دانلود تكنولوژي آموزشي

آموزش منظم فقط به صورت آموزش رسمي مدرسه‌اي در سطح جامعه انجام مي‌گيرد. پژوهش‌هايي از تكامل تكنولوژي كه مي‌خواهند به سوال‌هايي از قبيل: چه كسي، به چه گونه‌اي، از طرف چه كسي پاسخ دهند.
قیمت : 520,000 ریال
شناسه محصول : 2003038
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات فارسي : 41
نوع فایل های ضمیمه : word
حجم فایل : 201 Kb
کلمه عبور همه فایلها : www.daneshgahi.com
عنوان فارسي : تكنولوژي آموزشي

چکیده

تاريخچه و مفهوم تكنولوژي آموزشي

مفاهيمي كه ازا ين رشته در ذهن معلمان مدارس و مدرسان دانشگاه‌ها موجود است بسيار متفاوت مي‌باشد.

-         گروهي تكنولوژي را كار با ابزارهايي مانند پروژكتورها و فيلم‌ها مي‌دانند.

-         گروهي تصورشان از اين رشته به عنوان كاربرد مواد در آموزش است اعم از گچ يا ابزار بسيار ساده.

-         گروهي روش‌ها و فنون مختلف تدريس و طراحي درس را تكنولوژي مي‌دانند.

-         گروهي تكنولوژي را معجزه مي‌پندارند كه مي‌تواند پاسخگوي مشكلات آموزشي باشد.

-         گروهي نيز تكنولوژي را به عنوان جزئي از فلسفة حاكم بر برنامه‌ريزي يك كشور ياد مي‌كنند.

دليل اين گوناگوني تصورات ذهني از يك رشته علمي، نحوة وارد شدن اين رشته به سيستم آموزشي كشورها و به طور كلي تكامل مفهوم تكنولوژي آموزشي است.

پيشگامان تكنولوژي آموزشي: ساتلر و امير ابراهيمي

تكنولوژي آموزشي براي تكامل خود پنج مرحله دارد:

1-     ابزار و وسايل

2-     مواد آموزشي

3-     نظام‌هاي درسي

4-     نظام‌هاي آموزشي

5-     نظام‌هاي اجتماعي

- ابزار و وسايل: هدف تجاري و سرگرم كردن را داشت.

- مواد آموزشي: ساخته شدن فيلم‌هاي خصوصي براي آموزش در مدارس و كتاب‌ها و نقشه‌هاي ويژه كودكان منتشر گرديد.

دربارة تأثير رنگ بر آموزش- اندازة تصوير- تأثير مشخصات تصوير براي جلب توجه بيشتر انجام گرفت- در آموزش و يادگيري معلم و شاگرد دخالت دارند.

- نظام‌هاي درسي: 1- براي موفق بودن در آموزش بايد بين كليه عناصر هماهنگي صورت گيرد، 2- از نظريه عمومي سيستم‌ها استفاده شد، 3- به نيازهاي دقيق يادگيرندگان و تعيين دقيق اهداف پرداخته شد، 4- بازآموزي معلمين، توليد مواد جديد، افزودن فضاهاي آموزشي، بالا بردن امكانات، كتابخانه‌ها و آزمايشگاه‌ها، مواردي بود كه مديران طالب آنجام آن بودند.

- نظام‌هاي آموزشي: هم نياز فرد و هم نياز جامعه مورد توجه قرار گرفت.

آموزش منظم فقط به صورت آموزش رسمي مدرسه‌اي در سطح جامعه انجام مي‌گيرد. پژوهش‌هايي از تكامل تكنولوژي كه مي‌خواهند به سوال‌هايي از قبيل: چه كسي، به چه گونه‌اي، از طرف چه كسي پاسخ دهند.

در اين مرحله از ماهواره‌هاي مخابراتي و تلويزيون آموزشي استفاده شده است.

- نظام‌هاي اجتماعي: تكنولوژي آموزشي را فلسفه‌اي حاكم بر كل نظام آموزشي مي‌دانند و هدف اين مرحله رشد و توسعه مي‌باشد.

 

 

 

فهرست مطالب

بخش اول         

تاريخچه و مفهوم تكنولوژي آموزشي     

تكنولوژي آموزشي در ايران       

تكنولوژي آموزشي- تعريف        

سيستم

آموزش  

يادگيري 

ارتباط    

مدل‌هاي ارتباطي و اجزاء آنها    

بخش دوم        

مدل منظم آموزشي     

تعيين هدفهاي كلي      

تعيين هدف‌هاي رفتاري  

طبقه‌بندي بازده‌هاي يادگيري     

اطلاعات كلامي 

مهارت‌هاي ذهني         

راهبردهاي شناختي     

مهارت‌هاي حركتي       

نگرش‌ها 

نوشتن هدف‌هاي رفتاري

مخاطب 

انتخاب محتوا     

سازمان 

رسانه‌ها

ارائه: اجراي تدريس      

ارزشيابي           

Keywords: تكنولوژي آموزشي
این برای گرایش های: تکنولوژی آموزشی، کاربرد دارد. [ برچسب: ]