این تحقیق مربوط به رشته حسابداری می باشد. برای تدوین استراتژی ها، به شیوه ای اثر بخش، باید نقاط ضعف قوت و ضعف سازمان را، از نظر مالی، تعیین کرد. قدرت نقدینگی، میزان وام، سرمایه در گردش، سودآوری، استفاده بهینه از دارایی ها، جریان های نقدی و حقوق صاحبان سهام می تواند به گونه ای باشد که برخی از استراتژی ها منتفی گردند و نتوان آن را به عنوان یک گزینه امکان پذیر مورد توجه قرار دارد. اغلب، عوامل مالی موجب می شوند که استراتژی های کنونی و برنامه های اجرایی تغییر یابند. می توانید این تحقیق حسابداری را به صورت فایل powerpoint دانلود نمایید.
مقدمه
از دیدگاه جیمز ون هورن واحد حسابداری یا امور مالی باید سه تصمیم اتخاذ نماید. برای تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان جهت سرمایه گذاری ، تأمین مالی و تقسیم سود متداول ترین راه این است که نسبت های مالی را تجزیه و تحلیل نمود.
· تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری ها
· تصمیم گیری درباره تأمین مالی
· تصمیم گیری در مورد تقسیم سود
در این تحقیق به مساله زیر پرداخته می شود.
وظایف مالی/حسابداری
چند مفهوم مهم در استراتژیهای مالی
استراتژی های تامین مالی و ساختار سرمایه
استراتژی های سرمایه در گردش
استراتژي هاي سرمايه گذاري و بودجه بندي سرما يه اي
روشهاي بودجه بندي سرما يه اي خالص
انگیزه های مالی برای ادغام
تقسیم سود
انواع نسبت های مالی
بر اساس صورت سود و زیان و ترازنامه نسبت های مالی را محاسبه می کنند . محاسبه نسبت های مالی درست همانند گرفتن عکسی از شرکت است ، زیرا نتایج بیانگر موقیعت یا وضع شرکت در یک مقطع زمانی خاص می باشند . مقایسه نسبت ها با نسبت های سال های گذشته یا با میانگین صنعت موجب می شود تا آماری معنی دار به دست آید که می توان بدان وسیله به نقاط قوت و ضعف شرکت پی برد.
اهداف مالی
برای یک واحد تجاری سود محور ، مهمترین هدف استراتژیک بهینه کردن ثروت مالکان شرکت است . به عبارت دیگر فرض می شود که هدف شرکت حداکثر سازی ثروت سهامداران است . در عمل این هدف به این صورت تفسیر می شود . دستیابی به حداکثر سود ممکن همگام با برآورده کردن نیازهای ذی نفعان مختلف واحد تجاری
استراتژی های ادغام و خرید
از جمله بسيار متداول اين است كه دو شركت در هم ادغام مي شوند، يا يك شركت، شركت ديگري را مي خرد. مقصود از خريد شركت اين است كه يك سازمان بزرگ، سازمان كوچكتر را خريداري مي كند يا عكس اين مساله اتفاق مي افتد. مقصود از ادغام شركتها اين است كه دو سازمان با اندازه هاي همانند يكي مي شوند و به صورت يك شركت در مي آيند. هنگامي كه يكي از طرفين معامله به هنگام ادغام شركتها يا خريد شركتي توسط شركت دیگر نسبت به این عمل رضایت نداشته باشند ، نوع ادغام را بلعیده شدن شرکت يا به زير كنترل در آوردن شركت مي نامند.
در طول دهه هاي گذشته استراتژي هاي ادغام و خريد به عنوان ابزاري براي بهبود موقعيت رقابتي شركتها و سازمانها، نقش عمده اي در شكل گيري استراتژي هاي كلي آنها ايفا نموده است.