دانلود پایان نامه مدیریت اجرایی با عنوان تاثیر کاربست فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش در ادارات دولتی (مطالعه موردی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان) (فایل word)

هدف اصلي این تحقيق رشته مدیریت اجرایی شناسايي مهم‌ترین اثرات فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش ادارات دولتی و تعیین اثرات اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی تکنولوژی بر کارکنان ادارات می باشد. ضرورت انتخاب این موضوع به‌عنوان پایان‌نامه آن است که تکنولوژی فناوری اطلاعات اثرات اقتصادی– اجتماعی و فرهنگی زیادی را بر ادارات و سازمان‌های دولتی ‌گذارده است و بخش قابل‌توجهی از کارکنان ادارات را تحت تاثیر قرار داده است لذا می‌توان بامطالعه و شناسایی تأثیرات مزبور از وقوع آسیب‌های اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی در ادارات کاست. می توانید این تحقیق رشته مدیریت اجرایی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 1,910,000 ریال
شناسه محصول : 2009870
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1397
تعداد صفحات فارسي : 120
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 1 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایان نامه مدیریت اجرایی با عنوان تاثیر کاربست فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش در ادارات دولتی (مطالعه موردی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان) (فایل word)

چکیده

به دلیل تاثیر روزافزون فناوری اطلاعات، در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها به‌ویژه در پنجاه سال گذشته بیشتر کشورها ازجمله ایران برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را به‌منظور توسعه اطلاعات و ارتباطات انجام داده است. در نگرش‌های جدید مدیریت فنّاوری، فناوری اطلاعات یک عنصر حیاتی در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود و با ورود به هزاره سوم سازمان‌ها براي بقاي خود و حفظ مزیت رقابتی در عرصه جهان به راهبردهایی نوین براي مقابله با تغییرات سریع و شگرف در این عصر نیاز دارند که فناوري اطلاعات یکی از این راهبردهاست؛ سازمان‌ها به‌منظور اعمال مدیریت دانش صحیح تغییرات و تبدیل آن به فرصت‌هایی طلایی براي توسعه و بقاي خود به آن مجهز می‌شوند، از طرف دیگر در عصر حاضر سازمان‌ها از هر سو تحت تاثیر اطلاعات قرارگرفته‌اند که باید با تجزیه‌وتحلیل‌های متفاوت، اطلاعات موردنیاز را برداشت نموده و بر اساس آن تصمیمات لازم براي رسیدن به اهداف را اخذ نمایند. هدف اصلی این تحقیق کمی- کیفی ارزیابی تاثیر کاربست فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش در ادارات دولتی است. جامعه آماری ادارات منابع طبیعی استان سمنان با 301 نفر است که بر اساس جدول مورگان تعداد کارکنان به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و با توجه به فرمول کوکران تعداد 169.01 پرسشنامه برای انجام تحقیق محاسبه گردید؛ در این تحقیق به دلیل اینکه جامعه آماری در 8 اداره پراکنده‌شده‌اند از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای و چون از واریانس طبقه‌ها اطلاعی در دسترس نیست از انتساب متناسب در تعیین حجم نمونه 170 نفری از کارکنان اداره، استفاده‌شده است. در بررسی همبستگی بین متغییرها با توجه به اینکه هدف تحقیق بررسی رابطه علی بین متغیرها می باشد، بنابراین قبل از بررسی رابطه علی باید از وجود رابطه معنی داري بین متغیرها اطمینان حاصل نمود. در بررسی ضریب همبستگی بیشترین همبستگی بین آموزش کارکنان و مدیریت دانش با میزان واریانس 895/0 است. نتایج تحقیق نشان می دهد بین فناوری اطلاعات و مدیریت دانش همبستگی مثبت وجود دارد. می توانید این تحقیق رشته مدیریت اجرایی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

امروزه مرزهای ثابت و مشخص سازمانی به دلایل مختلف ازجمله تغییرات گسترده در بازار (شکل و فرم، زمان پاسخ‌گویی، محل پاسخ‌گویی، کیفیت، خدمات پس از فروش و ...) و عوامل موفقیت سازمان‌های کنونی (سرعت، انعطاف‌پذیری، یکپارچگی، نوآوری و ...)  تغییریافته و مرزهای منعطف و متحرک جایگزین این مرزهای ثابت‌شده است. به‌طورکلی سه نوع کسب‌وکار در سازمان‌ها قابل‌مشاهده است: کسب‌وکار ارتباط با مشتری، ابداع محصول و کسب‌وکار زیرساخت‌ها؛ نزدیک به یک قرن است که نظریه‌های اقتصادی فرض می‌کنند که مدیریت تمامی این کسب‌وکارها باید به‌صورت یکجا و در یک سازمان انجام پذیرد چراکه اگر در سازمان‌های مجزا باشد، هزینه‌های ارتباطات ظهور می‌کنند. با ظهور مفهوم سازمان‌های مجازی و پیشرفت تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، مشخص گردید که می‌توان این کسب‌وکارها را در سازمان‌های مجزا  و حتی با هزینه بسیار کمتر، مدیریت و اجرا کرد.

در سال 1959 میلادی، به سازمان به‌صورت مجموعه‌ای از منابع نگریسته شد که با تصمیمات مدیریتی در بخش‌های مختلف آن پخش می‌شوند (ملهوترا ، 2000).  این نظریه بعدها به دو قسمت تقسیم شد. قسمت اول به منابع داخلی و خارجی سازمان توجه داشت و قسمت دیگری از آن به چگونگی استفاده مؤثر و بهینه از منابع  موجود  اشاره می‌کرد. اکنون جهان در حال تغییر  به سمت جامعه دانش‌محور است.  در این جامعه، دانش، منبع اصلی و اولیه برای فرد و به‌طورکلی برای اقتصاد است. امروزه زمین، نیروی کار و سرمایه (فاکتورهای سنتی اقتصادی برای تولید) در درجه دوم اهمیت قرار دارند (دروکر ،1992). البته توجه به این نکته ضروری است که دانش به‌خودی‌خود، چیزی تولید نمی‌کند و تنها وقتی در قالب عمل ظاهر می‌شود، مؤثر است؛ زیرا اساساً دانش یک مقوله فردی است و تعریف و استفاده از آن در سازمان نیازمند به‌کارگیری یک ساختار مشخص  است. امروزه دانش یکی از مؤلفه‌های مهم دربرتری رقابتی محسوب می‌شود.  بنابراین مشخص کردن دانش موجود سازمان و دانش موردنیاز آن و فراهم نمودن جایگاهی برای نگهداری و استفاده مناسب از آن، مشخص‌کننده ارزش رقابتی سازمان در جامعه دانش‌محور امروز است. اینجاست که اهمیت و نقش مدیریت دانش در سازمان‌های امروزی مشخص می‌گردد.

امروزه ما تغییراتی را شاهدیم که نه‌تنها سریع‌تر از گذشته به وقوع می‌پیوندد بلکه ناپیوسته‌اند، چنین تغییراتی تداوم ندارند و از توالی منطقی پیروی نمی¬کنند. در عصر عدم تغییرات، تقریباً قطعی است که آنچه درگذشته به‌خوبی کار می¬کرد در آینده به‌هیچ‌وجه کارگر نخواهد بود. در دنیای متلاطم و مملو از تغییرات، ما به سازمان¬هایی نیاز داریم که به‌طور مستمر خودشان را از نو بسازند، خودشان را از نو کشف کنند و به خودشان دوباره نیرو بخشند. این دلایل سازمان‌ها را ملزم می‌کند که باید بسیار آماده باشند تا بتوانند خود را با تغییرات محیطی هماهنگ سازند (بیرکینشاو  و مول ، 2008).

در فصل اول تحقیق ضمن بیان مسئله تحقیق و ضرورت انجام آن، اهداف و فرضیات تحقیق و همچنین قلمرو تحقیق ذکر می‌گردد و در انتهای فصل تعاریفی از متغیرهای کلیدی تحقیق ارائه می‌گردد.

به دلیل تاثیر روزافزون فناوری اطلاعات، در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها به‌ویژه در پنجاه سال گذشته بیشتر کشورها ازجمله ایران برنامه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را به‌منظور توسعه اطلاعات و ارتباطات انجام داده است. در نگرش‌های جدید مدیریت فنّاوری فناوری اطلاعات یک عنصر حیاتی در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود و با ورود به هزاره سوم سازمان‌ها براي بقاي خود و حفظ مزیت رقابتی در عرصه جهان به راهبردهایی نوین براي مقابله با تغییرات سریع و شگرف در این عصر نیاز دارند که فناوري اطلاعات یکی از این راهبردهاست؛ اﻫﻤﻴﺖ فناوری‌های ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺮاي رﺷﺪ و ﺗﻮﺳﻌﻪ واﻗﻌﻴﺘﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ در ﺑﻴﻦ ﻣﺪﻳﺮان، سیاست‌گذاران و ﻣﺤﻘﻘﺎن پذیرفته‌شده است (کالینگر ، 2008) نوآوری‌ها اغلب به این دلیل به وجود می‌آیند که به چالش‌های سازمانی یا تکنولوژیک پاسخ دهند. بنابراین نوآوری ابتدا در شرکت‌ها و سازمان‌ها به وجود می‌آید که برای پاسخ به این چالش‌ها تحت‌فشار شدیدتری قرار دارند (کاراتز  و زاجاک ، 2010) اقدام به نوآوری یا تن دادن به نابودی به موضوعی مهم و بحرانی در صنایع گوناگون مبدل شده است؛ و اثربخشی سازمانی کاملاً با نوآوری عجین شده است اغلب شرکت‌های دارای عملکرد برتر در عرصه رقابت با سایر شرکت‌ها، بخش عمده موفقیت خود را مدیون فعالیت‌های نوآورانه هستند که در بسیاری از موارد مبتنی بر تکنولوژی است. امروزه خلق محصولات، فرآیندها و خدمات جدید منبع اصلی ایجاد مزیت رقابتی شناخته می‌شود و می‌دانیم که تکنولوژی عامل اصلی ظهور چنین نوآوری‌هایی است (چن  و هوانگ ، 2011). سازمان‌ها به‌منظور اعمال مدیریت دانش صحیح تغییرات و تبدیل آن به فرصت‌هایی طلایی براي توسعه و بقاي خود به آن مجهز می‌شوند، از طرف دیگر در عصر حاضر سازمان‌ها از هر سو تحت تاثیر اطلاعات قرارگرفته‌اند که باید با تجزیه‌وتحلیل‌های متفاوت، اطلاعات موردنیاز را برداشت نموده و بر اساس آن تصمیمات لازم براي رسیدن به اهداف را اخذ نمایند.

فناوری اطلاعات

سونی  و همکارانش (2005) تحقیق را در مورد فناوری اطلاعات و استفاده از رایانه، پردازش، پخش صوت، ویدئو و متن انجام داده‌اند که نشان می‌دهد، نحوه استفاده از تکنولوژی اطلاعات مربوط به فناوری ارتباطات و کاربرد این تکنولوژی برای مدیران ارزشمند است. تصورهای مختلف از فناوری اطلاعات وجود دارد. با توجه به اطلاعات محدود در مورد پیامدها سیستم‌های فناوری اطلاعات ازجمله سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، پایگاه دادها و سایر تجهیزات مورداستفاده وجود دارد. بنابراین فناوری اطلاعات بخشی از سیستم اطلاعاتی است. آن را با دید گسترده‌تری به سیستم اطلاعاتی و مدیریت سازمانی دنبال می‌کند. بااین‌حال این فناوری تابه‌حال تاثیر قابل‌توجهی در توسعه جامعه بشری داشته است و حتی یکی از مهم‌ترین عوامل در زندگی است اما هیچ‌وقت تعریف دقیقی از آن وجود ندارد.

برخی از تکنولوژی‌های مورداستفاده در ماشین‌آلات و تجهیزات بیشتر به آن می‌پردازند. در اختیار قرار دادن دانش علمی و فنی برای استفاده از فناوری اطلاعات، نقش مهمی را در تحقیقات علمی و فناوری‌ها ایفا می‌کند. امروز استفاده از قابلیت فناوری اطلاعات نقش مهمی را در تحقیقات علمی و تکنولوژی ایفا می‌کند. امروز استفاده از قابلیت فناوری اطلاعات یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های مرکز و تحقیق و توسعه است.

از تغییرات هنجارهای اقتصادی- اجتماعی بر مردم، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجتماعی و فرهنگی و تغییر ارزش‌ها استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال سرعت ارتباطات و تحلیل‌های الکترونیکی موجب افزایش سرعت تصمیم‌گیری می‌شود.

فناوری اطلاعات و نقش آن در سازمان‌ها

از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای به دست آوردن فرصت‌های زیست‌محیطی استفاده می‌شود. فناوری اطلاعات و ارتباطات با اطلاعات مربوط به محیط‌زیست به‌عنوان یک هدف سازمانی است برای تنظیم ساختار فناوری اطلاعات و ارتباطات با ایجاد فرصت‌های زیست‌محیطی و افزایش ویژگی‌های ارگانیک مورداستفاده قرار می‌گیرد. همین‌طور از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تقویت کارکنان در تمامی سطوح سازمانی و افزایش ارتباطات مورداستفاده قرار می‌گیرد. از ICT برای بهبود ساز کارهای سازمانی و هماهنگی با سازمان‌های دیگر صورت می‌گیرد (اصغری و ودایی، 2014).

مهارت‌های (شایستگی) فناوری اطلاعات

مهارت IT چگونه می‌تواند از فناوری‌ها برای مدیریت مؤثر دانش استفاده کند درحالی‌که این اصطلاح به‌طورکلی برای اشاره به برنامه‌های که اساساً در کامپیوترها و ارتباطات مخابراتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اصطلاح استفاده از این فناوری برای پاسخگویی به نیاز سازمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این مطالعه همچنین بین سه بعد مفهوم دانش، فناوری اطلاعات و عملیات و زیرساخت‌ها تمایز قائل می‌شود.

در ظرفیت سازمانی، شناسایی منابع و ابزار لازم برای کنترل، استفاده از اطلاعات در بازارها و مشتریان الزامی است. علاوه بر این اگرچه این‌ها مستقل از هم هستند اما باید این سه جنبه وجود داشته باشد تا زمینه مشارکت از فناوری فراهم شود (به نقل از اصغری، 2014).

مدیریت دانش

 مدیریت دانش ایجاد فرآیند سیستماتیک، حفظ و تغذیه دانش سازمانی و دانش فردی است تا هدف سازمان را ایجاد کند. هدف اطلاع‌رسانی به ‌صورت جداگانه و جمعی است. مدیریت به معنایی سلطه و راهنمایی نیست. کسی نمی‌تواند ذهن دیگران را کنترل کند. این دانش ذهن است در عوض مدیران ابتدا باید نمونه‌هایی از رهبری، مدیریت و رفتار شخصی را ارائه دهند. سپس شما باید سعی کنید یک فرهنگ و زیرساختی را که کارکنان را برای کسب دانش، مدیریت دانش، فراگیری (تغذیه) تشویق کند را ایجاد کنید. فرآیند کشف، انتخاب، سازمان‌دهی، خلاصه‌سازی و ارائه اطلاعات به‌عنوان آگاهی درزمینه موردعلاقه خود بهبود بخشند. مدیریت دانش به سازمان‌ها کمک می‌کند بینش و دانش و تجارب و فعالیت خود در زمینه‌های مختلف کسب کنند. مدیریت دانش با حفظ و استفاده از دانش محلی به‌منظور حل مشکلات، آموزش پویا، برنامه‌ریزی استراتژیک و تصمیم‌گیری بهره می‌گیرد. مدیریت دانش نه‌تنها موجب از بین رفتن مالکیت معنوی نمی‌شود بلکه به‌طور مداوم به ثروت می‌افزاید.

تعاریف مدیریت دانش

چانگ  و همکاران (2003) مدیر دانش را فرآیند کاربردی مهارت و مدیریت دانش در سازمان‌ها که توسط IT پشتیبانی می‌شود، تعریف می‌کنند.

پرز  (2007): مدیرت دانش مجموعه‌ی از دانش، توانایی و تجربه افراد و سازمان‌ها برای بازیابی به‌عنوان دارای سازمان است.

تعریف مدیریت دانش روشن نیست، چراکه این موضوع با شیوه‌ها و روش‌های علمی مختلف موردمطالعه قرارگرفته است. به‌عنوان‌مثال داونپورت  و همکارانش (2005) مدیریت دانش را به‌عنوان فرآیند جمع‌آوری، توزیع و استفاده از منابع دانش معرفی کرده است. چانگ و گریسون مدیریت دانش را به‌عنوان یک استراتژی می‌داند که نیازمند اطمینان از اینکه دانش به افراد واقعی در زمان مناسب می‌رسد، شرکت گسترش می‌یابد و از این اطلاعات برای بهبود شرکت استفاده می‌کنند.

بهالت  (2011) مدیریت دانش را فرآیند ایجاد دانش، ارزیابی و توزیع تعریف کرده است. بنفور مدیریت دانش را به‌عنوان مجموعه‌ای از روش‌ها، ابزارها، زیرساخت‌های فنی و مدیریت برای ایجاد و به اشتراک‌گذاری در محیط سازمان تعریف کرده است.

پس از گذشت چندین سال از شروع مباحث مدیریت دانش، افراد زیادی با توجه به زمینه کاری خود، تعاریف گوناگونی از آن ارایه داده اند اما هنوز تعریف واحدی از مدیریت دانش در مجامع علمی بیان نشده است. یکی از چالشهای اساسی در مدیریت دانش، فهم دقیق مفهوم دانش می باشد. به طور کلی دانش، اطلاعاتی است که فرد در ذهن خود شکل داده است (آلوی ، 2005). در واقع مدیریت دانش فرایندی است که سازمانها به واسطه داراییهای عقلانی و منطقی و پایگاه های دانش خود، تولید ارزش می کنند (سنتوس  و سورماس ، 2001). اغلب تولید ارزش از این داراییها شامل مشخص کردن آنچه کارکنان سازمان میدانند و مهارتهای آنان ، دانش شرکا و یا حتی رقبا برای عملکرد بهتر می باشد. مدیریت دانش رساندن دانش درست به افراد مورد نظر در زمان مورد نظر برای تصمیم گیری و عملکرد بهتر می باشد(ریبر ، 2001). دانش نه تنها از مهارتها و اطلاعات کارکنان سازمان، بلکه از عوامل محیطی آن( بازار، رقبا، روند صنعت، مشتریان، محصولات، متدها و روشها و...) نیز کسب می شود. در محیط اقتصاد دانش محور، خلاقیت، کیفیت، سرعت و انتقال دانش ، فاکتورهای مهم و حیاتی محسوب می شوند و سرمایه های عقلانی به معیارهای مهم و حیاتی برای ارزش اقتصادی کمپانی تبدیل شده و امروزه در اکثر سازمانها اولویت مدیریت از مدیریت مالی و منابع به مدیریت دانش تغییر یافته است (آمریت ، 2002). به صورت کلی دانش به دو صورت دانش ضمنی1 و صریح2 تقسیم می شود. دانش ضمنی، اطلاعات، مهارتها و به طور کلی تمام مواردی است که افراد راجع به موضوعی ، در ذهن خود دارند.دانش صریح دانش دسته بندی شده و مشخص شده است.مانند قوانین و دستورالعملها در سازمان. دانش باید در سازمان ذخیره شده، مابین قسمتهای مختلف ، انتقال یافته و استفاده شود. برای مدیریت دانش، فازهای مختلفی وجود دارد که به آنها فعالیتهای مدیریت دانش1 نیز گفته می شود. برای بیان این فعالیتها نیز مدلهای مختلفی بیان شده است.

مهارت IT و مدیریت دانش

استراتژیک کاربرد دستگاه‌های فناوری اطلاعات بر دانش می‌تواند به دو شکل باشد:

توانایی جذب دانشجو از خارج کشور (از قبیل سیستم اطلاعاتی- رقابتی را در مورد سایر شرکت‌ها در همان صنعت برای کسب اطلاعات ارائه می‌دهند) و توانایی ایجاد دانش جدید و تغییر مجدد اطلاعات موجود (مانند سیستم‌های اطلاعات اجرایی یا سیستم‌های پشتیبانی).

فصل اول            11

کلیات تحقیق         11

1-1) مقدمه          12

1-2) بیان مسئله    13

1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق          14

1-4) اهداف تحقیق 16

1-4-1) هدف اصلي (کلی) تحقيق:      16

1-4-2) اهداف فرعي (اختصاصی):    16

1-5) سؤالات تحقیق:          16

1-5-1) سؤال اصلي تحقيق:  16

1-5-2) سؤال‌های فرعي (ویژه):        17

1-6) فرضیه‌های تحقیق       17

1-6-1) فرضیه‌های اصلی    17

1-6-2) فرضیه‌های فرعی (ویژه)       17

1-7) منطقه موردمطالعه تحقیق          18

1-8) تعریف واژگان           21

1-8-1) مدیریت دانش         21

1-8-2) فناوری     21

1-8-3) فناوری اطلاعات     21

1-8-4) دانش سازماني        22

1-9) جمع‌بندی      23

1-10) فرآیند اجرایی پروژه  24

فصل دوم 25

ادبیات تحقیق        25

2-1) مقدمه          26

2-2) مبانی نظری تحقیق     27

2-2-1) فناوری اطلاعات     27

2-2-2) فناوری اطلاعات و نقش آن در سازمان‌ها            27

2-2-3) مهارت‌های (شایستگی) فناوری اطلاعات            28

2-2-4) مدیریت دانش         28

2-2-5) مهارت IT و مدیریت دانش     30

2-2-6) سازمان مجازی       30

2-2-7) اهمیت مدیریت دانش در سازمانهای مجازی         32

2-2-8) مدل تغییر به سمت سازمان مجازی       33

2-3) مروری بر تحقیقات انجام‌شده در داخل کشور           34

2-4) مروری بر تحقیقات انجام‌شده در خارج کشور           36

2-5) نوآوری       37

2-6) جمع بندی     38

2-7- فراینده اجرای پژوهش  38

فصل سوم            40

روش تحقیق         40

3-1) مقدمه          41

3-2) منطقه موردمطالعه      41

3-2-1) جامعه موردمطالعه در بخش کیفی و کمی تحقیق    42

N= حجم جامعه آماری         43

3-2-2) روش نمونه‌گیری    43

3-3) روش انجام تحقیق       44

3-3-1) مطالعات کتابخانه‌ای 44

3-3-2) مطالعات میدانی      45

3-3-3) محدوده پژوهش      45

3-3-3-1) موضوعی          45

3-3-3-2) جغرافیایی          45

3-3-3-3- زمانی   45

3-3-4- نقشه‌های ذهنی        45

3-3-5- استفاده از نرم‌افزار   46

3-4- روش تجزیه تحلیل آماری          46

3-4-1- نوع و روش تحقیق  46

3-4-1-1- روش‌شناسی تحقیق           47

3-4-1-2- ازنظر رویکرد کلی           47

3-4-1-3- ازنظر هدف تحقیق           47

3-4-1-4- ازنظر نحوه‌ی گردآوری داده‌ها         47

3-5- روش تحلیل دادها        47

3-5-1- روش‌های تحلیل داده‌های بخش کمی پژوهش        47

3-5-1-1- آمار توصیفی      48

3-5-1-2- آمار استنباطی     48

3-5-2- روش تحلیل داده‌های بخش کیفی پژوهش 48

3-5-2-1- تحلیل محتوا       48

3-5-3- تجزیه‌وتحلیل عاملي تأييدي     51

3-5-4- ضریب همبستگی پیرسون      51

3-6- روش اعتبار سنجی      52

3-6-1- تعیین روایی          52

3-6-2- تعیین پایایی           53

3-7- متغیرهای تحقیق         53

3-7-1- متغییر استراتژی     53

3-7-2- قوانین و سیاست های داخلی و خارجی   54

3-7-3- آموزش کارکنان در ارتباط با مدیریت دانش          54

3-7-4- مدیریت دانش و دانش پرسنلی  55

3-7-5- امکانات و تجهیزات زیر ساختی در ارتباط با مدیریت دانش  56

3-7-6- اثرات ورود تکنولوژی های جدید         56

فصل چهارم          60

نتایج تحقیق          60

4-1- مقدمه          61

4-2- تحلیل توصیفی           62

4-2-1- سن پاسخگویان       62

4-2-2- جنسیت     63

4-2-3- تاهل        64

4-2-4- سطح سواد            65

4-2-5- سابقه کار  67

4-2-6- ترکیب اقتصادی نمونه آماری  68

4-2-6-1- میزان درآمد حاصل از اداره و مشاغل خارج از اداره       68

4-2-6-2- ترکیب اقتصادی و منبع درآمد کارمندان نمونه آماری       69

4-3- تحلیل‌های استنباطی     70

4-3-1- مقایسه میانگین نگرش کارمندان           70

4-3-1-1- مقایسه و سنجش نگرش در خصوص مناسب بودن استراتژی های به کار گرفته شده      71

4-3-1-2- مقایسه و سنجش نگرش کارمندان در خصوص اثرات قوانین و سیاست های داخلی و خارجی در ارتباط با مدیریت دانش          73

4-3-1-3- مقایسه و سنجش نگرش کارمندان در خصوص عوامل مرتبط با  آموزش کارکنان در ارتباط با مدیریت دانش            74

4-3-1-4- مقایسه و سنجش نگرش کارمندان در خصوص مدیریت دانش و دانش پرسنلی 77

4-3-1-5- مقایسه و سنجش نگرش کارمندان در خصوص امکانات و تجهیزات زیر ساختی در ارتباط با مدیریت دانش  80

4-3-1-6- مقایسه و سنجش نگرش کارمندان در خصوص اثرات ورود تکنولوژی های جدید         81

4-4-  بررسی متغیرها با استفاده از فن تحلیل عاملی          83

4-4-1- بررسی همبستگی بین متغییرها            84

4-4-2-  تعیین مناسب بودن داده ها برای تحلیل عاملی      85

4-4-3- مربع همبستگی چندگانه (R2) برای متغیر مربوطه با استفاده از عامل ها (اشتراک یک متغیر)        85

4-4-4- استخراج ها عامل ها 88

4-4-5- نمودار مقدار ویژه    89

4-4-6- ماتریس دوران یافته داده به همراه مولفه ها          90

4-4-7- تلخیص مولفه ها و درصد واریانس آن ها            93

4-5- آزمون فرضیات تحقیق 94

5-4-1- فرضیه اول: کاربرد (شایستگی) فناوری اطلاعات تاثیر قابل‌توجهی بر کسب دانش دارد.    95

5-4-2-فرضیه دوم: کاربرد (شایستگی) فناوری اطلاعات بر روی ایجاد دانش ادارات تاثیر قابل‌توجهی داشته است.     96

5-4-3- فرضیه سوم: به نظر می‌رسد فناوری اطلاعات تاثیر قابل‌توجهی بر عرضه دانش دارد.     97

5-4-4- فرضیه چهارم: به نظر می‌رسد فناوری اطلاعات تاثیر قابل‌توجهی در توزیع دانش دارد.    98

5-5-4- فرضیه پنجم: به نظر می‌رسد کارایی تکنولوژی (شایستگی) تاثیر قابل‌توجهی در استفاده از فناوری اطلاعات در ادارات دولتی را دارد.       99

5-4-6- فرضیه ششم: کاربرد (شایستگی) فناوری اطلاعات تاثیر قابل‌توجهی بر حفظ دانش دارد.    99

4-6- جمع بندی     100

فصل پنجم            101

نتیجه گیری و راهکارها       101

5-1- مقدمه          102

5-2- نتایج تحقیق   103

5-3- بحث و نتیجه گیری     108

5-4- ارائه راهکار و پیشنهادات         110

5-5- ارائه راهکار برای تحقیقاتی که درآیند انجام خواهد شد            111

5-6- محدودیت های تحقیق   111

5-6-1- محدودیت های در کنترل        111

5-6-2- محدودیت خارج از کنترل       112

5-7- جمع بندی     112

منابع:     113

 

 

 

 

 

Keywords: مدیریت دانش فناوری اطلاعات کاربست استان سمنان ادارات منابع طبیعی
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links