پروژه فناوری اطلاعات با موضوع بررسی مدیریت دانش و کاربردهای آن
پروژه فناوری اطلاعات با موضوع بررسی مدیریت دانش و کاربردهای آن در این بخش از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) برای دانلود ارائه شده است. این پروژه فناوری اطلاعات با موضوع بررسی مدیریت دانش و کاربردهای آن از پنج فصل تشکیل شده و به صورت فایل Word است.
چکیده
با گذر از انقلاب صنعتی و ورود به هزاره جدید، دیگر موتور محرکرشد سازمان ها، به سرمایه و نیروی انسانی محدود نمی شود. مهمترین متغیر رشد همه جانبه سازمان ها و بنگاه های اقتصادی در عصر حاضر، دانشاست. دانش به معنای واقعی خود، مجموعه ای است از مهارتها و توانمندیهای انسانی، که با آگاهی و اطلاعات از روشهای تولید بهتر، همراه است. کاربرد چنین برداشتی از دانش در سازمان های کنونی و آینده بسیار فراگیر شده است. بدین صورت سازمان ها در پی بهره برداری صحیح و بموقع از منابع دانشی خود و محیط پیرامون می باشند. چنین رویکردی مفهوم جدیدی را تحت عنوان مدیریت دانشتوسعه داده است. ابزاری که استفاده و پیاده سازی مدیریت دانش را در سازمانها بسیار بیشتر گسترش داده است، فناوری اطلاعات وارتباطاتمی باشد. به لطف خدمات گسترده اینترنت و شبکه های رایانه ای بهره برداری از منافع مدیریت دانش در سازمان ها رونق زیادی پیدا کرده است. چنین سازمان هایی را به اصطلاح، سازمان های دانش محورنام گذاری کرده اند. مدیریت دانش، شامل، مراحل، تولید، کسب، ذخیره¬سازی، انتشار، و بالاخره به کارگیری، دانش، در راستای اهدف سازمان است. البته این تقسیم بندی به روشهای مختلفی در منابع علمی مطرح شده است. علاوه برفعالیت بالا، برخی از صاحب نظران، فراموشی فعال دانش قدیمی و به درد نخور را نیز جزو فرآیند مدیریت دانش قلمداد کرده اند .
واژههای کلیدی: مدیریت دانش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پردازش ابری ، وب .
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: مدیریت دانش
تاریخچه مدیریت دانش
انواع دانش
تعاریف مدیریت دانش
هدف مدیریت داش
زنجیره اطلاعات
داده
اطلاعات
دانش
مدل های مدیرت دانش
کلیات
دسته بندی مدل ها
مدل های شبکه ای
مدل های شناختی
مدل های انجمنی/ارتباطی
مدل های فلسفی
مدل هیسیگ
مدل مارک م . مک الروی
مدل بک من
مدل بکو ویتزو ویلیامز
مدل سی
مدل پایه های ساختمان دانش
ابزار استفاده از فرآیند دانش
مدیریت داده، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش
مدیریت داده
مدیریت اطلاعات
نیاز به مدیریت دانش
عناصر اساسی مدیریت دانش
نقش دانش در مدیریت دانش
نقش و مهارتهای مدیریت دانش
مراحل عملیاتی کردن مدیریت دانش در سازمان (مراحل پیادهسازی)
آموزش مفاهیم و جلب نظر مدیران
ارزیابی سطح دانش سازمان
تشکیل تیم دانش
تدوین چشمانداز دانش
اجرای طرح پایلوت
ادامه مستقل واحد مدیریت دانش
عوامل موفقیت مدیریت دانش
عوامل عدم موفقیت مدیریت دانش
مدلهای مدیریت دانش
مدل فرایند دانش
مدل مشارکتی در یاددهی و یادگیری
مدل بینش از اطلاعات به بصیرت و دانایی
مدل رانش ضمنی
مدل حلزونی دانش
مدل مفهومی مدیریت دانش
مدل راه حل دانش
مدیران پروژه های دانش
مدیر ارشد دانش
فصل دوم: کاربرد مدیریت دانش در فناوری اطلاعات
وظیفه دانش کار نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در جذب دانش
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ذخیره سازی دانش
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در انتشار دانش
پرسشنامه مدیریت دانش (نوناکا و تاکوچی)
پرسشنامه مدیریت دانش (شرون لاوسون)
چهار مکانیزم اصلی تبدیل انواع دانش به یکدیگر
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در به کارگیری دانش
مدیریت دانش و مدیریت اطلاعات
نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش
مدیریت دانش و فناوری اطلاعات
ابزارهای فناوری اطلاعات در مدیرت دانش
ورودی های دانش
پایگاه داده ها
موتورهای بازیابی اطلاعات
سیستم الكترونیكی مدیریت اسناد(EDMS)
انتشارات الكترونیكی
تابلوی اعلانات الكترونیك
مشكلات دانش و فناوری
فصل سوم:بررسی رابطه مدیریت دانش و كاربرد فناوری اطلاعات در سازمان و ارائه راهكارهای عملی بهبود مدیریت دانش با استفاده از IT
مقدمه
اهداف پژوهش
تعریف نظری واژه ها
فن آوری اطلاعات
مدیریت دانش
مولفه های مدیریت دانش
مؤلفه فن آوری در مدیریت دانش
مؤلفه فرهنگ در مدیریت دانش
مؤلفه فرایند در مدیریت دانش
ارتباط مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش
نوع تحقیق و شیوه اجرای تحقیق
نتیجه گیری كلی
پیشنهادات جهت بهبود مدیریت دانش با كمك IT
فصل چهارم: وابستگی متقابل بین مدیریت استراتژیک و مدیریت دانش استراتژیک
مقدمه
روش تحقیق
دانش به عنوان منبعی استراتژیک
مدل های فرموله بندی استراتژی
عقاید گوناگون در زمینه مدیریت دانش استراتژیک
فرموله بندی یك مدل عمومی
تحلیل محیط داخلی و خارجی
هدف گذاری
ایجاد پیش قدمی های استراتژیک
نهادینه کردن استراتژی
نتیجه گیری
فصل پنجم: مدیریت دانش در عصر پردازش ابری و وب 2 .
مقدمه
محدوده کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات
تعریف
مزایا
مسائل ابری
پرداختن به مسائل ابری
قدرت های برانداز از وب . و پردازش ابری
KMS در محیط جدید ابر و وب .
مایکروسافت
Saleforce.com
KMیک نظم جهانی جدید ؟
بعد مردم
نتیجه
نتیجه گیری کلی
مراجع و منابع مورد مطالعه
متن کامل این پایان نامه فناوری اطلاعات با موضوع بررسی مدیریت دانش و کاربردهای آن را از همین صفحه دانلود نمایید.