دانلود بررسي عملكرد گروههاي آموزشي و تأثير آن بر كيفيت آموزشي مقطع متوسطه ناحيه يك شهرستان سنندج

روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی و از نظر هدف كاربردی است. جامعه مورد مطالعه تمام دبیران مقطع متوسطه ناحیه یك شهرستان سنندج در سال تحصیلی 88-87 است كه تعدادشان 445 نفر می‌باشد. روش نمونه‌گیری تصادفی است. برای جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای با 28 سؤال شامل 24 سؤال بسته با 5 مقیاس كلیدی و 4 سؤال باز مورد استفاده قرار گرفته است. روش آماری به كار رفته عبارت است از آمار توصیفی شامل جدول‌های فراوانی، میانگین و حد واریانس و... .
قیمت : 695,000 ریال
شناسه محصول : 2003040
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1388
تعداد صفحات فارسي : 85
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل :
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : بررسي عملكرد گروههاي آموزشي و تأثير آن بر كيفيت آموزشي مقطع متوسطه ناحيه يك شهرستان سنندج

چکیده

 چكیده:

آموزش و پرورش نهادی آرزشی محسوب می‌شود كه جامعه از آن انتظار دارد شیوه‌های یاددهی- یادگیری بهبود یابد و با تأكید بر نوآوری و شكوفایی مدارس، ارزش‌های اسلامی را به كودكان و نوجوانان آموزش دهند و عشق به یادگیری، همكاری در ارتباطات روزانه، مهارت در كسب دانش، بینش و مهارت‌های زندگی، تفكر خلاق و فناوری روز را مورد تأكید قرار دهند. بنابراین لازم است گروههای آموزشی به عنوان سازمانی یادگیرنده و مجمعی علمی و یاری دهنده به معلمان با پیش‌بینی تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیق به صورت بسیار تأثیر گذار در نیل به اهداف فوق تشكیل گردد.

با توجه به اهداف گروههای آموزشی معلوم می‌گردد كه گروههای آموزشی می‌توانند در امر آموزش نقش هدایت كننده‌ای داشته باشد و مهارت‌ها و تخصص‌ها را به روز نماید و همچنین زمینه‌ی جلب مشاركت معلمان را برای تحقق اهداف آموزش و پرورش مهیا كند. لذا بررسی عملكرد گروههای آموزشی و نقد و بررسی نقاط قوت و ضعف آن و رفع نارسایی‌هایش اهمیت دارد. هدف كلی این پژوهش بررسی عملكرد گروههای آموزشی مقطع متوسطه‌ای ناحیه یك شهرستان سنندج در سال تحصیلی 88-87 و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای تقویت گروههای آموزشی و بهبود وضع موجود می‌باشد. سؤالات این پژوهش در پی آن است تا میزان موفقیت گروههای آموزشی را ارزیابی كند. از جمله افزایش تبادل تجربیات معلمان، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، افزایش سطح دانش عمومی و تخصصی معلمان و... .

روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی و از نظر هدف كاربردی است. جامعه مورد مطالعه تمام دبیران مقطع متوسطه ناحیه یك شهرستان سنندج در سال تحصیلی 88-87 است كه تعدادشان 445 نفر می‌باشد. روش نمونه‌گیری تصادفی است. برای جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای با 28 سؤال شامل 24 سؤال بسته با 5 مقیاس كلیدی و 4 سؤال باز مورد استفاده قرار گرفته است. روش آماری به كار رفته عبارت است از آمار توصیفی شامل جدول‌های فراوانی، میانگین و حد واریانس و... . 

نتایج تحقیق نشان می‌دهد كه گروههای آموزشی در زمینه‌های زمینه‌سازی برای نواندیشی و بروز خلاقیت معلمان، ترغیب معلمان با استفاده از وسایل كمك آموزشی، افزایش دانش تخصصی و عمومی در حد زیر متوسط عمل كرده‌اند و ناموفق بوده‌اند و در زمینه‌های كتب درسی، افزایش تجربیات بین دبیران و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی موفق بوده‌اند. 

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول: كلیات و طرح تحقیق

مقدمه

عنوان تحقیق

بیان مسئله

 ضرورت و اهمیت مسئله

اهداف تحقیق

سؤالات تحقیق

تعاریف عملیاتی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مقدمه

آموزش و پرورش

نظام آموزش و پرورش در ایران

نظام آموزش‌ و پرورش در دوران پیش از اسلام

نظام آموزش‌ و پرورش در دوران اسلامی تا انقلاب مشروطیت

نظام آموزش‌ و پرورش نوین

نقش و مشاركت گروههای آموزشی در آموزش‌ و پرورش

تعریف گروه

عوامل پیدایش گروه

مشخصه‌های گروه

انعطاف‌پذیری گروهها

روحیه‌ی گروه

انجمنهای معلمان

اهمیت توجه به گروه در مدرسه

بررسی انواع گروه

گروه آموزشی چگونه گروهی است

تاریخچه‌ی گروههای آموزشی

ساختار گروههای آموزشی تحصیلی

ضرورت و جایگاه گروههای آموزشی

اهمیت گروههای آموزشی

خط‌مشی گروههای آموزشی

اهداف گروههای آموزشی

شورای هماهنگی گروههای آموزشی

اهم وظایف شورای هماهنگی گروههای آموزشی

اعضای گروههای آموزشی دوره متوسطه منطقه

شرایط و نحوه‌ی انتخاب اعضای گروههای آموزشی

گروههای آموزشی آنچه كه هست

گروههای آموزشی چگونه باید باشند

سوابق مربوط

فصل سوم: روش تحقیق

روش تحقیق

جامعه‌ی آماری

حجم نمونه

شیوه‌ی نمونه‌گیری

ابزار جمع‌آوری اطلاعات

روایی و اعتبار تحقیق

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

نتایج تحلیل سوال‌ها

بحث و نتیجه‌گیری

محدودیت‌های اجرای طرح پژوهشی

پیشنهادات علمی تحقیق جهت بهبود كیفیت عملكرد گروههای آموزشی

پیشنهادات برای تحقیقات آینده

منابع 

ضمائم

Keywords: عملكرد گروه‌هاي آموزشي كيفيت آموزشی مقطع متوسطه
این برای گرایش های: کلیه گرایش ها، کاربرد دارد. [ برچسب: ]

Skip Navigation Links