مدیریت منایع انسانی عبارتست از برنامه ريزی و تعيين نيازهای منابع انسانی يک سازمان از قبيل جذب ، انتخاب ، پرداخت حقوق و مزايا ، جابجائی ، آموزش ، توسعه شغلی ، و ارزشيابی عملکرد کارکنان. می توانید این تحقیق مدیریت را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
تعریف سازمان
• مجموعه چند سيستم به هم پيوسته که در تعامل با همديگر و برای رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده فعاليت می کنند
• سازمان نهادی است اجتماعی و هدف دار که دارای ساختار مشخص و معين بوده و ضمن فعاليت قانونمند و هماهنگ برای امورات داخلی ، با محيط خارجی خود نيز در ارتباط است .
تعريف مديريت
· هنر انجام کار با و به وسيله ديگران
· روش استفاده بهينه از ابزار و منابع سازمان برای رسيدن به اهداف سازمانی
· فرايند به کارگيری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی ( در برنامه ريزی ، سازماندهی ، بسيج منابع و امکانات ، هدايت و کنترل ) که برای دستيابی به اهداف سازمانی و براساس نظام ارزشی مورد قبول جامعه صورت می گيرد .
ويژگيهای سازمان های امروزی
· رقابت های روزافزون جهانی
· تغيير نگرش به نيروی انسانی و انگيزه های آنان
· سرعت انعطاف در ارائه کالا و خدمات
· استفاده بيشتر از فناوری اطلاعات
· تغيير ساختارها و طراحی مجدد مشاغل
· لزوم ايجاد کارآفرينی ، خلاقيت ، و نوآوری در سازمان
· تحول در فرهنگ هاي سازماني
عوامل مؤثر در ايجاد فرهنگ سازمانی
• ديدگاههای بنيانگذاران ، مؤسسان ، ومديران ارشد سازمان
• فرهنگ ملی ، محلی ،بومی ،و نظام ارزشی موجود در جامعه ، نظير شعائر ، آداب ورسوم و نمادهای فيزيکی
• عوامل مختلف اثرگذار ازقبيل جريانات سياسی ، تاريخی ، اقتصادی ، اجتماعی ، و . . .
• ميزان مراودات اجتماعی و تعامل کارکنان با يکديگر
سرفصل مطالب مورد بحث در اين سمينار
· مفاهيم ،کلياتي در مورد مديريت و رهبري
· علل اهميت منابع انساني در آغاز قرن 21
· انگيزه ها و انتظارات كاركنان
· آشنايي با انواع سبك هاي مديريت و رهبري
· مديريت بر منابع انساني سازمان