دانلود پایان نامه رشته مدیریت اجرائی با عنوان بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی با بازارگرایی و عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط (فایل word)

هدف اصلی این پژوهش رشته مدیریت، بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی با بازارگرایی و عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط می باشد. کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد، در یک گستره وسیع و در تعاملی چند سویه با بازارگرایی ، نقشی تعیین کننده در بهبود و ارتقای عملکرد سازمان ها ایفا می کند و جدیدترین مطالعات چالشی بالقوه را بین بازارگرایی، گرایش کارآفرینانه و عملکرد کارکنان نشان می دهد . می توانید این پایان نامه رشته مدیریت اجرائی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 2,140,000 ریال
شناسه محصول : 2008854
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات فارسي : 140
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 800 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایان نامه رشته مدیریت اجرائی با عنوان بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی با بازارگرایی و عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط (فایل word)

چکیده

هدف اصلی این پژوهش، بررسی رابطه بین گرایش به کارآفرینی با بازارگرایی و عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط می باشد. کارآفرینی به عنوان یک پدیده نوین در اقتصاد، در یک گستره وسیع و در تعاملی چند سویه با بازارگرایی ، نقشی تعیین کننده در بهبود و ارتقای عملکرد سازمان ها ایفا می کند و جدیدترین مطالعات چالشی بالقوه را بین بازارگرایی، گرایش کارآفرینانه و عملکرد کارکنان نشان می دهد . می توانید این پایان نامه رشته مدیریت اجرائی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

کارآفرینی به عنوان سمبل و نماد تلاش و موفقیت در امور تجاری بوده و کارآفرینان پیشگامان موفقیت های تجاری درجامعه هستند. توانایی آن ها در بهره گیری از فرصت ها، نیروی آن ها در نوآوری و ظرفیت آن ها در قبال موفقیت، به عنوان معیارهایی هستندکه کارآفرینی نوین بوسیله آن ها سنجیده می شود. نگریستن به کارآفرینی در چارچوب ساختارهای اجتماعی راه را برای یک چشم انداز وسیع در مورد کارآفرینی هموار می سازد به طوری که توجه را به سمت نکات مبهم وکمتر پرداخته شده یعنی جنبه اجتماعی پدیده کارآفرینی جلب می کند (بروچوس و هورويز ،2012).در دنياي امروزكه فضاي تجاري بيشتر از گذشته رقابتي و غيرقابل پيش بيني شده، شركت ها براي ماندگاري و حصول به اهداف تجاري ناچار به استفاده از رويكرد هاي متعالي و توسعه ى شايستگي ها و قابليت هاي خود در مواجهه با عدم اطمينان هستند. بازارگرايي كه رويكردي عملياتي به ديدگاه بازاريابي در عمليات و فعاليت هاي شركت است، در دو دهه گذشته از اقبال بسياري در بين پژوهشگران و انديشمندان بازاريابي و مديران برخوردار شده است.اما بر اساس تعريفي غير آكادميك؛ يك شركت بازارگرا، شركتي است که فعاليت ها، محصولات و خدمات خود را با توجه به نيازها و الزامات مشتريانش سازماندهي مي نمايد. در مقابلِ اينگونه شركت ها، يك شركت محصو لگرا محصولات جالب توجه و مهيجي را توليد كرده و بدنبال تحريك علاقمندي و توجه چرخه ى عرضه و تقاضا براي اين محصولات و خدمات مي باشد. اگرچه، احتمال موفقيت در هريك از اين دو گرايش وجود دارد، اما با محصول گراي تنها بودن موفقيت مشکلتر حاصل مي شود.(اوتاهن گیما ،2010).امروزه منابع انساني، سرمايه اصلي سازمان محسوب مي شود. سازمان ها با وجود داشتن نيروي انساني شايسته و لايق نيازمند توانمندي لازم در استفاده از اين منابع مي باشند. در حقيقت با اتكا بر عملکرد و بهره وری كاركنان و مديريت سرمايه انساني و ارائه روش هاي علمي و كاربردي، سازمان ها به دنبال افزايش كارآمدي و اثربخشي خود هستند. وظايف مديريت منابع انساني به عنوان يكي از مهمترين مولفه هاي اثرگذار بر عملکرد مورد توجه قرار گرفته اند.

بيان مسأله

عليرغم اينكه در كشورهاي پيشرفته دنيا از اواخر دهه 1970 به بعد به موضوع كارآفريني توجه جدي شده و حتي در بسياري از كشورهاي درحال توسعه هم از اواخر دهه 1980 اين موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند، در كشور ما تا شروع اجراي برنامه سوم توسعه، توجه چنداني به كارآفريني نشده بود . حتي در محافل علمي و دانشگاهي نيز به جز موارد بسيار نادر، فعاليتي در اين زمينه صورت نگرفته بود. مشكل بيكاري و پيش‌بيني حادتر شدن آن در دهه 1380 موجب شد که در زمان تدوين برنامه سوم توسعه، موضوع توسعه كارآفريني مورد توجه قرار گيرد. در برنامه اخير، توسعه كارآفريني در سطح وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ‌جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت و همچنين مؤسسه جهاد دانشگاهي به دليل ارتباط با فعاليت‌هاي آنها، مطرح شده است.

اهداف تحقيق

هر محقق و پژوهشگري از انجام تحقيق و پژوهش خود اهدافي دارد كه كليه فعاليت هاي محقق در جهت آن صورت مي پذيرد. لذا در تحقيق حاضر مي خواهيم ارتباط ميان گرایش به کارآفرینی با بازارگرایی و عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط را مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم.    

هدف اصلی:

بررسی رابطه بين گرایش به کارآفرینی با بازارگرایی و عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

اهداف فرعی :

1)         بررسی رابطه بين وجود فرصت با بازارگرایی در صنایع کوچک و متوسط .

2)         بررسی رابطه بين کشف فرصت با بازارگرایی در صنایع کوچک و متوسط .

3)         بررسی رابطه بين بهره برداری از فرصت با بازارگرایی در صنایع کوچک و متوسط .

4)         بررسی رابطه بين اکتساب منابع با بازارگرایی در صنایع کوچک و متوسط .

5)         بررسی رابطه بين استراتژی کارآفرینانه با بازارگرایی در صنایع کوچک و متوسط .

6)         بررسی رابطه بين فرآیند سازمانی با بازارگرایی در صنایع کوچک و متوسط .

7)         بررسی رابطه بين وجود فرصت با عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

8)         بررسی رابطه بين کشف فرصت با عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

9)         بررسی رابطه بين بهره برداری از فرصت با عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

10)       بررسی رابطه بين اکتساب منابع با عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

11)       بررسی رابطه بين استراتژی کارآفرینانه با عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

12)       بررسی رابطه بين فرآیند سازمانی با عملکرد کارکنان در صنایع کوچک و متوسط .

این پایان نامه شامل چهار فصل به شرح زیر می باشد.

فصل اول:  کلیات تحقیق

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

فصل سوم : روش تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

فصل اول کلیات تحقیق        1

1-1- مقدمه          2

1-2- بيان مسأله    3

1-3- اهميت و ضرورت انجام تحقيق   6

1-4- اهداف تحقيق 8

1 -4-1- هدف اصلی:         8

1-4-2-اهداف فرعی :         8

1-5- فرضيات تحقيق          9

1-5-1- فرضیه اصلي تحقيق:            9

1-5-2- فرضیه های فرعي تحقیق:      9

1-6- قلمرو پژوهش            10

1-6-1- قلمرو موضوعي:    10

1-6-2- قلمرو مكاني:          10

1-6-3- قلمرو زماني:         10

1-7- تعاريف واژهها و اصطلاحات:    10

1-7-1-كارآفريني:  10

1-7-2-بازارگرایی :           11

1-7-3- عملکرد کارکنان :    12

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق         15

2-1- مقدمـه         16

2-2- بازارگرایی   17

2-3- مفهوم بازارگرایی(گرایش به بازار)          18

2-4- عوامل بازارگرایی      19

2-5- عوامل مؤثر بر بازارگرایی و پیامدهای آن  22

2-6- اهميت بازارگرايي فرهنگي در مقابل رفتاري           24

2-7- نگرشي نوين به بازاريابي         24

2-8- نظام بازاريابي           27

2-8-1- به حداكثر رساندن مصرف     28

2-8-2- به حداكثر رساندن رضايت مصرف كننده            28

2-8-3- به حداكثر رساندن حق انتخاب 28

2-8-4-به حداكثر رساندن كيفيت زندگي            29

2-9- تبديل شدن به سازماني بازارگرا   29

2-9-1-كسب اطلاعات:       30

2-9-2-تشخيص وظايف مرتبط          30

2-9-3- شناخت مشترك و اقدامات هماهنگ        31

2-10- ويژگيهاي شركت هاي بازارگرا 31

2-11-ديدگاه هاي بازارگرايي معاصر   32

2-12- تعاريف‌ كارآفريني     34

2-13- سابقه کارآفرینی در دنیا           35

2-14-سير تاريخي مفهوم كارآفريني    36

2-15- سابقه كارآفريني در ايران        37

2-16- كارآفرين كيست؟       38

2-17- ضرورت توسعه كارآفريني در شرايط كنوني         40

2-18- انواع كارآفريني        41

2-18-1-كارآفريني فردي:    41

2-18-2- كارآفريني درون سازماني :   42

2-18-3-كارآفريني سازماني(شركتي):  42

2-19- چند ويژگي عمده  كارآفريني     43

2-19-1-كارآفريني از خلاقيت و ابداع بهره‌گيري مي‌كند:   43

2-19-2-كارآفريني حضور گسترده‌اي در فعاليت‌هاي اقتصادي دارد:  43

2-19-3-كارآفريني خلاقيت‌هاي كاري را رشد و توسعه مي‌دهد :      44

2-19-4-كارآفريني رقابت در كسب و كار را تقويت مي‌كند:            44

2-19-5-كارآفريني توانايي‌هاي انباشته فردي را آزاد مي‌كند:           44

2-20- ويژگي هاي افراد کار آفرين     45

2-21- ابعاد ساختاري كارآفريني سازماني(شركتي)           47

2-22-چرخه عمر كارآفريني 48

2-23-فرآيند كارآفرينانه «شين»         50

2-24- عملکرد چیست؟       52

2-25- مفهوم عملکرد         53

2-26- تعاریف عملکرد       53

2-27- وظایف یا عملکرد های مدیریت:            54

2 – 28- عملكرد سازماني و بهبود آن  55

2 – 28 – 1- عوامل عملكردي          57

2 – 28 – 2- عوامل مؤثر بر عملكرد از ديدگاه محققان     58

2 – 28 – 3- سيستم عملكرد فردي     60

2-29-عوامل تعیین کننده عملکرد       60

2-29-1-دیدگاه مک کلوی و همکاران  60

2-29-2- دیدگاه آرمسترانگ و بارون   61

2-29-3- دیدگاه کمپل          61

2-29-4- دیدگاه هرسی و گلداسمیت     62

2-30- مدیریت عملکرد واهمیت آن     63

2-31- عوامل مؤثردر توفيق مديريت عملكرد     65

2-32- مزايا و معایب مديريت عملكرد  66

2-33-کسب و کار کوچک و متوسط    68

2-34- مدل مفهومی           70

2-35-پيشينه تحقيق:           71

2-35-1-پیشینه داخلی:        71

2-35-2-پیشینه خارجی :     72

فصل سوم روش تحقیق        74

3-1- مقدمه          75

3-2-فرایند تحقیق علمی:      75

3-3- روش تحقيق  77

3-4- جامعه و نمونه آماری   78

3-5-روش گردآوري اطلاعات:          79

3-6- ابزار گردآوري اطلاعات:          79

3-9-روش‌ها و ابزار تجزيه و تحليل داده‏ها:       84

3-9-1- روش های توصیفی  84

3-9-2- روش های استنباطی 84

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها      86

4-1- مقدمه          87

4-2- آمارتوصيفی  87

4-2-1: جنسيت     88

4-2-2: سن          88

4-2-3 : ميزان تحصيلات    90

4-2-4 : میزان سابقه شغلی پاسخ دهندگان          90

4-3- چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش          92

4-4 -آزمون کولموگروف-اسمیرنوف   93

4-5- نتایج بررسی روایی (تحلیل عاملی تأییدی)  94

4-6-آزمون معادلات ساختاری           97

فصل پنجم بحث و نتیجه گیری           109

5-1- مقدمه          110

5-2- بحث در نتايج توصيفی داده های تحقيق     110

5-2-1- بخش اول: ويژگی های دموگرافيک       111

5-2-2- بخش دوم : متغير های اصلی  111

5-3- بحث در نتايج تحليلی داده های تحقيق        113

5-5-پيشنهادات تحقيق         117

5-5-1-پيشنهادات بر اساس يافته هاي تحقيق       117

5-5-2-پيشنهادات براي محققان آتي     119

5-6- محدوديتهای پژوهش    120

منابع و ماخذ         121

پرسشنامه 124

Keywords: بازاریابی گرایش به کارآفرینی بازارگرایی عملکردکارکنان صنایع کوچک و متوسط
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. همچنین این در گرایش های: کلیه گرایش ها، می تواند کاربرد داشته باشد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links