دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان بررسی اثر ادراک مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شیوه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی (فایل word)

مسئله اصلی پژوهش حاضر آن است که اساسا ادراک مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی در شیوه های بازاریابی چه نقشی دارد؟ سوال اصلی تحقیق نیز آن است که آیا ادراکات متفاوت مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی در انتخاب شیوه های بازاریابی آنها تاثیری دارد؟ یا خیر؟ می توانید این پایان نامه رشته مدیریت را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 1,975,000 ریال
شناسه محصول : 2008853
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات فارسي : 113
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 696 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایان نامه رشته مدیریت با عنوان بررسی اثر ادراک مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شیوه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی (فایل word)

چکیده

مسئله اصلی پژوهش حاضر آن است که اساسا ادراک مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی در شیوه های بازاریابی چه نقشی دارد؟ سوال اصلی تحقیق نیز آن است که آیا ادراکات متفاوت مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی در انتخاب شیوه های بازاریابی آنها تاثیری دارد؟ یا خیر؟ می توانید این پایان نامه رشته مدیریت را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

صنايع به طور كلي به صنايع بزرگ، صنايع متوسط و صنايع كوچك تقسيم می شوند. هركشوري متناسب با شرايط خاص خود تعريفي در این خصوص ارائه كرده است(وازنت ،2003:227).برون سپاری فعالیت ها، تجدید ساختار، مهندسی مجدد و به ویژه ترغیب کارآفرینی در عصر جهانی شدن، سرعت بخشیدن به ایجاد صنایع کوچک و متوسط را نهادینه ساخته است(اسوتلیس کی و همکاران،2006:38). براساس گزارش سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، حدود 90 درصد بنگا ه هاي اقتصادي در ايران را بنگا ه هاي با كم تر از 50 نفر كارمند تشكيل مي دهند(سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران،1390).و با وجود آنکه 99 درصد بنگاه ها کوچک و متوسط می باشند، تنها 17 درصد ارزش افزوده صنعت متعلق به آن ها است (ناصحی فرد و همکاران ، 1389). شرکتهای کوچک ومتوسط ايران در حال حاضر با مشکلات ساختاری، قانونی، تکنولوژيکی، مالی، بازاريابی،عدم خلاقیت و نوآوری مواجه اند و قادر به توليد محصولات قابل رقابت و صادرات در بازارهای جهانی نيستند(اخوان صراف و شیخ بهایی،1385).11 درصد SME هايي كه يك سال از تاسيس آ ن ها مي گذرد و هم چنين 80 درصد  SME هاي جديدي كه 5 سال از عمر آن ها مي گذرد با شكست مواجه مي شوند (بالانتین  ،1998).آسيب شناسي اين بنگا ه ها، مطالعه بر روي عوامل موثربرموفقيت يا شكست آن ها مي تواند كمك شايان توجهي به ارتقا ي كارايي، بهبود عملكرد و رقابت پذيري آن ها در بازار بين المللي نمايد(آذر و همکاران،1391).در این مطالعه قصد داریم به بررسی نقش ادراک مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی در شیوه های بازاریابی بپردازیم . واقعیات شغلی از جمله حقوق و ارتقا و موفقیت ذهنی در شغل، بیانگر ادراك فرد از موفقیت شغلی خود است. بر خلاف موفقیت بیرونی که بر اساس برنامه هاي سازمانی تعریف می شود، درموفقیت ذهنی شاهد تأکید بیشتري بر نقش فرد هستیم و در این میان، ذهنیت فرد که منشعب از موفقیت ذهنی در ، ادراکات فرد است، شکل دهندة موفقیت ذهنی فرد میباشد.

ضرورت و اهمیت تحقیق

در سال هاي اخير اهميت و نقش صنايع كوچك و متوسط در كشورهاي صنعتي و كشورهاي در حال توسعه رو به افزايش بوده است. در دو دهه گذشته با ظهور فناوري های جديد در توليد و ارتباطات، تحولاتي در قابليت هاي واحدهاي صنعتي، روش هاي توليد و توزيع و ساختار تشكيلاتي بنگاه ها پديد آمده كه عموما بر اهميت واحدهاي كوچك و متوسط افزوده است)یه یانگ و زنگ،2005:146 ). افزايش رقابت و تمركز شركت ها بر فعاليت هاي محوري، موجب تفكيك عمودي شركتها، گسترش روابط پيمانكاري با تأمين كنندگان قطعات و مواد اوليه و تقويت روابط در زنجيره عرضه شده است همه اين تحولات بر اهميت واحدهاي كوچك افزوده ا ست (صدرین یا و همکاران، 1388:14) به علاوه چون فرآيند يادگيري و تغییر درصنايع كوچك ومتوسط موجب تربيت مديران توانمند مي شود و خارج شدن اين صنايع ازصحنه رقابت زيان كمتري را بر جامعه تحميل مي كند، لذا صنايع كوچك و متوسط به عنوان بستر مناسبي براي ايجاد صنايع رقابت پذير و توانمند محسوب شده و در اكثر كشورها بر سياست گذاري مناسب براي اين صنايع تأكيد شده است (عسگری و همکاران،1387:86). از سویی دیگر شرایط و روشهای انجام کسب و کار مدام در حال تغییر و تحول بوده و هر روزه گزینه‌های بیشتری در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرند. در سالهای اخیر به واسطه رشد سریع فناوری های اطلاعات و ارتباطات و از همه مهمتر گسترش اینترنت، روند این تغییرات تسریع یافته است. یکی از مهمترین این تغییرات،تجارت الکترونیک است که مباحث زیادی در خصوص پیاده‌سازی و بویژه تاثیرات آن بر کسب و کارها صورت گرفته است(صبور،1391).در عصر حاضر یکی از بهترین و پرکاربردترین و ارزان قیمت ترین نوع بازاریابی و فروش فروش اینترنتی و فروش در دنیای مجازی است.رشد اينترنت در سالهاي اخير يك پديده جدي است(لی و توربان ،2001). در بيشتر كشورهاي در حال توسعه تعداد كاربرهاي اينترنت 20 تا 50 درصد كل جمعيت را تشكيل ميدهند.

اهداف تحقیق

هدف اصلي(کلی) تحقيق:

بررسی نقش ادراک مدیران کسب و کار های کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی(تلگرام،اینستاگرام،و...) در شیوه های بازاریابی.

اهداف فرعي(اختصاصی):

1.بررسی نقش ادراک مدیران کسب و کار های کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی (تلگرام،اینستاگرام،و...) در محصول.

2.بررسی نقش ادراک مدیران کسب و کار های کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی(تلگرام،اینستاگرام،و...)  در قیمت.

3.بررسی نقش ادراک مدیران کسب و کار های کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی(تلگرام،اینستاگرام،و...)  در توزیع.

4.بررسی نقش ادراک مدیران کسب و کار های کوچک و متوسط از شبکه های اجتماعی (تلگرام،اینستاگرام،و...) در ترویج.

این پایان نامه رشته مدیریت شامل پنج فصل به شرح زیر می باشد.

فصل اول: کلیات تحقیق

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

فصل سوم: روش تحقیق

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

فصل اول کلیات تحقیق        1

1-1 مقدمه           ……………………………………………………………………………………………………………2

1-2 بیان مسأله      2

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق           4

1-4 اهداف تحقیق  6

1-4-1 هدف اصلي(کلی) تحقيق:        6

1-4-2 اهداف فرعي(اختصاصی):      6

1-5 سؤالات تحقیق            7

1-5-1 سوال اصلي تحقيق:   7

1-5-2 سوالات فرعي(اختصاصی):     7

1-6 فرضیه های تحقیق       7

1-6-1 فرضیه اصلي تحقيق: 7

1-6-2 فرضیات فرعي(اختصاصی):   8

1-7 تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق          8

1-8 مدل مفهومی تحقیق      19

1-9- جنبه های جدید بودن و نوآوری تحقیق      20

1-10- کاربرد تحقیق          20

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 21

2-مقدمه  22

2-1- مهارت‌های مدیریتی     22

2-1-1. مهارت فنی            22

2-1-2-مهارت انسانی         22

2-1-3. مهارت ادراکی        23

2-1-4-ادراک       23

2-1-4-1-تفاوت احساس و ادراک       23

2-1-4-2-ويژگي هاي ادراك:            24

2-1-5-ويژگي هاي ادراك كننده          25

2-1-6-سازمان ادراكي        25

2-1-6-1. شكل زمينه         25

2-1-6-2. دسته بندي ادراكي 25

2-1-6-3. ثبات اداركي        26

2-1-7-خطاها و تعصبات ادراكي متداول در تصميم گيري  26

2-1-7-1. ادراك كليشه اي:   26

2-1-7-2. اثر هاله اي:        26

2-1-7-3. فرافكني:            26

2-1-7-4. اثر مقايسه اي:     26

2-1-7-5. تشديد تعهد:         27

2-1-7-6. تمايل به تأييد:      27

2-1-7-7. خطاي تكيه گاه- تعديل:       27

2-1-7-8. خطاي دسترسي و اثر قالب بندي:      27

2-1-7-8-1-اثر قالب بندي گزينه ريسك دار:      28

2-1-7-8-2- اثر قالب بندي ويژگي:    28

2-1-7-8-3- اثر قالب بندي هدف:      28

2-1-7-9.خطاي نمونه يا نماينده:        28

2-1-7-10.خطاي شانس- خرافات:      28

2-1-7-11-توهم يا خطاي پس گويي:   28

2-1-7-8-12-اطمينان بيش از حد:      29

2-1-7-8.-13- اثر تقدم و تأخر:         29

2-1-7-8-14- اثر ملايمت و تمايل به مركزيت:  29

2-1-7-8-15-اثر گالاتيا و اثر پيگماليون          29

2-1-8-نظریه های مربوط به ادراک مدیران      30

2-1-8-1-نظريه اسناد         30

2-1-8-2-نظريه اسناد كلي   30

2-1-8-2-1-مديريت تصويرسازي (تأثير گذاري)            31

2-1-9-ادراک مدیران          31

2-1-9-1-عدم قطعیت         32

2-1-9-1-1-عدم قطعیت تاثیر:          33

2-1-9-1-2-عدم قطعیت پاسخ:          33

2-1-9-1-3-عدم قطعیت عمیق          33

2-1-10-گام های ادراکی مدیریتی       33

2-1-10-1- شناخت و تجزیه تحلیل مدیریتی محیط درونی و بیرونی 33

2-1-10-2- عزم راسخ قدرت درک     34

2-1-11-مهارت های ادراکی در مدیریت           35

2-1-11-1-مهارت تعامل:    35

2-1-11-2-مهارت تخصیص:           35

2-1-11-3-مهارت نظارت:  35

2-1-11-4-مهارت‌های سازمانده:        35

2-1-12-مکانیزم های تغییر ادارکی     36

2-2-بنگاه های کسب و کار کوچک     37

2-2-1-تعريف بنگاه هاي كوچك و متوسط         37

2-2-2-نظریه های کسب و کار کوچک و متوسط            38

2-2-2-1-نظریه اقتصادهای حاشیه‌ای پِن روز    39

2-2-2-2-نظریه اَکس و آدرِش           39

2-2-2-3-نظریه الگوی توسعه خوشه‌ای           40

2-2-3-شکل‌گیری صنایع کوچک و متوسط در درازمدت   40

2-2-4-منافع صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد جهانی    42

2-2-4-1-رینی     42

2-2-4-2-نوآوری و تغییر فناوری      44

2-2-4-3-پویایی صنعت      44

2-2-4-4-ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمد         45

2-2-5-1-شدت یافتن رقابت جهانی      46

2-2-6- افزایش بی اطمینانی 47

2-2-7-تعيين اندازه بنگاه هاي کوچک و متوسط  48

2-2-7-1-مشخصات  بنگاه هاي كوچك و متوسط در ايران 48

2-2-7-2-وضعیت کلی صنایع کوچک ایران      49

2-2-8-ذی‌نفعان بازار SME  51

2-2-9-ویژگی های بنگاه‌های کوچک و متوسط  51

2-2-10-عوامل مؤثر بر ایجاد کسب و کارهاي کوچک و متوسط     52

2-2-11-بازاریابی بنگاه هاي کوچک و متوسط   53

2-2-11-1-متغیرهاي بازاریابی         55

2-2-11-2-بازاریابی یکپارچه           55

2-2-11-3-اصلاحات و تعدیلات        55

2-2-11-4-مشتري محوري  56

2-2-11-5-بازار محوري     56

2-2-11-6-پیشنهاد منحصر به فرد      56

2-3-شبکه های اجتماعی      57

2-3-1-تقسیم بندی عملکرد بازاریابی الکترونیک در شبکه های مجازی          61

2-3-2-تاثیرات اینترنت برآمیخته بازاریابی:       62

2-3-2-1-آمیخته بازاریابی:  62

2-3-2-1-1-محصول:        62

2-3-2-1-2--قیمت:           63

2-3-2-1-3-توزیع:            63

2-3-2-1-4-ترفیع:            63

2-3-3-چرخه بازاریابی الکترونیکی:   64

2-3-3-1-مزایای طرح بازاریابی:       64

2-3-3-2-طرح بازاریابی الکترونیکی: 64

2-3-4-عوامل مهم در کسب موفقیت بازاریابی الکترونیک در شبکه اجتماعی   64

2-4-1-فرهنگ و خرده فرهنگ          65

2-4-2-سن و مراحل زندگی  65

2-4-3-مراحل دوره زندگی خانواده     65

2-4-4-شغل         66

2-4-5-ادراک       66

2-4-6-توجه        66

2-4-7-نگرش       67

2-5-پیشینه تحقیق  67

2-5-1-پیشینه تحقیق داخلی   67

2-5-2-پیشینه تحقیق خارجی 71

2-6-مدل مفهومی  72

فصل سوم روش تحقیق        74

3-1- مقدمه          75

3-2- روش تحقیق  75

3-3- جامعه آماری 75

3-4 - نمونه آماری و حجم نمونه        75

3-4-1-آزمون کفایت نمونه:  76

3-5- ابزار تحقيق  76

3-5-1 روايي پرسشنامه       78

3-5-2 پايايي پرسشنامه       78

3- 6- روش گردآوري داده ها            79

3-7- متغيرهاي تحقيق         79

3-8- روش تجزيه و تحليل داده ها       79

فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته ها     81

4-مقدمه  82

4-1-تحلیل توصیفی            82

4-2-تجزیه و تحلیل استنباطی            83

4-2-1 مدل‌های اندازه‌گیری   83

4-2-1-1 پایایی شاخص       83

4-2-1-2 فاکتور افزایش نرخ واریانس  84

4-2-1-3 روایی واگرا        86

4-2-2 آزمون فرضیات تحقیق           87

شکل 4-6 مقادیر بتا و معناداری مدل ساختاری تحقیق       89

4-2-3-آزمون فرضیات :     89

4-2-3-1-آزمون فرضیه اول:           89

4-2-3-2-آزمون فرضیه دوم:            90

4-2-3-3-آزمون فرضیه سوم:           90

4-2-3-4-آزمون فرضیه چهارم:         90

4-2-3- برازش مدل تحقیق   90

4-2-3-1-معیار GOF         91

4-3- خلاصه فصل چهارم    91

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات     92

5-مقدمه  93

5-1- نتايج تحقيق   93

5-1-3- بررسی نتایج آزمون فرضیه سوم:         94

5-1-4- بررسی نتایج آزمون فرضیه چهارم:      94

5-2-نتیجه گیری   95

5-3-پیشنهادات اجرایی        95

5-4-پیشنهادات پژوهشی:     96

5-5-  محدوديت هاي تحقيق  96

منابع:     97

پیوستها   101

Keywords: بازاریابی مهارت های مدیریتی کسب و کارهای کوچک و متوسط شبکه اجتماعی
این برای گرایش های: کارآفرینی، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Linksصفحه اصلی > دپارتمان ها > دپارتمان علوم انسانی > مديريت > گرایش ها > کارآفرینی > محصولات قابل دانلود کارآفرینی > پروژه های آماده کارآفرینی > پایان نامه رشته مدیریت با عنوان بررسی اثر ادراک مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط از شیوه های بازاریابی در شبکه های اجتماعی (فایل word)