دانلود پاورپوینت علوم اجتماعی با عنوان بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر اخلاق تربیتی و فردی کاربران

شبکه‌های اجتماعی اینترنتی پایگاه یا مجموعه پایگاه‌هایی هستند که امکانی فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند علاقه‌مندی‌ها، افکار و فعالیت‌های خودشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و دیگران هم این افکار و فعالیت‌ها را با آنان سهیم شوند. یک شبکه اجتماعی، مجموعه­ای از سرویس­های مبتی بر وب است که این امکان را برای اشخاص فراهم می‌آورد که توصیفات عمومی یا خصوصی برای خود ایجاد کنند، یا با دیگر اعضای شبکه ارتباط برقرار کنند، منابع خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند و از میان توصیفات عمومی دیگر افراد، برای یافتن اتصالات جدید استفاده کنند. می توانید این تحقیق علوم اجتماعی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
قیمت : 1,280,000 ریال
شناسه محصول : 2009737
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 39
نوع فایل های ضمیمه : powerpoint
حجم فایل : 159 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پاورپوینت علوم اجتماعی با عنوان بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر اخلاق تربیتی و فردی کاربران

چکیده

در اين تحقیق به تأثيرات اينترنت بر اخلاق كاربران پرداخته شده است. ديدگاه اتخاذ شده در اين تحقیق، بر قابليت‏هايى استوار است كه به صورت بالقوه در اينترنت وجود دارد و مى‏تواند موجب تسهيل ارتباطات جهانى ميان انسان‏ها، از ميان بر داشتن تبعيض‏ها در دستيابى به اطلاعات و در نهايت ايجاد جامعه اطلاعاتى جهانى شود. اينترنت عليرغم چهره فناورى محور خود، مى‏تواند پديد آورنده فضايى باشد كه اخلاق و روابط اجتماعى افراد در آن تقويت شود. معمولاً از چنين اخلاقى با عنوان «اخلاق سازنده» ياد مى‏شود. استفاده از اينترنت، اخلاق خاص خود را به شيوه‏اى خودكار در كاربرانش به وجود مى‏آورد؛ كاربرانى كه هر لحظه، داده يا اطلاعاتى توليد مى‏كنند؛ از اين‏رو اخلاق اينترنتى از اخلاق سازنده جدا نيست. تحقیق حاضر با يادآورى امكان همكارى ميان اينترنت و انسان، به منظور ارتقاى روابط انسانى و اصول اخلاقى، نگارش يافته است. می توانید این تحقیق علوم اجتماعی را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.

مقدمه

انسان، موجودی مدنی‌الطبع نامیده شده و همواره با همنوعانش در ارتباط بوده، در واقع این ارتباط ریشه در نیاز او به ارتباطات اجتماعی دارد، همین نیاز سبب شکل‌گیری اجتماعات انسانی، شهرها و جوامع شده و در گذر زمان و ادوار زندگی انسان متحول و متطور گشته است. بشر، در دوره‌های گوناگون برای تسهیل ارتباطات اجتماعی خود دست به اختراعاتی از جمله، تلفن، تلگراف، تلوزیون، ماهواره و اینترنت زده است. شبکه‌های اجتماعی که زاده وب۲ هستند، از همین دست است. اینترنت یکی از پدیده‌های تقریبا نوظهور در جامعه ایران می‌باشد که مانند هر پدیده جدید آثار و تبعات مثبت و منفی به دنبال دارد.

اینترنت در قالب‌ها و سرویس‌های متفاوت به ارائه خدمات می‌پردازد. یکی از این سرویس‌های ارائه شده شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی پایگاه‌های مجازی هستند که بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام کاربرانی با ویژگی یا ویژگی‌های خاص و مشترک را دارا می‌باشند. به زعم اکثر کارشناسان، هدف و کاربرد اصلی شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک رسانه اجتماعی ایجاد تعامل و ارتباط بین افراد یک اجتماع در دنیای مجازی می‌باشدکه یکی از مؤثرترین پدیده‌ها بر اخلاق به جهت ارتباط مستقیم با تعاملات اجتماعی محسوب می‌شود.

ضرورت مسئله

شبکه‌های اجتماعی به عنوان بخشی از دنیای مجازی تأثیر بسزایی در تعاملات بین افراد و در نتیجه تعاملات اجتماعی در جامعه دارد. از سوی دیگر همانگونه که می‌دانیم جامعه از افراد و نقش‌های آنان تشکیل شده است. هر فرد با توجه به اخلاق فردی خود، می‌تواند در اخلاق جامعه و همچنین عرفی و اجتماعی تأثیر گزار باشد. پس به دلیل تأثیر‌پذیری این دو حوزه(شبکه‌های اجتماعی/اخلاق فردی و اجتماعی) از هم‌دیگربررسی این موضوع از اهمیت برخوردار می‌باشد.

پیشینه تحقیق

پژوهشی با عنوان تأثیر سازنده اینترنت بر اخلاق کاربران (دیلمقانی، میترا - حجازی، سید علی رضا) انجام شده که به تأثیرات مثبت اینترنت بر اخلاق کاربران پرداخته شده است. از نظر نویسندگان این مقاله، اینترنت علیرغم چهره فناوری محور خود، می‏تواند پدید‌آورنده فضایی باشد که اخلاق و روابط اجتماعی افراد در آن تقویت شود. وجه تمایز پژوهش مذکور با پژوهش پیش رو در بستر مورد پژوهش و جنبه مثبت آن، می‌باشد. در تحقیق صورت گرفته کل فضای اینترنت مورد بحث است در صورتی که در این تحقیق مشخصا تأثیرات(اعم از مثبت و منفی) شبکه‌های اجتماعی به معنای یکی از خدمات ارائه شده در فضای اینترنت، بر اخلاق کاربران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی از نگاه قانون

بر اساس ماده ۲ قانون مجازات اسلامی، جرم عبارت است از فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. بنابراین، هر فعل یا ترک فعلی را زمانی می توان جرم دانست که برای آن فعل یا ترک فعل، در قانون، یک یا چند عنوان مجرمانه پیش بینی شده باشد. مفهوم مخالف این گزاره هم بدین معناست که اگر در قانون برای انجام دادن یا انجام ندادن کاری مجازات تعیین نشده باشد، انجام دادن یا انجام ندادن آن کارها از نظر قانون مجاز است و مرتکب را نمی توان «مجرم» دانست.

در خصوص استفاده کنندگان از خدمات شبکه های اجتماعی نیز بر همین اساس باید عمل کرد، و اگرچه در وهله نخست می توان دریافت که هیچ گونه منع قانونی بر استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی مترتب نیست، با این حال نگاهی گذرا به مفاد دو قانون مرتبط با فضای سایبر و انتشار اطلاعات، می تواند ما را در این خصوص به اطمینان برساند.

مهم ترین قانونی که در خصوص موضوع مورد بحث باید به بررسی آن پرداخت، «قانون جرایم رایانه ای» است. این قانون، که در پنجم خرداد ۱۳۸۸ از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت و در تاریخ ۲۰/۳/۱۳۸۸ به تایید شورای نگهبان قانون اساسی رسید، در بخش یکم (جرائم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی) به جاسوسی رایانه ای اشاره نموده، و هر کس را که به طور غیرمجاز به داده های سری در حال انتقال یا ذخیره شده در سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده دسترسی یابد یا از طریق این سامانه ها داده یا اطلاعاتی را افشاء نماید، مجرم دانسته است. در سایر بخش ها و مواد، از جمله جعل رایانه ای، تخریب و اخلال در داده ها یا سامانه های رایانه ای و مخابراتی، و جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی و یا هتک حیثیت و نشر اکاذیب، نیز به این موضوع که با کدام ابزار رایانه ای یا الکترونیکی باید این جرایم ارتکاب یابند تا مرتکبان مشمول قانون موصوف شوند، اشاره ای نشده است.

در ارتباط با شبکه های اجتماعی مجازی، این بدان معناست که برای مجرم دانستن افراد بر اساس قانون جرایم رایانه ای، ابزاری به نام facebook یا از این قبیل دارای اهمیت نیستند؛ آنچه مهم است جعل و تخریب و جاسوسی و مانند این هاست، که چه از طریق شبکه های اجتماعی مجازی و چه از طریق دیگر ابزارهای رایانه ای و الکترونیکی ارتکاب یابند، جرم تحقق یافته است.

در این تحقیق عناوینی که در زیر مطرح شده توضیح داده می شوند.

·         چارچوب نظری

·         فرضیه های تحقیق

·         شبکه‌های اجتماعی مجازی

·         وضعیت ایرانیان در شبکه های اجتماعی

·         شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌ها

·         شبکه‌های اجتماعی و تهدیدها

·         شبکه‌های اجتماعی و استرس در زنان

·         شبکه‌های اجتماعی و روابط آزاد

·         شبکه‌های اجتماعی و روابط زوجین

·         حیازدایی

·         تبلیغات ضد دینی و القای شبهات

·         نقض حریم خصوصی

·         تأثیرات منفی رفتاری

·         فاصله گرفتن از دنیای واقعی

·         حس خودشیفتگی

·         مصرف گرایی

·         تأثیرات جسمی

·         ضریب نفوذ اینترنت در کشور

·         نتیحه گیری

·         منابع

 

Keywords: شبکه های اجتماعی مجازی اینترنت کاربران
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links