وجود یک طرح کسب و کار به مدیر کمک خواهد کرد تا راهنمای اجرایی یک سرمایه گذاری را تا انتها در دست داشته و بتواند وضعیت نسبی را در هر برهه از زمان ترسیم کرده و کروکی مسیر تحقق طرح کسب و کارش را تحت کنترل داشته باشد. اغلب انتظار می رود یک طرح کسب و کار، حاوی اطلاعاتی در خصوص شرکت، محصول و خدمات بازار، تیم مدیریت، استراتژی کسب و کار، جزئیات اجرایی و تجزیه و تحلیل های مالی باشد. آنچه مهم است ارائه شفاف و صادقانه اطلاعات فوق است و ترتیب و شکل ارائه آن از اهمیت کمتری برخوردار است. می توانید این تحقیق مدیریت را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
چه چیزی؟ (معرفی محصول یا خدمات و بیان توانمندی ها)
چه کسی؟ (معرفی بازار هدف و مشتریان)
چرا؟ (معرفی رقبا و مزیت رقابتی محصول یا خدمت خود)
چگونه؟ (فرآیند عرضه محصول یا خدمت در بازار)
v طرح تجاری یک ساختار ثابت و از پیش تعریف شده ندارد.
v روشهای مختلف و فرمتهای متفاوتی برای آن ارائه شده است.
v چارچوب معرفی شده، برای جهت دادن به عملکرد کارآفرین است و نه تعیین بایدها و نبایدها.
v هر کارآفرین میتواند به صلاحدید خود این چارچوب را تغییر دهد اما هر طرح تجاری کامل باید حداقل شامل بخشهای ارائه شده در این نمونه باشد.
مزيت هاي رقابتي تیم مديريتي
بیشتر سرمایه گذاران تیم مدیریتی را به عنوان بزرگترین نقطه ضعف یا قوت هر کسب و کاری محسوب می کنند.
اخلاق حرفه ای: فاکتورهای شخصیتی (راستی و درستی)
داشتن تجربیات قبلی (توانایی و تعهد به اتمام کار)
از اشتباهات رایج:
محول نمودن مسئولیتهای زیاد بر دوش یک نفر.
انتخاب مدیرانی با پیشینه های شغلی کاملا مشابه. (تیم متعادل)
فهرست مطالب
v اهداف از تدوین طرح کسب و کار
v معیارهای داوری طرح های کسب و کار
v نمودار سازماني
v توصيف کسب و کار
v تحلیل صنعت
v تحلیل بازار
v بخش بندی بازار
v استراتژی های بازاریابی
v اجرا
v کنترل
v طرح مالی
v تحليل رقبا
v استراتژي های بازاريابي
v توصيف فرآيندهاي توليد يا ارائه خدمات
v بررسی نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصتها
v نرخ بازگشت سرمایه
ارزیابی ریسک