دانلود پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تاثیر استفاده از خاکستر بادی در کاهش مصرف سیمان در بتنهای خود تراکم (فایل word)

در این پایان‌نامه رشته مهندسی عمران به تاثیرات جایگزینی سیمان با خاکستر بادی در بتن‌های خود تراکم پرداخته می‌شود. بدین منظور در یک برنامه آزمایشگاهی با بکار گیری 5 و 10و 15 و 20درصدی خاکستر بادی نسبت به وزن سیمان به بتنهای خود تراکمی با رده های مقاومتی 20 و 40 و 60 مگاپاسکال، طراحی گردید. ویژگی خود تراکمی این بتنها از طریق آزمایشهای استاندارد کنترل شد. می توانید این پروژه مهندسی عمران را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 2,075,000 ریال
شناسه محصول : 2009762
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات فارسي : 170
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 12 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایان نامه مهندسی عمران با عنوان تاثیر استفاده از خاکستر بادی در کاهش مصرف سیمان در بتنهای خود تراکم (فایل word)

چکیده

اگرچه افزایش تولید بتن هم راستا با رشد اقتصادی و صنعتی جوامع موضوعی غیرقابل انکار است، اما مشکلات زیست محیطی مرتبط با صنعت بتن آنرا در زمره یکی از چالش برانگیزترین صنایع قرار داده است. از میان شیوه‌های مختلف موثر در کاهش آسیب‌های زیست محیطی بتن همچون افزایش دوام و مقاومت، کاهش مصرف سیمان در بتن را می توان یکی از راهکارهای مهم در این راستا بر شمرد.. از جمله روش های کاهش مصرف  سیمان، استفاده از پوزولانهای جایگزین سیمان تا ضمن کاهش مصرف سیمان، ویژگیهای مکانیکی بتن را در حد مطلوب حفظ نمایند. خاکستربادی یکی از این پوزولان هاست که در فرایند تولید انرژی درنیروگاه‌های برقی حرارتی استحصال می گردد. خاکستر بادی محصول فرعی است و انرژی و هزینه‌ تولید آن ناچیز است در حالی که آثار بسیار مطلوبی در بهبود خواص بتن تازه و سخت شده دارد.

در این پایان‌نامه به تاثیرات جایگزینی سیمان با خاکستر بادی در بتن‌های خود تراکم پرداخته می‌شود.بدین منظور در یک برنامه آزمایشگاهی با بکار گیری 5 و 10و 15 و 20درصدی خاکستر بادی نسبت به وزن سیمان  به بتنهای خود تراکمی با رده های مقاومتی 20 و 40 و 60 مگاپاسکال، طراحی گردید. ویژگی خود تراکمی این بتنها از طریق آزمایشهای استاندارد کنترل شد. سپس پس از تکمیل روند عمل آورب بتن‌ها، مقاومت فشاری هر سری از نمونه‌های بتنی تولید شده بدست آمد. نتایج بدست آمده نشان داد که افزودن 5% خاکستر بادی به بتن رده ی 20 مگاپاسکال، افزایش دوبرابری مقاومت فشاری را در پی دارد. در مورد بتن‌هایی از رده مقاومتی 40 مگاپاسکال، افزودن 10% خاکستر بادی بیشترین تاثیر را بر افزایش مقاومت فشاری نمونه داشته است. مقدار این افزایش برابر با 1.03 برابر بوده است. این در حالی است که خاکستر بادی تاثیری کاهنده بر مقاومت فشاری بتن‌هایی از رده ی 60 دارد. می توانید این پروژه مهندسی عمران را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

سیمان ماده‌ای چسبنده‌است که قابلیت چسبانیدن ذرات به یکدیگر را دارد که از ترکیب آن با سنگدانه و آب جسمی یکپارچه دارای مقاومت بالا را تولید می کند. مواد تشکیل دهنده ی سیمان  مصالح آهکی خارجی (حدود ۶۰٪ الی ۶۷٪) و رس (حدود ۳٪ الی ۷٪) و سیلیس (۱۷٪ الی ۲۷٪) و اکسیدهای معدنی می باشند که در دمای ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گرادساخته می‌شود. به جسم حاصل، پس از حرارت دادن کلینکر گویند و از آسیاب کردن آن به همراه مقدار مناسبی سنگ گچ سیمان تیپ‌های مختلف بدست می‌آید و همچنین اضافه نمودن پوزولان به کلینکر و گچ سیمان پوزولانی حاصل می‌شود. سیمان با چهار روش تر، نیمه تر ، نیمه خشک و خشک ساخته می شود.

بسته به نوع ساخت سیمان و مواد افزودنی به سیمان، سیمان انواع مختلفی دارد. انواع سیمان شامل سیمان پرتلند تیپ I، سیمان پرتلند تیپ II، سیمان پرتلند تیپ III، سیمان پرتلند تیپ IV، سیمان پرتلند تیپ V،سیمان پوزولان،سیمان رنگی،سیمان سفید،سیمان سرباره‌ای ضد سولفات،سیمان پرتلند آهکی، سیمان بنائی،سیمان نسوز،سیمان چاه نفت،سیمان پرتلند ضدآب،سیمان باگیرش تنظیم شده می باشد که هر کدام دارای ویژگی مکانیکی خاصی می باشند.

همچنین لازم به ذکر است که تركيب شيميائي سيمان با آب را هيدراسيون سيمان مي نامند. ميزان حرارت آزاد شده در اثر هيدراسيون سيمان (واكنش سيمان با آب) يكي از خصوصيات سيمان است كه در انتخاب نوع سيمان براي كارهاي گوناگون مؤثر است. برای مثال، حرارت هيدراسيون پرتلند پوزولاني بسيار پايينتر از سيمانهاي پرتلند معمولي است و لذا در بتن ريزيهاي حجيم همچون سد سازيها كاربرد دارند. اما در زمستان كه خطر يخ زدگي وجود دارد نبايد از آنها استفاده كرد. همچنين مقاومت آنها تا پيش از يك سال كمتر از مقاومت سيمانهاي عادي مي‌باشد لذا از سيمانهاي پرتلند پوزولاني در قسمتهايي كه نياز به كسب مقاومت سريع است نمي‌توان استفاده كرد.

تولید سیمان تاثیرات نامطلوبی بر روی آلودگی نیز داشته که باعث آلودگی محیط زیستی می گردد. امروزه توسعه صنعت سيمان روندي رو به‌رشد را طي مي‌كند.در راستاي اين منافع اقتصادي، آسيب‌هاي زيست‌محيطي جدی از سمت کارخانه های تولید سیمان حاصل می شود. اين آسيب‌ها شامل آلودگي هوا، آلودگي آب‌هاي زيرزميني منطقه، از بين رفتن پوشش گياهي و... است.آلودگي‌ها به دست خود انسان به‌وجود مي‌آيند و خود او را نيز مورد آسيب قرار مي‌دهند. در كشورهاي توسعه يافته غربي تلاش و سعي جدي در جهت ايجاد تكنولوژي براي كاهش عوامل آلوده‌كننده به‌وجود آمده از فرآيندهاي صنعتي انجام گرفته است.

بیان مسئله تحقیق

تولید سیمان تاثیرات نامطلوبی بر روی آلودگی نیز داشته که باعث آلودگی محیط زیستی می گردد.برخي از عواملي كه سبب ايجاد آلودگي مي‌گردند، عبارتند از:

1. گردوغبار ناشي از فرآيند آسيا كردن مواد اوليه : ذرات ريزتر از 10 ميكرون به‌طور مشخص با آسيب‌هاي بهداشتي رابطه نزديكي دارند.

2. گازهاي متصاعد شده نظير NOx و Sox كه از احتراق سوخت‌هاي موردنياز نظير نفت و زغال‌سنگ براي مشعل كوره حاصل مي‌شوند.

3. عناصر سنگين موجود در مواد آهكي، رسي و همچنين سوخت‌هاي كوره كه در گازهاي كوره آزاد مي‌شوند.      

4. آزاد شدن يك سري مواد آلي و فلزات سمي از سوختن باطله‌هاي نفتي و ارگانيكي موجود در مواد اوليه.

هر چند سازمان محيط‌زيست كشور، ميزان مجازي را براي مواد آلوده‌كننده متصاعد شده در نظر گرفته است كه در بيشتر مناطق صنعتي دنيا به‌عنوان يكي از صنايع مهم و ضروري به‌شمار مي‌رود، ولي در هر حال با ايجاد راهكارهايي مناسب در صنعت سيمان، مي‌توان مقدار اين مواد را تا حد امكان كاهش داد و در  نتيجه از عواقب وخيم انساني و نباتي آن پيشگيري به عمل آورد. یکی از روش های کاهش آلودگی ناشی از سیمان استفاده از مواد جایگزین سیمان می باشد به گونه ای که مقاومت ترکیبات سیمانی حفظ گردد. یکی از مواد جایگزین سیمانی پوزولانها می باشند که دارای ویژگی های : کاهش مصرف سیمان، کاهش سرعت و میزان آبگیری، افزایش تاب بتن ، افزایش پایایی بتن با کاهش نفوذپذیری می باشد. بنابراین با افزودن خاکستر بادی به ترکیب بتنی به عنوان مواد افزودنی می توان  آلودگی موجود در صنعت سیمان را کاهش داد.

خاكستر بادي ماده‌اي است كه از سوختن زغال‌سنگ حاصل مي‌گردد و توسط فيلترهاي مخصوص، به صورت غبار جمع‌آوري مي‌شود. حدود 85 درصد ذرات اين ماده از اكسيدهاي سيليسيم، آلومينيم، آهن، كلسيم و منيزيم تشكيل مي‌شود. آثار مطلوب اين ماده در بهبود خواص بتن تازه و سخت شده باعث مصرف روز افزون آن در دنيا شده است.

هدف و نوآوری تحقیق

هدف اصلی این پایان نامه کاهش میزان مصرف سیمان می باشد در صورتی که از کارایی و مقاومت ترکیبات سیمانی کاسته نشود. برای این منظور با توجه به خواص بتن خود تراکم مکعب های فشاری تهیه شده است که در آن از خاکستر بادی به عنوان ماده ی افزودنی استفاده گردیده تا عملکرد مکانیکی ترکیب سیمانی خود تراکم و خاکستر بادی طی آزمایشاتی بررسی گردد و با توجه به نتایج بدست آمده شده این ترکیب بتنی به عنوانی ترکیبی با مصرف سیمان کم به صنعت ساختمان معرفی گردد تا در نتیجه در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی های ناشی از ساخت سیمان نیز گامی مثبت باشد.  از سمت دیگر افزایش مقاومت و دوام و عمر سازه های بتنی با استفاده از مواد افزودنی به منجر به کاهش مقدار بتن های تخریبی و تمیزی محیط زیست بیشتر می گردد.

بتن

بتن در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد، اطلاق می¬باشد. به بیان دقیق¬تر، بتن ماده بسیار سخت و سنگ مانندی است که از ترکیب مقدار معینی سیمان، شن، ماسه، آب و هوا به دست می¬آید. چسبندگی بین مولفه¬های مذکور، حاصل فعل و انفعال شیمیایی بین سیمان و آب (هیدراسیون) می¬باشد. توده اصلی بتن، سنگدانه¬های ریز و درشت (ماسه و شن) می¬باشد. با انتخاب تناسب سایز مختلف از مصالح تشکیل¬دهنده بتن، طیف وسیعی از مقاومت¬های استفاده از بتن مسلح نیز حاصل کشف و اختراع ناگهانی یک نفر نیست و به تدریج به شکلی که امروزه وجود دارد تبدیل شده¬است. سازه¬هایی که با استفاده از ملات کاه¬گل ساخته شده¬اند، نمونه ساده و قدیمی سازه¬های مسلح امروزی می¬باشد که به خاطر مقاومت کشش کم و آبرفتگی نسبتاً بالای گل، برای جلوگیری از ترک¬خوردگی، مقداری کاه به آن اضافه می¬کردند تا الیاف کاه بتوانند نیروی کششی بوجود آمده از گل را تحمل کنند و ترک¬های آبرفتگی و کششی گل را کاهش دهد بتن مسلح نتیجه تلاش، آزمایش و تجربه تعدادی از مهندسان و معماران قرن نوزدهم میلادی می¬باشد. در سال 1848 میلادی، لمبوت با ساختن یک قایق پارویی که با شبکه ای از میله¬های آهنی مربع مستطیل شکل مسلح شده¬بود، اولین سازه بتن آرمه را به صورتی که امروزه می¬شناسیم به وجود آورد. تا اوایل قرن بیستم هیچ روش تئوریک که مورد قبول همگان، برای طراحی قطعات بتن مسلح باشد وجود نداشت، اما در قرن بیستم با پیشرفت تحقیقات تحولی اساسی در شناخت و بررسی رفتار بتن مسلح به وجود آمد.

اندر کنش بتن و افزودنی های شیمیایی

افزودنی های شیمیایی با مواد سیمانی در حال هیدراته شدن اندرکنش نشان می دهند و بر اساس نوع عملکردشان به سه رده مواد افزودنی با عملکرد فیزیکی، شیمیایی و فیزیکی- شیمیایی تقسیم می شوند. مواد افزودنی با عملکرد فیزیکی آن رده از افزودنی های شیمیایی هستند که در فرآیند واکنش آبگیری سیمان تآثیر مستقیم ندارد گو اینکه ممکن است بر روند و آهنگ آن تآثیر بگذارند. این افزودنی ها عموماً تا پیش از گیرش اولیه بتن، تآثیر و کارکرد خود را نشان می دهند و تآثیر آنها پس از گیرش، در بتن سفت شده و سخت شده ادامه نمی یابد. از جمله این افزودنی ها می توان به کاهنده های آب، هوازاها، گاز سازها، کف زاها، هوازداها، ضد آب شکستگی ها، آسان کننده های پمپاژ، رنگ بخش ها و پیوندزاها اشاره کرد.

مواد افزودنی با عملکرد شیمیایی یا در فرآیند و روند واکنش آبگیری سیمان پیش از گیرش تآثیر می گذارد و یا ریز ساختار محصولات آبگیری را پیش و پس از گیرش، دستخوش تغییر می کنند. بنابراین واکنش افزودنی های شیمیایی علاوه بر زمان پیش از گیرش، ممکن است در مراحل سخت شدگی بتن نیز ادامه یابد. کند گیر کننده ها، زودگیرکننده ها، زودسخت کننده ها، منبسط کننده ها، کنترل کننده های واکنش آبگیری و ناگیر کننده ها در زمره افزودنی ها با عملکرد شیمیایی هستند.

مواد افزودنی با عملکرد فیزیکی – شیمیایی اگرچه در فرآیند واکنش شیمیایی آبگیری سیمان دخالتی نمی کنند ولی با وارد کردن مواد شیمیایی ویژه به درون بتن، برخی از واکنش های شیمیایی یا رفتار های فیزیکی بتن سخت شده را در آینده کنترل می کنند. بازدارنده های خوردگی، کاهنده های انبساط واکنش قلیایی سیلسی، نم بندها، کاهنده های تراوایی، قارچ کش ها، میکروب کش ها و حشره کش ها درب این رده از افزودنی ها قرار می گیرند.

فصل 1 مقدمه       2

1-1- مقدمه          3

1-2- بیان مسئله تحقیق        4

1-3-هدف و نوآوری تحقیق  6

1-4-ساختار فصول پایاننامه  6

فصل 2: مبانی نظری پژوهش            8

2-1- مقدمه          9

2-2-تعاريف، اصول و مباني نظري    10

2-2-1-بتن          11

2-2-2-افزودنی بتن            14

2-2-3-اندر کنش بتن و افزودنی های شیمیایی    15

2-3-دسته بندی افزودنی های شیمیایی  16

2-3-1-کارکرد افزودنی های شیمیایی   18

2-3-2-دلایل و مزایای استفاده از افزودنی های شیمیایی     19

2-3-3-کاهش هزینه ساخت و ساز       19

2-3-4-تنظیم و بهبود ویژگی های بتن 20

2-3-5-امکان اجرا در شرایط سخت و دشوار     21

2-3-6-غلبه بر پیشامدهای ناگهانی      22

2-3-7-دستیابی به خواص ویژه         22

2-3-8-هماهنگی با مسایل زیست محیطی و بهداشت کار    22

2-3-9-ملاحظاتی در مصرف مواد افزودنی       23

2-3-10-آماده سازی افزودنی ها         24

2-3-11-رقیق سازی          25

2-3-12-مایع سازی(ترکیب کردن با آب)          25

2-3-13-پیمانه کردن و افزودن          26

2-3-14-پیمانه ریزی افزودنی های مایع           27

2-3-15-پیمانه ریزی افزودنی های پودری        28

2-3-16-انبار کردن            28

2-4-بتن خود تراکم            30

2-4-1-مباني طراحي مخلوط بتن خود تراکم      34

2-4-2-تنظيم طرح مخلوط    35

2-5-مشخصات بتن خود تراکم           36

2-5-1-كارايي(workability) :         37

2-5-2-مشخصات مكانيكي    37

2-5-3-دوام         37

2-6-مقایسه هزینه بتن خود تراکم و بتن معمولی  38

2-7-آزمایش های متداول بر روی بتن خود تراکم 38

2-7-1-آزمايش دو نقطه اي Two points :       38

2-7-2- آزمايش Slump Flow و آزمايش T50cm( پهن شدگي اسلامپ – زمان 50 سانتي متري ) 39

2-7-3-آزمايش حلقه J (J Ring )         42

2-7-4- آزمايش قيف V و آزمايش قيف V در 5 دقيقه (5 min T )    46

2-7-5-  آزمايش جعبه L (L Box test Method  )         49

2-7-6-آزمايش جعبه U (U Box Test Methot )          52

2-7-7-آزمايش جعبه پر كردن (Fill Box Test Method )            53

2-7-8- آزمايش پايداري شبكه ( الك ) GTM (GTM Screen Stability Test Method)           55

2-7-9- آزمايش روزنه (Meter Orifice Rheometer يا Orimet Test )   57

2-8-خاکستر بادی :Fly ash  59

2-9-مزایای استفاده از خاکستر بادی در بتن        60

2-10-واکنشهای پوزولانی   61

2-10-1-کمک به دوام سازه در شرايط مختلف جوی         62

2-10-2-تاثير روی مقاومت فشاری     63

2-10-3-فاکتور راندمان مقاومت (K–value)     64

2-10-4-کمک به پایداری شيميائی      64

2-10-5-تاثير روی کارآیی و نسبت آب به سیمان            65

2-10-6-نفوذ روی دمای هيدراتاسيون 66

فصل 3: تاریخچه تحقیقات    67

3-1-مقدمه           68

3-2-تحقیقات و مطالعات پیشین          68

فصل 4: جزییات تحقیق آزمایشگاهی    77

4-1- مقدمه          78

4-2-مشخصات نمونه ها      78

4-2-1-نحوه انتخاب نمونههای آزمایشگاهی       78

4-3-معرفی نمونه های آزمایش شده     79

4-4-معرفی مصالح مصرفی  79

4-4-1-بتن          79

4-4-2-مشخصات خاکستر بادی          80

4-4-3-افزودنی سوپرپلاستیزر SP      81

4-6-نحوه ی کلی ساخت نمونه های بتنی          86

4-7-مشخصات نمونه های آزمایشگاهی            92

فصل 5: نتایج و مشاهدات آزمایشگاهی 113

5-1- مقدمه          114

5-2-آزمایشات قیف V         114

5-3-آزمایش جیرینگ          118

5-4-آزمایش L BOX           123

5-5-آزمایش مقاومت فشاری  125

5-5-1-بررسی نمودارهای نتایج نمونه های رده ی 20      126

5-5-2-بررسی نمودارهای نتایج نمونه های رده ی 40      132

5-5-3-نمودارهای نتایج نمونه های رده ی 60   140

5-5-4-مقایسه نمونه های ترکیبی رده ی 20 و 40 و60   149

5-6-مقایسه قیمت بتن با و بدون خاکستر بادی     155

فصل 6: جمع‌بندي و پيشنهادها           160

6-1- مقدمه          161

6-2-نتیجه گیری   161

6-3-پیشنهادات      163

مراجع    164

 

 

فهرست اشکال

شکل (2-1) انواع افزودنی های بتن- مشخصات، مزایا و روش مصرف[4].    14

شکل (2-2) بتن حباب دار[4].           17

شکل (2-3) امکان عبور بتن خود تراکم از میلگر دها[1].  34

شکل (2-4) آزمایش اسلامپ FLOW[9].          42

شکل (2-5) آزمایش حلقه ی J[9].      43

شکل (2-6) قیف V[9].       47

شکل (2-7) آزمایش جعبه ی L[9].     50

شکل (2-8) آزمایش جعبه ی U[9].    52

شکل (2-9) آزمایش روزنه[9].          57

شکل (2-10) مشاهده ی میکروسکوپی ذرات  خاکستر بادی[3].       60

شکل (2-11) نمونه ای از مواد مورد نیاز برای ساخت بتن پوزولانی همراه با خاکستر بادی.        62

شکل (3-1) نتایج مقاومت فشاری نمونه ها در روز های مختلف[23].            76

شکل (4-1) خاکستر بادی استفاده شده در این آزمایش        81

شکل(4-3)مصالح مصرفی وزن شده بر اساس طرح اختلاط            87

شکل(4-4)مخلوط کردن شن نخودی وخاکستر بادی در میکسر         88

شکل(4-5)افزودن ماسه ریزو پودر سنگ وماسه شسته به نمونه      88

شکل(4-6)افزودن آب و سوپر روان کننده به نمونه          89

شکل(4-7)ریختن نمونه ی آماده شده در قیف v   89

شکل(4-8)ریختن نمونه ی آماده شده در مکعب ای 15*15 سانتی متر           90

شکل(4-9)نمونه ای از بتن داخل جک 91

شکل(4-10)نمونه ای از بتن شکسته شده          91

شکل(4-11)آزمایش اسلامپ 93

شکل(4-12)نمونه های مکعبی C40F20           95

شکل(4-13)نمونه ی مکعبی C40F5   98

شکل(4-14)نمونه ی مکعبی شکسته شده ی C40            100

شکل(4-15)نمونه ی مکعبی C60F5   106

شکل(4-16)نمونه ی مکعبی C60      107

شکل (5-1) آزمایش قیف V  116

شکل (5-2) حلقه جیرینگ    119

شکل (5-3) آزمایش جیرینگ            119

شکل (5-4) آزمایش L BOX  124

شکل (5-5) میانگین تنش kg/cm2) ) در رده 20           126

شکل (5-6) نمودار خطی تنش-درصد fly ash در رده 20 127

شکل (5-7) نمودار مقایسه ستونی تنش های نمونه های رده 20       128

شکل (5-8) مقایسه تنش C20 با سایر نمونه ها در رده 20  129

شکل (5-9) نمودار ستونی نسبت میانگین تنش های((kg/cm2  نمونه های مختلف به C20 در رده 20        129

شکل (5-10) نمودار خطی نسبت میانگین تنش های (kg/cm2) نمونه های مختلف به C20 در رده 20       130

شکل (5-11) نمودار ستونی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن (کیلوگرم) در رده 20           130

شکل (5-12) نمودار خطی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن (کیلوگرم) در رده 20            131

شکل (5-13) نمودار ستونی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن (کیلوگرم) در رده 20        131

شکل (5-14) نمودار خطی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن (کیلوگرم) در رده 20          132

شکل (5-15) میانگین تنش ( (kg/cm2 در رده 40         133

شکل (5-16) نمودار خطی تنش-درصد fly ash در رده 40           134

شکل (5-17) نمودار مقایسه ستونی تنش های نمونه های رده 40     135

شکل (5-18) مقایسه تنش C40 با سایر نمونه ها در رده 40            136

شکل (5-19) نمودار ستونی نسبت میانگین تنش های(( kg/cm2 نمونه های مختلف به C40 در رده 40      136

شکل (5-20) نمودار خطی نسبت میانگین تنش های((kg/cm2 نمونه های مختلف به C40 در رده 40        137

شکل (5-21) نمودار ستونی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن (( kg  در رده 40   138

شکل (5-22) نمودار خطی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن (kg) در رده 40      138

شکل (5-23) نمودار ستونی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن  (kg) در رده 40 139

شکل (5-24) نمودار خطی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن ((kg در رده 40    139

شکل (5-25) میانگین تنش (kg/cm2 ) در رده 60         141

شکل (5-26) نمودار خطی تنش-درصد fly ash در رده 60           142

شکل (5-27) نمودار مقایسه ستونی تنش های نمونه های رده 60     143

شکل (5-28) مقایسه تنش C60 با سایر نمونه ها در رده 60            144

شکل (5-29) نمودار ستونی نسبت میانگین تنش های(kg/cm2 ) نمونه های مختلف به C60 در رده 60      144

شکل (5-30) نمودار خطی نسبت میانگین تنش های( (kg/cm2 نمونه های مختلف به C60 در رده 60       145

شکل (5-31) نمودار ستونی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده 60            146

شکل (5-32) نمودار خطی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده 60 146

شکل (5-33) نمودار ستونی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده 60         147

شکل (5-34) نمودار خطی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده 60           147

شکل (5-35) نمودار ستونی نسبت میانگین تنش های(kg/cm2 ) نمونه های مختلف به C60 در رده 60      148

شکل (5-36) نمودار خطی نسبت میانگین تنش های( (kg/cm2 نمونه های مختلف به C60 در رده 60       148

شکل (5-37) مقایسه میانگین تنش( ( kg/cm2در رده های 20 و 40 و 60    149

شکل (5-38) مقایسه نمودار خطی تنش-درصد fly ash در رده های 20 و 40 و 60     150

شکل (5-39) مقایسه نمودار ستونی نسبت میانگین تنش های((kg/cm2 نمونه های مختلف به C60,C40,C20 در رده20 و 40 و 60      151

شکل (5-40) مقایسه نمودار خطی نسبت میانگین تنش های((kg/cm2 نمونه های مختلف به C60,C40,C20 در رده های 20 و 40 و 60 152

شکل (5-41) مقایسه نمودار ستونی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده های 20 و 40 و 60     152

شکل (5-42) مقایسه نمودار خطی تعیین مقدار سیمان مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده های 20 و 40 و 60       153

شکل (5-43) مقایسه نمودار ستونی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده های 20 و 40 و 60   154

شکل (5-44) مقایسه نمودار خطی تعیین مقدار fly ash مصرفی برای ساخت هر مترمکعب بتن در رده های 20 و 40 و 60    154

 

 

Keywords: بتن خود تراکم خاکستر بادی مقاومت فشاری

Skip Navigation Links