دانلود پروپوزال علوم تربیتی با عنوان مدیریت و کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان در آموزش مجازی و پیشرفت تحصیلی آن ها در دوران کرونا (فایل word)

این پروژه علوم تربیتی به بیان مشکلات آموزش های آنلاین در دوران کرونا و تاثیر این آموزش ها بر استرس و اضطراب دانش آموزان می پردازد. یکی از مشکلاتی که در شرایط شیوع کرونا، به دلیل تعطیلی مدارس، برای کودکان و نوجوانان بوجود آمده است، مشکلات آموزشی است. در شرایط قرنطینه کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شوند. این در حالی است که همه دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، کاهش زمان آموزش و کیفیت نامناسب خدمات آموزش آنلاین ، و نابرابری در استفاده از فرصت های آموزشی، عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را کاهش داده است. شما می توانید این مقاله علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.
قیمت : 1,120,000 ریال
شناسه محصول : 2007859
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1399
تعداد صفحات فارسي : 11
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 38 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پروپوزال علوم تربیتی با عنوان مدیریت و کاهش اضطراب و استرس دانش آموزان در آموزش مجازی و پیشرفت تحصیلی آن ها در دوران کرونا (فایل word)

چکیده

این پروژه علوم تربیتی به بیان مشکلات آموزش های آنلاین در دوران کرونا و تاثیر این آموزش ها بر استرس و اضطراب دانش آموزان می پردازد. یکی از مشکلاتی که در شرایط شیوع کرونا، به دلیل تعطیلی مدارس، برای کودکان و نوجوانان بوجود آمده است، مشکلات آموزشی است. در شرایط قرنطینه کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شوند. این در حالی است که همه دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، کاهش زمان آموزش و کیفیت نامناسب خدمات آموزش آنلاین ، و نابرابری در استفاده از فرصت های آموزشی، عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را کاهش داده است. شما می توانید این مقاله علوم تربیتی را به صورت فایل word دانلود نمایید.

مقدمه

اضطراب و افسردگی که هر دو از مشکلات درونی سازی در دورا کودکی به حساب می آیند. غالباً به عنوان دو اختلال متمایز از یکدیگر مورد توجه قرار گرفته اند، ولی در موارد بسیار زیادی مشاهده شده است که دو اختلال با هم در دوران کودکی اتفاق م افتد. به عبارت دیگر به احتمال زیاد افسردگی در کودکان و نوجوانان می تواند با نشانه های شدید اضطرای همراه باشد( آنگولد و ارکنلی، 1999).

کودکان قشر عمده ای از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، به طوریکه در کشورهای در حال توسعه، سهم این قشر از کل جمعیت تقریباً به 50 درصد می رسد (Narimani  & al,2012). در هر جامعه سلامت کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای دارد و توجه به بهداشت روانی آنان کمک می کند تا از نظر روانی و جسمی سالم بوده و نقش اجتماعی خود را بهتر ایفا کنند. توجه به رشد جسمی، هیجانی، روانی و رفتاری آنان همواره از سوی اندیشمندان و پژوهشگران مورد تأکید بوده است، به گونهای که در 25 سال اخیر مسایل و مشکلات رفتاری، اجتماعی و هیجانی کودکان به عنوان یکی از موضوع های عمده و اصلی روانپزشکی و روانشناسی مطرح بوده است (Mash , 2014). اختلال افسردگی کودکی به گونه منفی عملکرد شخصی و خانوادگی به هنجار کودک را تحت تأثیر قرار می دهد و اغلب تا بزرگسالی به صورت متناوب ادامه می یابد.

بیان مسئله

اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشأ ناشناخته که فرد تجربه می کند و آن شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژیکی است. اضطراب دارای هیجانات منفی است و یک احساس نگرانی در مورد خطری که احتمال بروز دارد، در برمیگیرد. نشانه های اضطراب در کودکان و بزرگسالان متفاوت می باشد که منجر به اختلال در عملکرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی، زندگی خانوادگی و روابط با همسالان می گردد. از طرفی اختلال افسردگی نیز یکی از رایج ترین مشکلات دوران کودکی است(Watts & al,2005). اختلال افسردگی به عنوان یک مسئله روانی که در آن شخص به گونه ای پایدار ناراحتی های عمیق و مداوم و علاقه کاسته شده ای را در تمام فعالیت ها برای دوره ای حداقل دو هفته ای تجربه می کند، تعریف شده است(American & al,2001).

یکی از مشکلاتی که در شرایط شیوع کرونا، به دلیل تعطیلی مدارس، برای کودکان و نوجوانان بوجود آمده است، مشکلات آموزشی است. در شرایط قرنطینه کلاس های درس به صورت آنلاین برگزار می شوند. این در حالی است که همه دانش آموزان به اینترنت دسترسی ندارند، کاهش زمان آموزش و کیفیت نامناسب خدمات آموزش آنلاین ، و نابرابری در استفاده از فرصت های آموزشی، عملکرد تحصیلی یادگیرندگان را کاهش داده است. حتی دانش آموزانی که از امکانات مناسب برای دسترسی به اینترنت و کلاسهای آنلاین برخوردارند، گزارش می دهند که برنامه آموزش آنلاین حتی از کلاسهای معمولی استرس زا تر است. در کلاسهای درس عادی مشارکت در فرآیند یادگیری و حمایت همکلاسی ها استرس را کمتر و قابل کنترل تر می کند (رارکریان ، 2020 ). در حالی که در کلاس های آنلاین، اغلب مشارکت یادگیرندگان و حمایت آنان از یکدیگر به حداقل می رسد. به علاوه در کلاسهای آنلاین نقش معلمان، و راهبردهای تدریس معلمان تغییر می کند و دانش آموزان لازم است خودشان را با این تغییرات سازگار کنند(گانیه و والترز، 2009)، این مشکلات سطح استرس و اضطراب تحصیلی یادگیرندگان را بالا می برد. استرس و اضطراب می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و افراد را در مقابل بیماری های مختلف آسیب پذیر سازد.

اهداف پژوهش

تعیین تاثیر آموزش مجازی بر اضطراب و استرس دانش آموزان و اثر آن بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 7 تا 12 ساله دبستان های  مشهد در دوران کرونا

تعیین تاثیر آموزش مجازی بر اضطراب و استرس دانش آموزان7 تا 12 ساله دبستان های  مشهد در دوران کرونا

فرضیات تحقیق

بین آموزش مجازی و اضطراب، استرس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 7 تا 12 ساله دبستان های  مشهد در دوران کرونا رابطه وجود دارد.

بین آموزش مجازی و اضطراب و استرس دانش آموزان 7 تا 12 ساله دبستان های  مشهد در دوران کرونا رابطه وجود دارد.

روش پژوهش

با عنایت به ماهیت موضوع و ساختار طرح پژوهشی، پژوهش حاضر در زمره پژوهش های توصیفی- همبستگی طبقه بندی می شود.  (علیپور، قدمی، علیپور و عبدالله زاده، 1398 ).

 

 

Keywords: آموزش مجازی اضطراب دوران کرونا مشکلات آموزشی
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links