زیرا در اقتصاد امروز حفظ یک مزیت رقابتی به مدت طولانی غیر ممکن است. مدیریت بهای تمام شده سنتی در این محیط رقابتی نمی تواند مؤثر باشد، بنابراین مدیریت هزینه بر مبنای هدف، مجموعه یکپارچه ای از تکنیک ها و سیستم هایی است که جهت مدیریت اجزاء طراحی و به کار برده می شود و به منظور پیاده سازی موفق آن، ایجاد زمینه های مناسب تکنیکی، رفتاری و فرهنگی لازم می باشد. مهمترین موضوع در استفاده از هزینه یابی هدف همان زمینه های فرهنگی آن است، با این تعبیر که در نوع عملکرد به جای اینکه یک گروه تنها به حفاظت از منابع و زمینه های کاری خود بپردازد، می بایست کارکردهای سایر گروه ها و منافع جمعی را مدنظر قرار دهند. برای اجرای مؤثر، هزینه یابی هدف باید در طی زنجیره ارزش انتشار یافته باشد و تمامی افراد سازمان آنرا پذیرفته باشند. در هزینه یابی برمبنای هدف توجه ویژه ای به چرخه عمر محصولات و بهبود مستمر می گردد و همواره نیازهای مشتریان در اولویت قراردارد. با توجه به جهانی شدن بازارها که در حال حاضر شاهد آن هستیم و مسئله پیوستن به بازار تجارت جهانی، ما ناگزیر به فضای رقابتی قدم می گذاریم و برای بقا در چنین فضایی ناگزیر از اعمال هزینه یابی هدف هستیم.

مزیت های هزینه یابی هدف

هزینه یابی بر مبنای هدف از کارسازترین روشهای مدیریت هزینه است، زیرا با سایر استراتژی¬های مدیریت که امروزه در بازارهای رقابتی و مخصوصاً بازار تجارت آزاد جهانی برای محصولات با چرخه عملیاتی کوتاه مدت به کار گرفته می شود مقایسه پذیر است. محاسبه هزینه بر مبنای هدف، این امکان را فراهم می آورد که شرکت¬ها هدف کاهش هزینه را در قالب عملی بیان کنند (19،2003،149). این کار ابزار نیرومندی برای مدیران فراهم می آورد، زیرا حسابداری مدیریت از این راه، با محصول رابطه بسیار نزدیکی پیدا می‌کند و درک اطلاعات تهیه شده به وسیله سیستم حسابداری مدیریت نیز برای کارکنان آسان می شود. هزینه یابی هدف یک ابزار راهبردی قوی است که سازمان ها را همزمان قادر به یافتن سه بعد کیفیت، هزینه و زمان می کند و هزینه ها را قبل از وقوع کنترل می کند. همچنین هزینه یابی هدف، فرهنگی را مقرر می‌کند که به مشتری ارزش دهد، کارکردهای هم عرض را هماهنگ می سازد و اطلاعات را شفاف می‌کند.

فهرست مطالب

·         چکیده

·         مقدمه

·         تعاریف

·         نحوه پیدایش هزینه یابی هدف

·         مدل های هزینه یابی هدف

·         پیاده سازی نظام هزینه یابی جزئی

·         هزینه یابی بر مبنای هدف در مدل جزئی در سطح محصول

·         مزیت های هزینه یابی هدف

·         تفاوت¬های هزینه یابی بر مبنای هدف  با هزینه یابی سنتی

·         نتیجه گیری هزینه یابی هدف در ایران

·         منابع  و ماخذ

Keywords: هزینه هدف مهندسی ارزش قیمت فروش هدف زنجیره ارزش بهبود مستمر
این برای گرایش های: حسابداری، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]

Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > حسابداری > گرایش ها > حسابداری > محصولات قابل دانلود حسابداری > تحقیق های آماده حسابداری > تحقیق حسابداری با عنوان هزينه يابی بر مبنای هدف در مدیریت حسابداری (فایل word)