دانلود پایانامه روانشناسی بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری

نتایج این پایانامه روانشناسی نشان می دهد که تشویق نیروها و استعداد های دانش آموزان را به کار می اندازد و استقامت آنها را در کارها زیاد می کند. مقداري توجه وتحسين براي هر كسي مفيد است چون انسان نياز به تاييد واحترام ديگران دارد ومي خواهد در هر كاري كه فعاليت مي كند ديگران كوشش او را قدر بدانند و برايش ارزش قائل شوند.
قیمت : رایگان
شناسه محصول : 2003226
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار:
تعداد صفحات فارسي : 78
نوع فایل های ضمیمه : Word
حجم فایل : 502 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : پایانامه روانشناسی بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری

چکیده

بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری

دانشجویان رشته روانشناسی می توانند پروژه بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری را به صورت رایگان دانلود از پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) رایگان دانلود نمایند. در این پایانامه روانشناسی، تاثیر تشویق در افزایش یادگیری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این پایانامه روانشناسی نشان می دهد که تشویق نیروها و استعداد های دانش آموزان را به کار می اندازد و استقامت آنها را در کارها زیاد می کند. مقداري توجه وتحسين براي هر كسي مفيد است چون انسان نياز به تاييد واحترام ديگران دارد ومي خواهد در هر كاري كه فعاليت مي كند ديگران كوشش او را قدر بدانند و برايش ارزش قائل شوند.

رسول خدا پايه رفتار با كودكان و نوجوانان را بر محبت استوار كرده وسفارش مي كند كه آنان را گرامي بداريم وبا جايزه اي كه امكان وفايش هست انان را تشويق نمائيم.  كودك بايد عمل خوب را بر پايه عمل به وظيفه شخصي واجتماعي وبدون توقع داشتن پاداش انجام دهد ولي والدين به اين عنوان كه او فردي وظيفه شناس است او را تشويق كنند. معلم بايد شاگردان خود را به علم ودانش تشويق نمايد وفضائل ومزاياي علم وعلما را به آنان تذكر دهد ويادآور گردد كه علما ودانشمندان وارثان انبياء وپيمبران ودر پايگاههائي بلند وفرازنده ودرخشان جاي دارند

با توجه به مسائلي كه گذشت در این پایانامه روانشناسی مي خواهيم بدانيم كه چه نوع تشويق اثر مثبت داد و چه نوع آن اثر منفي وآيا تشويق تنها راه موفقيت يك دانش آموزاست ؟ تشويق بايد چگونه باشد آيا به نوع واندازه كاري كه انجام داده مي شود بستگي دارد ؟ آيا واقعا تشويق بيش از روشهاي ديگر مانند تنبيه بر پيشرفت تحصيلي دانش اموزان تاثير دارد؟ تشويق در منزل واز طرف والدين موثرتر است يا از طرف اولياء مدرسه ؟ آيا از طريق تشويق مي توان از نروي يك فرد حداكثر فايده را برد و تمام خواسته خود را بدست آنها (دانش آموازان) برآورده ساخت ؟ و آيا تشويق فردي موثرتر يا تشويق گروهي ؟

سوالات مطرح شده در این پایانامه به صورت نظرسنجی از دبیران پاسخ داده شده و بر اساس پاسخ ها نمودارها و جداول مربوطه تهیه شده است. بر اساس نتایج به دست آمده از تحقیق به سوالات فوق پاسخ داده شده است. 

برخی از نتایج حاصل از این پروژه روانشناسی به شرح زیر است

تشويق در كلاس براي افزايش يادگيري مناسب است

يكي از عواملي كه موجب جرأت در دانش آموزان براي حل مسائلي مي شود تشويق است

تشويق در حضور دانش آموزان تا حد خيلي زيادي موثرتر از تشويق بدون ديگران است

تشويق در حضور والدين موجب افزايش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مي شود

تشويق اگر توسط كساني انجام شود كه مورد احترام دانش آموزان هستند تاثير بيشتري خواهد داشت

تشويق كلاسي به تنهايي نمي تواند در پيشرفت درسي دانش آموزان موثر واقع شود

شركت دادن دانش آموزان در مباحث كلامي نوعي تشويق است

تشويق بايد متناسب با فعاليتهاي دانش آموزان وانتظارات آنها باشد 

در این بخش از سایت پورتال آموزش و پژوهش دانشگاهیان(پویان) می توانید پایانامه روانشناسی با موضوع بررسی نحوه تاثیرتشویق در افزایش یادگیری را به صورت رایگان دانلود نمایید.

Keywords: تاثیرتشویق در افزایش یادگیری افزایش یادگیری پایانامه روانشناسی
این برای گرایش های: روانشناسی‌ عمومی، کاربرد دارد. سایر ، را ببینید. [ برچسب: ]