دانلود علل بدخطی دانش آموزان و راهکارهای آن (فایل word)

این تحقیق علوم تربیتی به این نکته اشاره دارد که خوش خطی باید از سنین کم مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموزان در سال های بالاتر دچار مشکل نشوند. در بررسی علل بدخطی و بد آموزی خطی دانش آموزان دوره ی ابتدایی علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی و در حقیقت ، کار معلم ، که جزء شرایط بیرونی هستند باید شرایط درونی که مربوط به شرایط روانی کودکان می باشند نیز مورد توجه قرار گیرند. این تحقیق را به صورت فایل word می توانید دانلود کنید.
قیمت : 615,000 ریال
شناسه محصول : 2007773
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 7
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 30 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : علل بدخطی دانش آموزان و راهکارهای آن (فایل word)

چکیده

این تحقیق علوم تربیتی به این نکته اشاره دارد که خوش خطی باید از سنین کم مورد توجه قرار گیرد تا دانش آموزان در سال های بالاتر دچار مشکل نشوند. در بررسی علل بدخطی و بد آموزی خطی دانش آموزان دوره ی ابتدایی علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی و در حقیقت ، کار معلم ، که جزء شرایط بیرونی هستند باید شرایط درونی که مربوط به شرایط روانی کودکان می باشند نیز مورد توجه قرار گیرند. این تحقیق را به صورت فایل word می توانید دانلود کنید.

علل بدخطی دانش آموزان و راهکارهای آن

خط خوب یکی از مهارت هایی است که باید از سن کم یعنی از دوره ی آمادگی به دانش آموزان آموخته شود در غیر این صورت بخشی از فرایند یاددهی ، یادگیری دچار نقص خواهد شد (آموزش وپرورش باید از خرد سالی شروع شود زیرا در این مرحله اگر اموزش صورت گیرد پایدار تر خواهد بود)از این رو درک صحیح مکانیسم ها و عواملی که می توانند باعث مشکلات دست خط شوند ضروری به نظر می رسد در بسیاری موارد دیده شده که مشکلات خوانایی دست خط بدون مداخلات در مانی بر طرف نمی گردد.

شرایط موثر بر بدخطی دانش آموزان

گانیه معتقد است که برای یادگیری دو دسته شرایط وجود دارد : شرایط درونی یادگیری و شرایط بیرونی یادگیری . البته در بررسی علل بدخطی و بد آموزی خطی دانش آموزان دوره ی ابتدایی علاوه بر عوامل آموزشی و تربیتی و در حقیقت ، کار معلم ، که جزء شرایط بیرونی هستند باید شرایط درونی که مربوط به شرایط روانی کودکان می باشند نیز مورد توجه قرار گیرند.

برخی از خطا های متداول در نوشتن

الف) کج نویسی بیش از حد که به دلایل متعددی مثل بسیار نزدیک بودن بازو به بدن و بسیار سفت گرفتن شست و دور بودن خیلی زیاد نوک قلم از انگشتان و صحیح نبودن جهت کاغذ و درست نبودن جهت حرکت قلم اتفاق می افتد.

ب) راست نویسی بیش ازحد: عواملی مثل بسیار دور بودن بازو ازبدن وبسیار نزدیک بودن انگشتان به سرقلم-هدایت قلم به تنهایی توسط انگشت سبابه – نا صحیح بودن جهت  کاغذ در ایجاد ان موثر می باشد.

پ ) پرفشار نوشتن که بر اثر فشار دادن بیش از حد انگشت سبابه و استفاده از قلم نا مناسب.

ت ) کم رنگ نویسی بیش از حد به عواملی مثل بیش از حد کج یا  راست نگه داشتن قلم و چرخش نوک قلم به یک سمت و قطر بیش از حد قلم بستگی دارد.

 

Keywords: دانش آموز بدخطی نوشتن روش های ترمیمی
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links