دانلود پاورپوینت تحقیق مدیریت با عنوان مدیریت و اصول آن

در این تحقیق مدیریت قصد داریم به سوالات زیر پاسخ دهیم. مدیریت چیست؟ تعریف مدیریت چیست؟ مدیریت استراتژیک چیست؟ مدیریت منابع انسانی چیست؟ حسابداری مالی چیست؟ می توانید این تحقیق مدیریت را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.
قیمت : 1,165,000 ریال
شناسه محصول : 2009727
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 130
نوع فایل های ضمیمه : powerpoint
حجم فایل : 4 Mb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پاورپوینت تحقیق مدیریت با عنوان مدیریت و اصول آن

چکیده

درباره تعریف مدیریت اتفاق نظر خاصی در دست نیست و صاحب نظران و نظریه پردازان علم مدیریت با اهداف و سرگیری های گوناگون، تعاریف متفاوتی ارائه کرده اند که بعضی از این تعاریف به شرح زیر است:

·         مدیریت عبارت است از هنر انجام کار به وسیله دیگران

·         فراگرد تبدیل اطلاعات به عمل، این فراگرد تغییر و تبدیل را تصمیم گیری می نامند.

·         فراگرد هماهنگ سازی فعالیت فردی و گروهی در جهت هدفهای گروهی.

·         فراگرد برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری  نظارت کار اعضای سازمان و استفاده، از همه منابع موجود سازمانی برای تحقق هدفهای مورد نظر سازمان.

می توانید این تحقیق مدیریت را به صورت پاورپوینت دانلود نمایید.

مقدمه

جدیدترین نظریه مدیریت نظریه نقش های مدیری است . برای موفق و موثر بودن در امر مدیریت، بجز توانایی های ذاتی، فراگیری آموزش های لازم ضروری می باشد. همین آموزش هاست که مقدمات اعمال برنامه ریزی توسط مدیریت را بوجود می آورد. در واقع برنامه ریزی شالوده مدیریت را تشکیل می دهد. طبیعی است که درک و تفسیر وقوع پدیده ها و شناسایی موقعیتها و فرصت ها، نقش حیاتی در اجرای برنامه ریزی ایفاد می نماید. برنامه ریزی عبارت است از پیش بینی و تدوین برنامه ها و اقداماتی که اجرای آنها لازم و ضروری می باشد.  در فرایند برنامه ریزی نخست مسئله مورد نظر تعریف خواهد شد، آنگاه وضعیت فعلی در مقابل اهداف بررسی می شود. سپس با ارائه فرضیه های علمی می بایست پیرامون شرایط آینده به تجزیه و تحلیل پرداخت و در خاتمه بهترین راه کاربردی را انتخاب و سپس اجراء نتیجه را ارزیابی نمود.

مدیریت منابع انسانی

موفقیت هر سازمانی بستگی به تخصیص و به کارگیری مناسب ابزار، تجهیزات ، پول، مواد خام و منابع انسانی آن سازمان در برنامه های آن دارد. از آنجائیکه پرسنل هر سازمان در ایجاد بهره وری نقش اساسی و محوری ایفاء
می نمایند می توانیم با انجام یکسری تلاش ها و اقدامات کلیدی استفاده موثرتر و کارآمدتری از همکاران بدست آورد. امروزه این مدیریت را مدیریت منابع انسانی می نامند. مدیریت منابع انسانی اصطلاحی نسبتاً جدید است که از دهه 1970 به بعد مطرح گردیده است، صاحب نظران مدیریت در بیان مسائل انسانی سازمان از واژه های مختلفی مانند کارگزینی، مدیریت نیروی انسانی ، اداره امور کارکنان استفاده نموده اند. جدیدترین نظریه درباره انسان در دهه 1980 میلادی تحت عنوان مدیریت منابع انسانی مطرح شده است .

براساس این دیدگاه مدیریت منابع انسانی عبارت از شناسایی اهمیت نیروی کار سازمان به عنوان یک عنصر حیاتی در کسب اهداف سازمانی و استفاده چندگانه در فعالیت ها و کارکردهای منابع انسانی به گونه ای که به طور موثر منافع فردی، کارکنان، سازمان و جامعه را تضمین نماید. بعبارتی مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که به جنبه هایی از فعالیت کارکنان یک سازمان مربوط می شود. روش های تامین منابع انسانی و نحوه برنامه ریزی وضعیت موجود روش های تامین منابع انسانی همواره به سه صورت قابل مشاهده می باشد که اولین آن روش سنتی است که به صورت فراخوان، نسبت فامیلی و دوستی و توصیه و سفارش دوستان و احساسات انسان دوستانه و خیرخواهانه بچشم می خورد و دومین آن مکانیزم پذیرش از خارج و سومین آن مکانیزم پذیرش از داخل می باشد که تفصیل آن به شرح ذیل می باشد.

انواع روش های تامین منابع انسانی از خارج

1-      آگهی: یک موسسه می تواند نیازهای استخدامی مورد نیاز خود را در رسانه هایی همچون رادیو، تلویزیون، روزنامه ، نشریات علمی و تخصصی آگهی کند.

2- مراجعه به موسسات کاریابی عمومی: این موسسات دولتی بوده و در قالب قوانین و مقررات پیش بینی شده فعالیت می کنند. از جمله این موسسات می توان  به سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان همیاری اشتغال فارغ التحصیلان اشاره کرد.

3- مراجعه به موسسات کاریابی خصوصی: در راستای اصل 44 قانون اساسی موضوع وا گذاری بخشی از تصدی گری دولتی به بخش خصوصی، این موسسات با اخذ مجوزهای صادره از سوی مقامات ذیصلاح ایجاد شده اند.

4- مراجعه به دفاتر کاریابی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و فنی حرفه ای.

5- کارورزان: کارورزانی که در طول سال در قالب طرح کارورزی دانشجویی یا دانش آموزی در سازمان ها دوره کارورزی خود را طی می نمایند.

6- معرف ها و مراجعه مستقیم داوطلبان استخدام

7- اینترنت : امروزه بسیاری از شرکت ها و کارفرمایان، تامین منابع انسانی خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.

مدیریت استراتژیک (راهبردی)

واژه استراتژیک از ریشه یونانی به معنای فرمانده ارتش گرفته شده است. در جای دیگر استراتژی بدین شکل تعریف می شود استراتژی مجموعه ای از اهداف اصلی و سیاستها و برنامه های کلی به منظور نیل به این اهداف است به گونه ای که قادر تبین این موضوعات باشد که در چه کسب کاری و چه نوع سازمانی فعالیت می کنیم و یا می خواهیم فعالیت نمایم. مدیریت استراتژیک عبارت است از فرایند تضمین دستیابی سازمان به فرایند ناشی از به کارگیری استراتژی های مناسب.

فرایند مدیریت استراتژیک شامل شش گام متوالی و مستمر است:

1- تجزیه و تحلیل محیطی

2- پایه گذاری جهت گیری سازمانی

3- هدف گذاری

4- تعیین و تدوین استراتژی ها

5- بستر سازی و اجرای استراتژی ها

6- کنترل استراتژی ها

مدیریت زمان

معمولاً راه های مختلفی برای بیان درک ما از زمان وجود دارد. در خیلی موارد برای انجام کارها بنظر می رسد که تعداد ساعات کافی در طول روز وجود ندارد و به همین دلیل است که همواره انسان به زمان و ابعاد آن توجه داشته که عبارت وقت طلاست گویای همین نکته می باشد. هرچند که فناوری های نو، محیطی فراهم آورده که تقریباً در مدت زمان کم می توان به خیلی از اطلاعات دسترسی پیدا کرد و خیلی کارها را سریعتر و آسانتر انجام داد، اما تمایل به سریعتر انجام دادن کارها و بیشتر کار انجام دادن روز به روز در حال افزایش است و این احساس را به انسان بوجود
می آورد که علیرغم تلاش فراوان از زمان عقب می ماند. اهمیت یادگیری مدیریت زمان برای کارآفرینان دوچندان است. در هر ثانیه از روز اختراعات جدیدی صورت می پذیرد و خبره تازه امروز، یک خبر قدیمی در فردا محسوب می شود. طبیعی است کسانیکه با تغییرات پیش نروند عقب خواهند ماند، کارآفرین می بایست از تمام منابع موجود خود استفاده کند تا باز مان پیش رود. مدیریت زمان را شامل مجموعه ای از مهارت ها برای کنترل کردن و استفاده بهتر از زمان دانست.

آشنایی با مفاهیم حسابداری مالی

حسابداری مالی شاخه ای از حسابداری است که بر تهیه صورتهای مالی تمرکز بیشتری دارد. یک دوره را جهت افراد ذینفع منعکس می سازد. از گزارش های مالی استفاده های متفاوتی می شود. از این رو صرف انعکاس اطلاعات مالی در آن کافی نیست. تجزیه و تحلیل آن اطلاعات نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

برخی صورتهای مالی همانند ترازنامه، صورتحساب سود و زیان و صورتحساب تغییرات در وضعیت مالی کاربرد فراوانی برای یک کارآفرین خواهد داشت. از این رو دانستن نکات اساسی آن برای اداره نمودن یک بنگاه و موسسه اقتصادی ضروری است.

در این تحقیق عناوینی که در زیر مطرح شده است مورد بررسی قرار گرفته اند.

·         تعریف مدیریت 

·         مدیریت منابع انسانی

·         فنون طراحی مشاغل

·         مدیریت استراتژیک (راهبردی)

·         مدیریت زمان

·         مدیریت خلاق

·         مدیریت مالی، حسابداری و منابع تامین و جذب سرمایه مالی

·         آشنایی با مفاهیم حسابداری مالی

·         مدیریت خطر پذیری

·         مدیریت بحران

·         مدیریت تولید و انبار

·         مدیریت فروش

 

 

Keywords: مدیریت منابع انسانی مدیریت استراتژیک مدیریت خلاق مدیریت بحران مدیریت زمان
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links