دانلود طراحی سیستم استنتاج فازی برای تعیین سطح هوشمندی کسب و کار
عنوان فارسي
:
طراحی سیستم استنتاج فازی برای تعیین سطح هوشمندی کسب و کار
چکیده
طراحی سیستم استنتاج فازی برای تعیین سطح هوشمندی کسب و کار
مطالعه موردی: شرکت های توسعه تجارت الکترونیک
چكيده
اهمیت هوشمند عمل کردن در کسب و کارهای دنیای امروز و به ویژه جهان پر تلاطم تجارت الکترونیک، موجب شده است سازمان ها به دنبال راه هایی برای رسیدن به مزیت رقابتی و پیشی گرفتن از رقبای خود باشند. هوشمندی کسب و کار مجموعه ای از ابزارها، تکنیک ها، سخت افرارها و... را برای دستیابی به حداکثر بهره وری از داده های سازمانی به کار می گیرد. در این مقاله با بررسی ادبیات موضوع 27 شاخص برای تعیین سطح هوشمندی کسب و کار در سازمان های توسعه تجارت الکترونیک شناسایی گردید. برای طراحی سیستم استنتاج فازی بر اساس شاخص های شناسایی شده دو پرسشنامه طراحی شد. پرسشنامه اول برای وزن دهی به شاخص ها و نوشتن قوانین استنتاج فازی استفاده گردید. پرسشنامه دوم نیز برای تعیین وضعیت هوشمندی کسب و کار با استفاده از سیستم استنتاج فازی طراحی شده، در یک سازمان منتخب استفاده شد. نتایج حاصله نشان دهنده حداکثر حساسیت و دقت سیستم طراحی شده در تخمین سطح هوشمندی کسب و کار را داشت.
واژههاي كليدي: هوشمندی کسب و کار، سیستم استنتاج فازی، تجارت الکترونیک
1- مقدمه
در جهان امروز که محیط کسب و کار در آن به شدت در حال تغییر است نیاز به داشتن اطلاعات به روز و موثر برای هر کسب و کاری بسیار ضروری می باشد. هوشمندی کسب و کار به عنوان پاسخی به نیازهای فعلی در جهت دستیابی به اطلاعات مرتبط از طریق استفاده گسترده از فناوری اطلاعات تعریف می شود [15]
هوشمندی کسب و کار هم یک فرآیند و هم یک محصول است. فرآیند هوشمندی کسب و کار ترکیبی از روش هایی است که سازمان ها استفاده می نمایند تا اطلاعات مفید یا به عبارتی هوشمندی ایجاد نمایند. محصول نیز همان اطلاعات است که به سازمان ها اجازه می دهد تا رفتار رقبا، تامین کننده ها، مشتریان، تکنولوژی ها، بازارها، محصولات و خدمات و محیط عمومی کسب و کار را با درجه ای از قطعیت پیش بینی نمایند...
Keywords:
سیستم استنتاج فازی هوشمندی کسب و کار
سایر منابع مهندسی کامپیوتر و IT-فناوری اطلاعات در زمینه هوش تجاری