دانلود بررسی رابطه بین هوش هیجانی و یادگیری سازمانی در کارکنان ادارات آموزش و پرورش نواحي 1و2 شهر خرم آباد (سال تحصیلی90-89 )
عنوان فارسي
:
بررسی رابطه بین هوش هیجانی و یادگیری سازمانی در کارکنان ادارات آموزش و پرورش نواحي 1و2 شهر خرم آباد (سال تحصیلی90-89 )
چکیده
چکیده
مقالهی حاضر به بررسی رابطه بین هوش عاطفي و يادگيري سازماني ادارات آموزش و پرورش نواحي 1 و2 شهر خرم آباد در سال2011 پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل كليه كاركنان آموزش و پرورش نواحي يك و دو خرم آباد كه جمعاً تعداد 100 نفر مي باشند. با استفاده از جدول مورگان تعداد80 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و مورد آزمون قرار گرفتند. روش نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. برای گردآوری داده ها از دو نوع پرسشنامه به ترتیب پرسشنامه استاندارد هوش عاطفي (Siberia shirnk) (28سئوال) و پرسشنامه يادگيري سازماني محقق ساخته (25 سئوالی)که پایایی آنها به ترتیب 84% و 94% محاسبه گردید.
در این پژوهش 5 فرضیه با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به روش گام به گام مورد آزمون قرار گرفت و نتایج به دست آمده نشان داد بین هوش عاطفي و مؤلفه های آن با يادگيري سازماني كاركنان آموزش و پرورش نواحي 1 و 2 رابطه مثبت و معنی داری وجود داشته است. همچنین یافته های حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد که از میان 4 مؤلفه هوش عاطفي ، دو مؤلفه آن یعنی آگاهي اجتماعي و مديريت روابط، پیش بینی کنندههای مناسبی برای يادگيري سازماني كاركنان هستند. از لحاظ رتبه بندي نيز مديريت روابط بيشترين تاثير را روي يادگيري سازماني كاركنان داشته است.
کلید واژه ها : هوش هیجانی ، يادگيري سازماني ، كاركنان ، آموزش و پرورش
Keywords:
رابطه بین هوش هیجانی و یادگیری سازمانی
سایر منابع مديريت در زمینه یادگیری سازمانی