دانلود پاورپوینت تحقیق علوم تربیتی با عنوان طراحی آموزشی بر اساس طراحی الگوی مریل
عنوان فارسي
:
پاورپوینت تحقیق علوم تربیتی با عنوان طراحی آموزشی بر اساس طراحی الگوی مریل
چکیده
دانش آموزان مورد آموزش ما دانش آموزان پایه پنجم هستند که در بازه سنی10 تا 12 سال قرار دارند که در این سن تا حدودی توانایی تفکر و تجزیه و تحلیل به صورت درست را دارند و قرار است که درس هفتم کتاب علوم تجربی(چه خبر2) مورد تدریس قرار گرفته و با گیرنده های چشایی زبان اشنا شوند. دانش اموزان قبلا در مورد گیرنده ها و دستگاه عصبی اموزش دیده و با شیوه انتقال پیام عصبی اشنا بوده و می دانند که فرایند دریافت و ارسال پیام عصبی به مغر و دیگر اندام ها به چه صورت بوده و در نتیجه توانایی درک این موضوع را با توجه به معلومات گذشته دارند. می توانید این تحقیق رشته علوم تربیتی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
مقدمه
الگوی طراحی آموزشی مریل، از جمله موثرترین الگوهای طراحی آموزشی شناحتی می باشد، که نحوه ارائه و چیدمان اجزاء آموزشی را به زیباترین شکل، در مورد انواع موضوع، مفهوم، و قانون بیان می کند. این الگو، با استفاده از عملکردهای پایانی مورد انتظار، سطح عملکردها را به بالاترین مرحله از جمله، کشف و ابداع انتقال می دهد، و روش رسیدن به این عملکردها را برای انواع موضوعات و مفاهیم روشن می کند . مریل اعتقاد دارد که اطلاعات آموزش نیست بلکه دریافت درست اطلاعات با این شرایط همراه است که، ساختار آن ها درست باشد. ما با فراگیرانی روبرو هستیم که از تفاوت های فردی بالایی برخوردار هستند، این ضرورت ایجاب می کند که در طراحی آموزشی خود، این نکته های مهم و ریز را درج کنیم، طرحی که انواع ارائه را با تنوع مثال همراه دارد، مفید به نظر می رسد.
این تحقیق با عنوان طراحی آموزشی بر اساس طراحی الگوی مریل که به صورت پاورپوینت می باشد شامل هفت گام است.
گام اول: تحلیل یادگیرنده
گام دوم: تعیین نوع مطلب آموزشی
گام سوم: تعیین نوع عملکرد مورد انتظار
گام چهارم: تعیین نوع ارائه اولیه
گام پنجم: تعیین نوع ارائه ثانویه
گام ششم: تعیین فرمول آموزش
گام هفتم: بهکارگیری قواعد طراحی
پیوست
ویژگی های گیرنده چشایی
یادداشت
پاسخ معلم
Keywords:
طراحی الگوی مریل طراحی آموزشی یادگیری دانش آموزان گیرنده های چشایی زبان
سایر منابع علوم تربيتی در زمینه یادگیری